s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


01-05.06

Zestawy ćwiczeń  logopedycznych na tydzień 1-5 czerwca

ZESTAW 1

Bajki logopedyczne usprawniają aparat artykulacyjny, szczególnie język i wargi. Zabawa polega na tym, że dziecko wykonuje polecenia terapeuty.

https://www.youtube.com/watch?v=E_nS3tNhT18

ZESTAW 2

Ćwiczenia oddechowe  - mają na celu pogłębienie oddechu, wydłużenie fazy wydechowej, rozruszanie przepony, a także zapobieganie arytmii oddechowej.

  • naśladowanie śmiechu różnych ludzi:

 - kobiety ha-ha-ha

- mężczyzny ho-ho-ho

- chłopca ha-ha-ha (hałaśliwie)

 - dziewczynki hi-hi-hi (piskliwie)

  • ćwiczenia poprawnego oddechu z zastosowaniem form zabawowych:

- dmuchanie na płomień świecy

- dmuchanie na paski bibuły

- dmuchanie na kulki z waty

- dmuchanie na skrawki papieru

- zdmuchiwanie papierków z gładkiej lub chropowatej powierzchni

 

ZESTAW 3

Wsłuchiwanie się w dźwięki wysokie i niskie, głośne i ciche – „Pobudka Pani Wiosny”.

 

https://www.youtube.com/watch?v=F2Ck-GNcSf8

 

ZESTAW 4

1. Ćwiczenia usprawniające język:

- wysuwanie języka do przodu, unoszenie go na górną wargę, opuszczanie do brody

 - kierowanie języka w kąciki ust (w kierunku lewego i prawego ucha)

- oblizywanie podniebienia od górnych zębów do podniebienia miękkiego

- oblizywanie warg ruchem okrężnym

 - dotykanie czubkiem języka górnych zębów i górnej wargi oraz dolnych zębów i wargi

- skrobanie grzbietu języka poprzez przesuwanie go przez zbliżone szczęki

- zwijanie języka w rulonik

- wysuwanie języka jak najdalej z ust i chowanie go jak najdalej

- mlaskanie czubkiem języka, mlaskanie środkiem języka, przyssanie języka do podniebienia przy szeroko otwartych ustach (ssania cukierka).

ZESTAW 5

Ćwiczenia słuchowe:

 - rozpoznawanie odgłosów naturalnych z otoczenia, np. z ulicy,

- rozpoznawanie wytwarzanych dźwięków za pomocą słuchu, np. uderzenie łyżeczką o szklankę,

- rozpoznawanie wytwarzanych dźwięków tylko słuchowo (prosimy  dziecko, byna przykład odwróciło się),

- rozpoznawanie różnych przedmiotów w zamkniętym pudełku przez potrząsaniem pudełkiem, np. kamyki, gwoździe, groch,

- rozpoznawanie źródła dźwięku, odszukiwanie go, np. zegarka lub radia,

            W ramach ćwiczeń słuchowych, stosujemy również takie, których celem jest rozpoznawanie przez dziecko melodii nuconej przez rodzica, rozpoznawanie jej rytmu, tempa i czasu trwania.

ZESTAW 6

Zabawa z piłką w kole – „Co robi mama? Co robi tata?”

Rodzic turla piłkę  do dziecka. Dziecko odpowiada na wybrane pytanie: 

  • Kim z zawodu jest twoja mama?
  • Co robi twoja mama?
  • Kim z zawodu jest twój tata?
  • Co robi twój tata?
  • Jakie dania przygotowuje dla ciebie mama?
  • W co lubisz bawić się ze swoim tatą?

 Dziecko odpowiada i turla piłkę z powrotem do rodzica.

 

  1. Rozpoznawanie zawodów na kolorowych planszach.

https://www.google.com/search?source=univ&tbm=isch&q=zawody+plansza+dla+dzieci&sa=X&ved=2ahUKEwiQ1p2oj7jpAhVFrosKHUUkDcAQsAR6BAgKEAE&biw=1350&bih=640#imgrc=T9jcZeJkvBLMyM

  1. Wysłuchanie wiersza Ireny Róży Salach  „Tata jest…”

 

Tata Olka jest kucharzem,

tata Ani – marynarzem,

tata Krysi dobrze piecze,

tata Tomka ludzi leczy,

tata Zosi trudy znosi,

tata Werki topi serki,

tata Kuby szelki gubi,

tata Iwony sprzedaje balony,

tata Marty lubi żarty.

A mój kochany tatulek,

tatulek kochany,

wcale nie może żyć

bez mojej miłej mamy.

 

  1. Próba odpowiedzi na pytanie: Jakie zawody wymienione były w wierszu?

 

 

pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.