s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


03.06

Zabawa "Wyrażamy emocje" (grupa starsza i młodsza).
 
Osoba dorosła czyta wierszyk Bożeny Formy:
 
Kiedy na niebie słoneczko świeci,
cieszą się bardzo dorośli i dzieci.
 
Dzieci odpowiadają na pytanie:
- w jaki sposób mogą wyrazić emocje dorośli i dzieci, o których jest mowa w wierszyku? (poprzez śmiech, podskoki, klaskanie).
 
Dzieci słuchają kolejnych wierszyków i wykonują zadania:
 
Dzisiaj po niebie płyną czarne chmury,
deszcz pada i każdy ma humor ponury.
 
Dzieci poruszają się przenosząc ciężar ciała z nogi na nogę; powtarzają tekst znudzonym głosem.
 
Kiedy mam zły humor i kiedy mnie złość dopadnie,
jestem niegrzeczny, choć dobrze wiem, że to bardzo nieładnie.
 
Dzieci grożą palcem; recytują tekst oburzonym tonem.
 
Kiedy dziecko się boi ciemności dookoła,
wtedy mamę i tatę do siebie głośno woła.
 
Dzieci robią przerażoną minę i recytują tekst szeptem.
 
Płaczę, kiedy jest mi smutno i wszystkiego dosyć mam,
łzy mi płyną po policzkach i chcę zostać wtedy sam.
 
Dzieci powtarzają tekst płaczącym głosem.
 
Co jest cięższe, a co lżejsze? - zabawy z zastosowaniem wagi szalkowej (grupa starsza i młodsza).
 
Jeżeli nie posiadają Państwo wagi szalkowej, to można na kijku z jednego i drugiego końca przymocować dwa sznureczki; przy wykonywaniu ćwiczeń trzymać kijek w środku.
 
I. Kładziemy na lewej szalce misia, a na prawej trzy klocki (miś jest cięższy)
- co jest cięższe?
- po czym to poznałeś?
- co jest lżejsze?
- po czym to poznałeś?
 
II. Kładziemy na lewej szalce misia, a na prawej tyle klocków, aby waga się zrównoważyła
- co jest cięższe?
- co jest lżejsze?
- po czym poznałeś, że ważą tyle samo?
 
III. Kładziemy na lewej szalce misia, a na prawej tyle klocków, aby miś ważył mniej
- co jest cięższe?
- po czym to poznałeś?
- co jest lżejsze?
- po czym to poznałeś?
 
Grupa starsza: ćwiczenia s.55.
Kolorowanie w każdej parze cięższego przedmiotu. Kończenie rysowania wag według wzoru.
 
Ćwiczenia gimnastyczne (grupa starsza i młodsza).
 
Proszę przygotować chusteczki.
 
Marsz po obwodzie koła- dłonie oparte na biodrach - kciuk znajduje się z przodu, a pozostałe palce z tyłu.
 
Swobodny bieg po pokoju - na hasło osoby dorosłej "Wichura" - podbieganie przez dziecko do ściany i przyleganie do niej plecami, ramiona ma ułożone w skrzydełka, brzuch wciągnięty.
 
Marsz po pokoju - chusteczka leży na głowie, odliczanie sześciu kroków, wspięcie na palce, uniesienie ramion w górę, wdech nosem, opuszczenie ramion, wydech ustami.
 
Leżenie na brzuchu - ramiona wyprostowane, na sygnał podniesienie głowy i rąk nisko nad podłogę, wytrzymanie około 5 sekund, opuszczenia głowy i rąk.
 
Siad prosty - podparty z tyłu, rozłożona chusteczka leży na podłodze- zwijanie chusteczki jedną nogą, zgięta w kolanie, przesuwając ją palcami stopy. Potem - zmiana nóg.
 
Pozycja stojąca - trzymanie chusteczki za plecami jedną ręką, podniesioną do góry - łapanie chusteczki od dołu drugą ręką. Potem - zmiana rąk.
 
Słuchanie słów piosenki "Hymn dzieci". Rozmowa na temat tekstu piosenki (grupa starsza i młodsza).
 
Dzieci słuchają słów w/w piosenki:
 
I. Masz skórę czarną, żółtą albo białą,
czy mieszkasz w Polsce, czy też w innym kraju,
to jesteś dzieckiem, tak jak ja,
i chcesz tak żyć, jak chcę żyć ja.
 
Ref. Każde dziecko na świecie chce bezpiecznie żyć,
każde dziecko na świecie chce szczęśliwe być.
Chce mieć dobrych rodziców i dom chce własny mieć,
dobrze uczyć się, pięknie bawić się,
przecież tak mało chce!
 
II. Niech żadne dziecko już nie będzie głodne,
niech widzi tylko sprawiedliwość, dobro.
Więc wszyscy w zgodzie muszą żyć,
na świecie pokój musi być.
 
III. Niech tu, na Ziemi, słońce zawsze świeci
i niech szczęśliwe będą wszystkie dzieci.
Bo przecież pięknie można żyć,
śnić tylko najpiękniejsze sny.
 
Rozmowa na temat słów piosenki:
- czego pragnie każde dziecko?
- czy każde dziecko jest bezpieczne i szczęśliwe?
- czy dzieci innych ras, mające inny kolor skóry, różnią się jeszcze czymś od was?
 
JUSTYNA BALANT
Temat: Zdalne nauczanie - oddział przedszkolny Kolnica 03.06.2020
Zabawa "Miny i minki". Zabawa "Witanie się różnymi częściami ciała" (grupa starsza i młodsza).
 
Zabawa "Miny i minki".
Dzieci mimiką naśladują polecenia:
 
Jesteście smutni - dzieci układają usta w podkówkę
Jesteście zdziwieni - marszczą czoło 
Jesteście przestraszeni - szeroko otwierają oczy, otwierają usta tak jakby chciały powiedzieć głoskę 0
Dmuchacie na płomień świecy - wykonują głęboki wdech i wydech
Śpicie - zamykają oczy.
 
Zabawa "Witanie się różnymi częściami ciała".
Dzieci wykonują polecenia:
 
Powitajcie rękami czoło.
Powitajcie rękami brzuch.
Powitajcie rękami łydki.
Powitajcie rękami stopy (łokcie, uda, plecy, uszy itd.).
 
Słuchanie wiersza Ewy Małgorzaty Skorek "Nazwy miesięcy" - utrwalenie nazw miesięcy (grupa starsza i młodsza).
 
Dzieci słuchają wiersza. Wyrazy napisane ciemnym drukiem (nazwy miesięcy) powtarzają na jednym wydechu.
 
Jakie miesiące
w roku mamy?
Czy wszystkie nazwy
miesięcy znamy?
Komu nie sprawi
trudu zadanie,
niech rozpoczyna 
ich wyliczanie.
Powietrza dużo
buzia nabiera
i na wydechu
nazwy wymienia:
- styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień.
Jeśli za trudne
było zadanie,
ćwicz dalej z nami
to wyliczanie:
- styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień,
- styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień.
 
Wykonanie pracy "Pożegnalny obrazek dla przyjaciela" (grupa starsza i młodsza).
 
Proszę przygotować: podstawę pudełka po czekoladkach, kolorowy papier, klej, nożyczki.
 
Ramą obrazka jest podstawa pudełka po czekoladkach. W jej wnętrzu dzieci tworzą dowolną kompozycję np. góry, jezioro, las, łąkę, miasto....Aby kompozycja była wypukła, część papierów potrzebnych do wykonania pracy dzieci mogą pognieść.
 
Opowiadanie o tym, jak Olek i Ada obchodzili Dzień Dziecka (grupa starsza i młodsza).
 
Grupa starsza - ćwiczenia s. 58.
Opowiadanie o tym, jak Olek i Ada obchodzili Dzień Dziecka. Układanie zdań o każdym obrazku. Pisanie samodzielnie imienia dziecka. Ozdabianie pola z imieniem.
 
Grupa młodsza - dzieci opowiadają o tym, jak spędziły Dzień Dziecka. Co najbardziej im się podobało?
pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.