s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


22.05

SZANOWNI PAŃSTWO!
PRZYSZŁY TYDZIEŃ W PRACY Z DZIEĆMI BĘDZIE SPECYFICZNY,PONIEWAŻ BĘDZIE DOTYCZYŁ DNIA MATKI I OJCA. DLATEGO PROSZĘ, JEŚLI JEST TO MOŻLIWE, ABY PRACE DOTYCZĄCE MAMY WYKONYWAŁA JAKAŚ INNA OSOBA (MOŻE BYĆ TATA,
STARSZE RODZEŃSTWO, BABCIA), A DOTYCZĄCE OJCA  - NA PRZYKŁAD MAMA, ABY DZIECI MYŚLAŁY, ŻE ROBIĄ NIESPODZIANKĘ RODZICOM.
 
Słuchanie wiersza Anny Onichimowskiej "Zielnik" i rozmowa na jego temat (grupa starsza i młodsza).
 
Dzieci słuchają w/w wiersza:
 
Biały rumianek.
Na drugiej - 
mały bukiet sasanek.
Na trzeciej - 
liście dębu i babki.
Na czwartej - 
fiołki, konwalie, bratki.
 
Rozmowa na temat wiersza:
- jakie rośliny znajdowały się na kartkach?
- dlaczego był tam rysunek sasanek?
- dlaczego zakładamy zielnik?
 
Ćwiczenia gimnastyczne (grupa starsza i młodsza).
 
Do poniższych ćwiczeń dzieci powinny mieć kręgle, jeśli ich nie posiadają można przygotować małe maskotki.
Dzieci wykonują ćwiczenia:
 
Posłuszne kręgle - dzieci poruszają się swobodnie po pokoju. na klaśnięcie osoby dorosłej zatrzymują się i manipulują kręglami; podają je sobie z jednej ręki do drugiej, z przodu, za plecami, pod kolanami; podrzucają je i łapią.
 
Jak najdalej w przód - dzieci w siadzie prostym, kręgle trzymają w obu rękach. Wykonują skłon tułowia w przód, sięgając rękami z kręglami jak najdalej w kierunku stóp (kolana proste).
 
Na prawo, na lewo - dzieci w siadzie skrzyżnym, trzymają kręgle na głowach, przytrzymując je rękami, łokcie mają na zewnątrz. Wykonują skręty tułowia w prawo i w lewo; co pewien czas wykonują kilka ruchów i chwytów kręgli.
 
Witamy stopy - dzieci w siadzie rozkrocznym, kręgle trzymają oburącz w górze; wykonują skrętoskłon do lewej stopy - przywitanie jej kręglem; wyprost; wykonują skrętoskłon do prawej stopy - przywitanie jej.
 
Oglądamy kręgle - dzieci w leżeniu przodem, trzymają kręgle w obu rękach, przed głowami. Unoszą głowy, prostują ręce; oglądają kręgle; wytrzymują przez chwilę. Potem wracają do leżenia - odpoczywają.
 
Ćwiczenia w liczeniu - utrwalenie poznanych zapisów cyfrowych liczb (grupa starsza i młodsza).
 
Grupa starsza.
Proszę przygotować dzieciomkartkę z wypisanymi cyframi od 0 do 9.
Dzieci odczytują liczby i rysują obok nich tyle przedmiotów, ile wskazuje liczba.
 
Grupa młodsza.
Proszę przygotować ćwiczenia s. 52.
Dzieci nazywają kwiaty przedstawione na rysunkach, liczą je. Pod każdym obrazkiem rysują tyle kresek, ile jest kwiatów w bukiecie. Rysują kwiaty po śladach.
 
Instrumentacja wiersza Bożeny Formy "Wiosna" (grupa starsza i młodsza).
 
Proszę przygotować instrumenty, jakie posiadają dzieci (bębenek, trójkąt, tamburyn itp.). Jeżeli dzieci nie mają instrumentów będą klaskać, tupać, uderzać rękami o stół itp.
 
Powiał wiatr majowy,
łąka zapachniała.
Świeżą koniczyną 
pokryła się cała.
 
Brzęczą głośno pszczoły,
pracują wytrwale.
Zapylają kwiaty,
nie nudzą się wcale.
 
Słońce mocno grzeje,
świat do życia budzi.
Dobry czas nastaje

dla zwierząt i ludzi.

pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.