s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


02.06

Rozmowa na temat indywidualności dzieci (grupa starsza i młodsza).
 
Mówimy dzieciom:
nie można kogoś nie lubić za wygląd lub sposób zachowania, mówienia, chodzenia itp.
 
Dlaczego? Dzieci odpowiadają na pytania:
- wszystkie dzieci lubią się bawić
- wszystkie dzieci chcą mieć koleżanki i kolegów
- wszystkie dzieci cieszą się, gdy jest im wesoło
- wszystkie dzieci płaczą, gdy jest im smutno itp.
 
Wyjaśnienie określenia "niepełnosprawność".
Osoba niepełnosprawna to taka, która nie może samodzielnie zapewnić sobie możliwości normalnego życia.
 
Dzieci odpowiadają na pytania (naprowadzamy je):
- co dla osoby poruszającej się na wózku jest przeszkodą niemożliwą do pokonania? (schody)
- co ułatwia osobom poruszającym się na wózku wjazd do budynku? (podjazd)
- dzięki czemu osoby niewidome mogą nauczyć się czytać? (dzięki alfabetowi Braille`a - piśmie punktowym dla niewidomych)
- co pomaga poruszać się osobie niewidomej? (pies przewodnik, biała laska).
 
Wyjaśnienie słów: tolerancja, akceptacja:
Tolerancja - akceptowanie innej osoby, przyjmowanie jej taką, jaka jest.
Akceptacja - uznanie czegoś, aprobatę, potwierdzenie czegoś, pogodzenie się z tym, czego nie można zmienić, uznanie czyichś cech.
 
Dzieci odpowiadają na pytania:
- czy wszyscy muszą być tacy sami?
- co czujesz, gdy inni nie chcą się z tobą bawić, wyśmiewają się z ciebie, dokuczają ci?
 
Rysowanie siebie w swoim ulubionym ubraniu, ze swoją ulubioną zabawką (grupa starsza i młodsza).
 
Grupa młodsza:
Proszę przygotować kartkę z bloku rysunkowego i kredki woskowe.
Dzieci rysują siebie w swoim ulubionym ubraniu, ze swoja ulubioną zabawką.
 
Grupa starsza: ćwiczenia s.54.
Rysowanie siebie w swoim ulubionym ubraniu, ze swoją ulubioną zabawką. Kolorowanie ramki swoim ulubionym kolorem. Samodzielne lub z pomocą osoby dorosłej pisanie swojego imienia i nazwiska.
 
Ćwiczenia: oddechowe, artykulacyjne i słuchowe na podstawie wiersza Ewy Małgorzaty Skorek "Dni tygodnia" (grupa starsza i młodsza).
 
Dzieci słuchają wiersza; wyrazy napisane ciemnym kolorem (nazwy dni tygodnia) powtarzają na jednym wydechu.
 
Jakie nazwy dni
tygodnia znamy?
Czy wszystkie nazwy
dni pamiętamy?
Jeśli ktoś lubi
takie zadania,
niech się zabiera 
do wyliczania.
Powietrza dużo
buzią nabiera
i na wydech
niech dni wymienia:
- poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek, sobota, niedziela.
Jeśli za trudne
było zadanie,
ćwicz dalej z nami
to wyliczanie.
- Poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek, sobota, niedziela.
 
Ćwiczenia ruchowe (grupa starsza i młodsza).
 
Dzieci naśladują chodzenie:
- po piasku
- po kamieniach
- gdy wieje mocny wiatr
- przez rwący strumyk
- po głębokim śniegu itp.
pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.