s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


26.05

Klasa 2- 26.05.2020

Edukacja polonistyczna

Temat: Co jest dobre i piękne? Czytamy bajkę Jak Pan Bóg stworzył owieczki

i opisujemy zwierzęta.

Zapoznaj się z bajką ; „Jak Pan Bóg stworzył owieczki?” – bajka czeska – ciche czytanie ze zrozumieniem  (podr. pol.-społ. s. 54–55).

Odpowiedz na pytania:

Czym chciał się zająć Pan Bóg, gdy już wszystko stworzył?

W jaki sposób Pan Bóg stworzył owieczkę? Kto pozazdrościł Panu Bogu i postanowił,

że zrobi to samo? Dlaczego diabłu nie udało się stworzenie owieczki? Przeczytajcie

fragmenty opisujące owieczkę, którą stworzył Bóg i kozę stworzoną przez diabła. Opiszcie

różnice między kozami i owcami. Jak myślicie, dlaczego te zwierzęta się różnią?

Wykonaj ćwiczenia polonistyczno-społeczne na stronie  38, 39.

Odczytaj powiedzenia, wyjaśnij ich znaczenie.

zwinny jak kot,

natrętny jak mucha,

pracowity jak pszczółka,

silny jak niedźwiedź,

gadatliwy jak papuga,

 czuć się jak

ryba w wodzie, zachowywać się jak słoń w składzie porcelany

 

Edukacja  przyrodnicza

Temat: Powodzie.

Odpowiedz na pytania:

Co to jest powódź?

Jakie są przyczyny powstania powodzi?

Jakie są jej skutki?

W jaki sposób można przeciwdziałać powodziom?

 W jaki sposób strażacy pomagają powodzianom?

 

Przyczyny powstawania  powodzi:

- opadowe – silne opady deszczu,

- roztopowe – gwałtowne topnienie śniegu,

-zimowe – nasilenie niektórych zjawisk lodowych,

- sztormowe – silne wiatry, sztormy występujące na zalewach i wybrzeżach).

Przepisz notatkę do zeszytu przedmiotowego w linie.

Przeczytaj informacje podr.mat.-przyr. s. 64,

Wykonaj ćw. mat.-przyr. s. 64.

 

Edukacja matematyczna

Temat: Obliczenia kalendarzowe – utrwalenie znaków rzymskich.

Zapoznaj się z informacjami z podręcznika matematyczno- przyrodniczego na stronie 66.

Poćwicz zapis znaków rzymskich.

pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.