s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


08.06

Wykonanie łódki według instrukcji. Rysowanie po śladach (grupa starsza).
 
Ćwiczenia s.60.
Dzieci wykonują łódkę według instrukcji, rysują po śladach.
 
Słuchanie słów piosenki "Lato na wakacjach". Rozmowa na temat piosenki (grupa starsza i młodsza).
 
I. Idzie lato poprzez pola,
roześmiane przyszło do nas, do przedszkola.
Wita lato wszystkie dzieci:
"Na wakacje razem ze mną pojedziecie".
 
Ref. Na na na na na na na na na na na na,
już wakacji nadchodzi czas.
Witamy morze, jezioro, łąkę, rzekę, las,
bo wakacji nadchodzi czas!
 
II. Więc walizki spakujemy,
plecak, piłkę i materac zabierzemy.
Z mamą, tatą, siostrą, bratem
po przygodę wyruszymy razem z latem.
 
Dzieci odpowiadają na pytania:
- o czym jest ta piosenka?
- dlaczego lato wita wszystkie dzieci?
- gdzie możemy spędzić wakacje?
- dlaczego najprzyjemniejsze są wyjazdy latem?
 
Ćwiczenia poranne (grupa starsza i młodsza).
 
Przeskakujemy morskie fale - dzieci wykonują skoki obunóż do przodu.
Szukamy muszelek - dzieci naśladują chodzenie na czworakach po wodzie, szukanie muszelek; co pewien czas wykonują klęk prosty i wyciągają otwarte dłonie przed siebie - pokazują uzbierane muszelki.
Puszczamy kaczki - dzieci wykonują przysiad, naśladują podnoszenie kamienia i puszczanie kaczek na wodzie; rzuty wykonują raz jedną, raz drugą ręką.
Sprawdzamy temperaturę wody - dzieci stoją w lekkim rozkroku. Uderzają palcami stopy przed sobą i szybko kładą stopy, aby dotykały podłogi. Ćwiczenia wykonują raz jedną raz drugą nogą. Na klaśnięcie wykonują skok do wody z przysiadem.
 
Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej - Zaremby "Wakacyjne podróże" i rozmowa na temat opowiadania (grupa starsza i młodsza).
 
Grupa starsza - książka s.84 - 85.
 
Od samego rana tata, Olek i Ada planowali podróże wakacyjne. Zapomnieli o porannym myciu, a nawet o przebraniu się z piżam. Gdyby nie mama, zapomnieliby też o śniadaniu. Szczęśliwie mama przypomniała im o wszystkim. Kiedy byli już umyci, przebrani i najedzeni, wyjęła z szafy wielki globus i postawiła go na podłodze.
- Teraz możecie podróżować po całym świecie.
- Super! - ucieszył się Olek. Bez namysłu zakręcił globusem. Fruuu! Gdyby kula ziemska obracała się tak szybko, wszyscy dostaliby kręćka jakiegoś lub co najmniej zadyszki. Przed oczami Olka, Ady i taty mknęły kontynenty: Ameryka Północna i Ameryka Południowa, Afryka, Europa i zaraz Azja i Australia.
- Tu jedziemy! - Palec Olka zatrzymał rozpędzony świat namalowany na globusie. - Australia, Sydney. Niezłe miejsce. Będzie fajnie. W Australii są kangury i koale.
- W Sydney chciałbym zobaczyć gmach filharmonii - wtrącił tata.
- A będzie tam gmach naszego przedszkola? - spytała Ada.
Olek spojrzał na siostrę z politowaniem. Przecież nikt nie podróżuje do przedszkola, które jest kilka metrów od domu. Zakręcił drugi raz. Jego palec wskazał państwo leżące w Ameryce Południowej.
- Brazylia. Dobry wybór - pochwalił tata. - Są tam wspaniałe plaże. Chętnie poleżałbym sobie - przeciągnął się leniwie.
 - Może i ja zaproponuję podróż? - mama zajrzała do salonu. - Chciałabym pojechać z wami do Indii. Zawsze interesowała mnie Azja i jej kultura. Chociaż Afryka też jest ciekawa.
- No pewnie! Jedziemy do Kenii! Do parku z dzikimi zwierzętami. Zobaczymy słonie i żyrafy! - zawołał Olek ożywiony wizją spotkania dzikiego słonia, a może i lwa.
- A będzie tam nasz park? - nieśmiało spytała Ada.
Wszyscy spojrzeli na nią jak na przybysza z kosmosu.
- Nasz park będzie czekał na ciebie w Polsce. Teraz ja wybieram - powiedział tata. Energicznie zakręcił globusem. Niebieski kolor oceanów i mórz zmieszał się z zielonym, żółtym i brązowym - kolorami kontynentów. Adzie aż zakręciło się w głowie. Świat na globusie obracał się zbyt szybko. Co będzie, jeżeli palec taty trafi na głęboki ocean? Nie chciałaby spędzić wakacji na oceanie. Tam już z pewnością nie ma znajomego parku ni przedszkola ani placu zabaw z dużą okrągłą piaskownicą.
- Stany Zjednoczone. Waszyngton - zakomunikował tata.
- Jest tam plac zabaw? - spytała Ada.
- Naszego nie ma, są inne. Jest za to Biały Dom i....
- Ale naszego domu tam nie ma - przerwała tacie Ada.
- Ja nie mogę! Chcesz jechać na wakacje czy nie? - zniecierpliwił się Olek.
- Chcę. Tylko nie tak daleko - bąknęła Ada.
- To gdzie? Wybieraj - podsunął jej globus.
Ada zamknęła oczy. "Niech los zdecyduje" - pomyślała i dotknęła palcem globusa.
- Tu!
Cała rodzina wbiła wzrok w miejsce, które wskazał palec Ady. Mama i tata pierwsi gruchnęli śmiechem.
- Europa, Polska, Warszawa - podsumował Olek.
Ada westchnęła z ulgą. Jak to dobrze, że zdała się na los szczęścia. W Warszawie jest jej przedszkole i dom, i park, i znajomy plac zabaw. No i tuż pod Warszawą mieszkają ukochani dziadkowie. Co ważne, ich dom stoi w pobliżu lasu.
- Pojedziemy do babci i dziadka. Tam są bociany, dzięcioły, kukułki, żabki, biedronki, ślimaki, pszczoły - zachwalała Ada.
- Mrówki, komary i muchy - dorzucił ponuro Olek. Ale już po chwili śmiał się jak tata i mama. Nawet napad komarów nie odstraszyłby ani jego, ani Ady od podróży do dziadków. Podpatrywanie ptaków w towarzystwie dziadka, który zna setki ciekawostek o zwierzętach, to był najlepszy z wakacyjnych planów.
 
Rozmowa na temat opowiadania:
- co Olek, Ada i tata planowali z samego rana?
- dzięki czemu mogli podróżować palcem po całym świecie?
- jakie kontynenty były widoczne na globusie?
- co wskazywał palec Olka?
- co wskazywał palec taty?
- gdzie chciała pojechać mama?
- co wspominała cały czas Ada?
- co wskazywał palec Ady?
- gdzie ona chciała pojechać na wakacje?
 
Grupa starsza - książka s. 84 - 85.
Dzieci czytają teks znajdujący się pod ilustracjami w książce.
 
Rysowanie po śladach drugiej połowy rysunku misia i lalki (grupa starsza).
 
Ćwiczenia s.61.
Rysowanie po śladach drugiej połowy misia i lalki. Kolorowanie rysunków. Kończenie rysowania hulajnogi według wzoru.
pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.