26.05
Klasa 2- 26.05.2020
Edukacja polonistyczna
Temat: Co jest dobre i piękne? Czytamy bajkę Jak Pan Bóg stworzył owieczki
i opisujemy zwierzęta.
Zapoznaj się z bajką ; „Jak Pan Bóg stworzył owieczki?” – bajka czeska – ciche czytanie ze zrozumieniem (podr. pol.-społ. s. 54–55).
Odpowiedz na pytania:
Czym chciał się zająć Pan Bóg, gdy już wszystko stworzył?
W jaki sposób Pan Bóg stworzył owieczkę? Kto pozazdrościł Panu Bogu i postanowił,
że zrobi to samo? Dlaczego diabłu nie udało się stworzenie owieczki? Przeczytajcie
fragmenty opisujące owieczkę, którą stworzył Bóg i kozę stworzoną przez diabła. Opiszcie
różnice między kozami i owcami. Jak myślicie, dlaczego te zwierzęta się różnią?
Wykonaj ćwiczenia polonistyczno-społeczne na stronie 38, 39.
Odczytaj powiedzenia, wyjaśnij ich znaczenie.
zwinny jak kot,
natrętny jak mucha,
pracowity jak pszczółka,
silny jak niedźwiedź,
gadatliwy jak papuga,
czuć się jak
ryba w wodzie, zachowywać się jak słoń w składzie porcelany
Edukacja przyrodnicza
Temat: Powodzie.
Odpowiedz na pytania:
Co to jest powódź?
Jakie są przyczyny powstania powodzi?
Jakie są jej skutki?
W jaki sposób można przeciwdziałać powodziom?
W jaki sposób strażacy pomagają powodzianom?
Przyczyny powstawania powodzi:
- opadowe – silne opady deszczu,
- roztopowe – gwałtowne topnienie śniegu,
-zimowe – nasilenie niektórych zjawisk lodowych,
- sztormowe – silne wiatry, sztormy występujące na zalewach i wybrzeżach).
Przepisz notatkę do zeszytu przedmiotowego w linie.
Przeczytaj informacje podr.mat.-przyr. s. 64,
Wykonaj ćw. mat.-przyr. s. 64.
Edukacja matematyczna
Temat: Obliczenia kalendarzowe – utrwalenie znaków rzymskich.
Zapoznaj się z informacjami z podręcznika matematyczno- przyrodniczego na stronie 66.
Poćwicz zapis znaków rzymskich.