s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


27.05

Słuchanie słów piosenki "Gdzie jest tata?" i rozmowa na temat jej treści (grupa starsza i młodsza).
 
Dzieci słuchają słów w/w piosenki:
 
I. "Gdzie jest tata?" - pyta brat.
"Gdzie jest tata?" - pyta siostra.
"Gdzie jest tata?" - pytam ja,
a odpowiedź znam już sam.
Tata w pracy jest, tata w pracy jest,
bo pracuje całe dnie.
A ja wyślę mu zaraz sms, 
że pobawić już się z nim chcę.
 
Ref. Muszę czekać do soboty, wtedy z tatą mamy swój czas
na zabawy i na psoty to sobota jest w sam raz.
Muszę czekać do niedzieli na rowery, spacer i las,
byśmy w świat swój polecieli to niedziela jest w sam raz.
 
II. Kiedy tata chwilę ma,
rozmawiamy w internecie.
Tata dobrze wie,
że z nim wszystko robić chcę.
Kiedy w pracy jest, kiedy w pracy jest,
gdy pracuje całe dnie,
to wysyłam mu wtedy myśli swe,
by już wrócił i spotkał mnie!
 
Rozmowa na temat treści piosenki. Dzieci odpowiadają na pytania:
- kto pytał się: "Gdzie jest tata"?
- gdzie był tata?
- do kiedy trzeba czekać na tatę?
- co można robić z tatą w sobotę?
- co można robić z tatą w niedzielę?
- jak można porozumieć się z tatą?
 
Gimnastyka z tatą - rozwijanie sprawności ruchowej przy muzyce (grupa starsza i młodsza).
 
Proszę włączyć dzieciom rytmiczną muzykę lub wystukiwać rytm uderzając rękoma o różne przedmioty.
 
Razem z tatą idziemy do parku - dzieci rytmicznie maszerują.
Teraz lekka rozgrzewka - skaczą z nogi na nogę.
Uwaga, przeszkody! - skaczą obunóż.
Pada deszcz, chowamy się pod daszek! - unoszą ręce nad głowę i formują z nich daszek.
Przestało padać, biegniemy dalej - biegają po pokoju.
Uwaga, drzewo - biegają w kółeczku.
Odpoczywamy - siadają na podłodze.
Wracamy do domu - maszerują rytmicznie.
 
Ćwiczenia w porównywaniu wzrostu (grupa starsza i młodsza).
 
Proszę przygotować miarkę. Mierzymy wzrost domowników, dziecko porównuje kto jest najwyższy, kto jest najniższy, podaje swoją wysokość.
 
Grupa starsza - ćwiczenia s.47.
Kolorowanie ubrań tej osoby z pary, która jest wyższa. Naklejanie zdjęć odpowiedniego kwiatu.
 
Grupa młodsza - ćwiczenia s.53.
Rysowanie krawatu i apaszki po śladach. Kolorowanie rysunków.
 
Określanie, w którą stronę zwrócone są serduszka. Dorysowywanie brakujących serduszek (grupa starsza i młodsza).
 
Grupa starsza - ćwiczenia s.48. 
Wyklaskiwanie podanego rytmu, w powtarzaniu tekstu za osobą dorosłą. Określanie, w którą stronę zwrócone są serduszka. Naklejanie brakujących serduszek. Rysowanie po śladach dużych serduszek. Rysowanie w ich wnętrzu małych serduszek.
 
Grupa młodsza - ćwiczenia s.55.
Dzieci kolorują serduszka według podanego wzoru.
 
PANI JUSTYNA


Wysłano z telefonu Huawei


-------- Oryginalna wiadomość --------
Od: jolantam1611@wp.pl
Data: wt., 26 maj 2020, 11:13
Do: "b.justyna" <b.justyna8@wp.pl>
Temat: Zdalne nauczanie - oddział przedszkolny Kolnica 27.05.2020
Wypowiedzi na temat "Co lubią moi rodzice?" (grupa starsza i młodsza).
 
Dzieci określają, co lubi mama, co l;ubi tata, ale odpowiedzi podają, dzieląc dane słowa na sylaby np. cze - ko - la - dę, cias - to, pie - ro -gi itp.
 
Rozmowa na temat "Jak dzieci pomagają rodzicom?" (grupa starsza i młodsza).
 
Dzieci odpowiadają na pytania:
- czy pomagasz mamie w domu?
- w czym?
- czy pomagasz tacie w domu?
- w czym?
- czy powinniście pomagać rodzicom?
- dlaczego?
 
Grupa starsza - ćwiczenia s.49.
Opowiadanie o tym, jak Olek i Ada pomagają rodzicom. Przedstawienie za pomocą rysunku sposobów, w jakie dzieci pomagają rodzicom. Rysowanie po śladzie serduszek, kolorowanie ich.
 
Grupa młodsza - ćwiczenia s.55.
Oglądanie obrazków. Wypowiedzi, co robi Olek i Ada z rodzicami. Wypowiedzi, jak dzieci spędzają czas z rodziną.
 
Laurka dla mamy i taty - ćwiczenia plastyczne (grupa starsza i młodsza).
 
Słuchanie wiersza Stanisława Grabowskiego "Nie jesteś sam".
 
Mama biega po pokojach
ze ścierką,
z odkurzaczem,
z froterką.
 
Tata biega po pokojach
z fajką,
z książką,
z pomysłami.
 
A ja siedzę szczęśliwa
w pokoju, gdzie lalka Rozalka,
zeszyty do pierwszej klasy,
atlasy....
 
Gdy w domu -
tatuś i mama,
nie jestem sama.
 
Rozmowa na temat wiersza:
- co robi mama?
- co robi tata?
- gdzie jest dziewczynka?
- dlaczego jest szczęśliwa?
 
Grupa starsza - proszę przygotować: z teczki kartę 24, klej, nożyczki, kartkę z bloku technicznego o jasnym kolorze, naklejki.
 
Prace dzieci:
- składanie kartki z bloku technicznego na pół, tak aby powstała laurka
- wycinanie z karty gotowych elementów
- składanie gotowych elementów i naklejanie ich na kartce według instrukcji, tak aby kwiaty znalazły się w wazonie
- odczytuje z osoba dorosłą napis: Kwiaty dla Mamy i Taty. Przykleja go na pierwszej stronie laurki
- wręczają laurkę rodzicom.
 
Grupa młodsza - proszę przygotować: z teczki kartę 26, klej, nożyczki.
 
Prace dzieci:
- wycinają z karty wszystkie kolorowe paski i kształty zaznaczone konturami
- składają je i sklejają zgodnie z instrukcją
- wręczają kwiatek rodzicom.
 
Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej "Dla mamy i taty" (grupa starsza i młodsza).
 
Z okazji święta Taty i Mamy
dziś uroczyście wam obiecamy:
codziennie sprzątać swoje zabawki,
nigdy nie spadać z wielkiej huśtawki,
od mamy nigdzie się nie oddalać,
groźnych zapałek szust! nie zapalać.
Więc nie zjemy kwaśnych jabłuszek,
bo wtedy zawsze boli nas brzuszek.
Gdy zobaczymy gdzieś muchomora,
to go nie zerwie żaden przedszkolak!
Będziemy grzeczni i przyrzekamy
słuchać uważnie taty i mamy.
Wyszorujemy ząbki starannie
i nie będziemy wariować w wannie.
Mama nas uczy drogowych znaków,
tata trenuje małych pływaków.
Lecz nikt przez pasy z nas nie przechodzi
ani do wody w morzu nie wchodzi!
Od taty wiem dużo o świecie:
że trzeba czapkę zakładać w lecie,
że się obcego pieska nie głaszcze,
bo czasem groźnie otwiera paszczę.
I na kontakty uważać mamy,
więc się od prądu z dala trzymamy!
Czytacie bajki, gdy księżyc świeci,
rano buziaczkiem budzicie dzieci,
a choć psocimy czasem troszeczkę,
to wciąż jesteśmy waszym Słoneczkiem.
Bo z rodzicami jest zawsze lato,
kochana Mamo, kochany Tato!
 
Rozmowa na temat wiersza:
- z jakiej okazji dzieci składały obietnice?
- co obiecywały rodzicom?
 


pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.