s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


18.06

Czytanie tekstu z osobą dorosłą lub samodzielnie. Rysowanie słoneczek po śladach (grupa starsza).
 
Ćwiczenia s.77 - 78.
Czytanie tekstu z osobą dorosłą lub samodzielnie. Rozmowa na temat tego, co dzieci poznały w przedszkolu. Rysowanie słoneczek po śladach. Kolorowanie rysunków. 
Granie w grę.
 
Ćwiczenia "Litery i liczby" s.80.
Ćwiczenia w czytaniu. Dzieci czytają samodzielnie lub z pomocą osoby dorosłej.
 
Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej "Pożegnanie przedszkola" i rozmowa na temat wiersza (grupa starsza i młodsza).
 
Dzieci słuchają w/w wiersza:
 
_ Lato się śmieje, czas na wakacje!
Pa, pa, zabawki! Żegnaj, przedszkole!
 Zawsze będziemy o was pamiętać,
stawiając krzywe literki w szkole.
 
Starszak potrafi:
budować wieże, 
rozpoznać w książkach najdziksze zwierzę,
układać puzzle,
kroić warzywa, 
wie, że się pokłuć można w pokrzywach.
 
Zna pory roku,
kierunki świata,
wie, że na miotle nie da latać,
sam się ubiera,
buty sznuruje,
mówi: "przepraszam, proszę, dziękuję".
 
Umie zadzwonić
na pogotowie,
wie, że się nie da chodzić na głowie,
zasady ruchu
zna doskonale
i po ulicy nie biega wcale.
 
Lubi teatrzyk,
śpiewa piosenki,
wie, czy się różni słoń od sarenki,
pieluch nie nosi
ani śliniaka.
To są zalety dziecka starszaka.
 
- Kwiatek dla pani. Cmok dla maluchów.
Trochę nam smutno....Pa, pa, przedszkole!
Lecz czy będziemy mogli tu wrócić,
gdy nam się znudzi w tej nowej szkole....?
 
Rozmowa na temat wiersza. Dzieci odpowiadają na pytania:
- co potrafi starszak?
- co robi sam?
- gdzie potrafi zadzwonić?
- co lubi starszak?
- czy będzie mógł wrócić do przedszkola, gdy mu się znudzi w szkole?
 
Praca plastyczna "Czego nauczyło mnie przedszkole?" (grupa starsza i młodsza).
 
Proszę przygotować kartkę, farby plakatowe, pędzelek, kubeczek z wodą.
Dzieci malują na kartkach czego nauczyły się w mijającym roku szkolnym w przedszkolu.
 
Śpiewanie na wymyśloną melodię piosenki "Kończymy już przedszkole" (grupa starsza i młodsza).
 
Dzieci słuchają treści w/w piosenki.
Dzieci słuchają drugi raz piosenki po fragmencie: zwrotka I, refren, zwrotka II, refren, zwrotka III, refren; po wysłuchaniu danego fragmentu śpiewają go na wymyśloną przez siebie melodię.
 
I. Kończymy już przedszkole, do szkoły czas,
zeszyty i tornistry wołają nas.
A my nie chcemy, nie chcemy jeszcze iść.
 
Ref. Tak bardzo nam tu dobrze,
że nie chcemy wcale jeszcze iść.
 
II. Wakacje szybko miną, a potem już
Zadzwoni pierwszy dzwonek, lekcje tuż - tuż.
A my nie chcemy, nie chcemy jeszcze iść.
 
Ref. Tak bardzo.......
 
III. Lecz co tu robić, w życiu zawsze tak jest,
że upływają lata, starszym się jest.
A my nie chcemy, nie chcemy starsi być.
 
Ref. Tak bardzo.......
pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.