28.05
Klasa 2-28.05.2020
Edukacja polonistyczna
Temat: Worek wierszyków do pamiętników – praca z krótkimi formami poetyckimi,
rozwijanie wyobraźni dzieci.
Moda na pamiętniki – ćwiczenia w czytaniu wierszyków, uzasadnianie swoich
opinii, ćwiczenia w pisaniu (podr. pol.-społ. s. 56–57, ćw. pol.-społ. s. 42
Ci, Tobie, Cię, Wam – utrwalenie zasad pisowni form grzecznościowych, ćwiczenia
w czytaniu i pisaniu (podr. pol.-społ. s. 56–57, ćw. pol.-społ. s. 42–43
Edukacja matematyczna
Temat: Obliczenia zegarowe – zadania tekstowe.
Wykonaj ćw. mat.-przyr.s. 66
Rozwiąż zadania:
Adam oglądał bajkę o Smerfach od godz. 19.00 do 19.30. Jak długo trwała bajka?
Dorota bawiła się ze swoim braciszkiem od godz.13.45 do 14.05. Ile minut Dorota bawiła
się ze swoim braciszkiem?
Lena poszła na plac zabaw o godz. 15.00. Wróciła do domu o 15.45. Jak długo Lena była
na placu zabaw?
Edukacja informatyczna
Temat: Drukowanie dokumentów.
Przepisz tekst w programie Paint. Wyrazy podkreślone zastąp odpowiednimi obrazkami. Praca podlega ocenie.
Opowiadanie o Mateuszu
Jak co roku, w maju, jest Dzień Matki. Mateusz zastanawiał się, jaką niespodziankę mógłby przygotować dla swojej mamy. Najpierw pomyślał o kwiatkach. Zajrzał do swojej skarbonki. Zmartwił się, bo była pusta. Przypomniał sobie, że zaoszczędzone pieniądze wydał w zeszłym tygodniu na samochodzik.
Nagle wpadł na genialny pomysł – zrobi laurkę. Ale nie jakąś zwyczajną tylko komputerową!
Usiadł przed monitorem i włączył komputer. Uruchomił edytor tekstu Word. W oknie programu napisał kolorową czcionką życzenia. Pod nimi wstawił kilka obrazków Clipart: trzy serduszka, dwa kwiatki i samochodzik.
Kiedy laurka była już gotowa, postanowił ją wydrukować. Wtedy okazało się, że w drukarce zabrakło kolorowego tuszu. Co tu robić?
Tata znalazł na to radę. Razem poszli do sklepu i kupili tusz. Tata włożył do drukarki pojemnik z tuszem, a Mateusz wydrukował laurkę.
Oj, jak mama się ucieszyła z niespodzianki!