s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


20.05

Zabawy z sześcianem (grupa starsza i młodsza).
 
Przypomnienie cech kwadratu:
- dzieci kreślą w powietrzu kształt kwadratu
- odpowiadają, jakie są boki kwadratu.
 
Proszę przygotować kostki do gry i podać dzieciom ich nazwę. Dzieci zapoznają się z sześcianem, liczą jego ściany i określają ich kształt - kwadrat.
 
Zabawy z sześcianem - kostką.
Dzieci rzucają kostką i wykonują tyle czynności, ile oczek wyrzucono na kostce (podskoki, skłony, przysiady).
Dzieci rzucają kostką i podają liczbę większą (mniejszą) o jeden w stosunku do liczby oczek wyrzuconych na kostce.
 
Grupa starsza - proszę przygotować ćwiczenia s. 40.
Dzieci oglądają sześciany, określają różnice i podobieństwa między nimi. Oglądają rozłożony sześcian - jego siatkę. Liczą kwadraty. Rysują na każdej ścianie innego owada. Oglądają obrazków sześcianu w różnym położeniu. 
 
Kolorowanka "Łąka w maju" (grupa starsza i młodsza).
 
Grupa starsza - proszę przygotować z teczki kartę L i kredki. Dzieci kolorują rysunek.
Proszę przygotować ćwiczenia s. 41. Dzieci rysują szlaczki po śladach, a potem samodzielnie. Rysują motyla po śladach i kolorują rysunek. Rysują po śladzie drogę motyla do stokrotki.
 
Grupa młodsza - proszę przygotować ćwiczenia s. 50 i kredki. Dzieci rysują ślimaka po śladzie, kolorują rysunek. Nazywają zwierzęta przedstawione na zdjęciach.
 
Ćwiczenia gimnastyczne.
 
Proszę przygotować paski bibuły, nagranie dowolnej muzyki.
 
Tańczące bibułki - przy nagraniu dowolnej muzyki dzieci swobodnie tańczą i poruszają paskami bibuły trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy w grze przykucają i układają z bibułki dowolne kształty na podłodze.
 
Po kole - dzieci na podłodze układają koła z bibułki i skaczą dookoła nich obunóż, w jedną i w drugą stronę.
 
Powitanie bibułką - dzieci dotykają bibułką różnych części ciała wymienianych przez osobę dorosłą.
 
Jak najwyżej - dzieci wyrzucają bibułkę do góry, obserwują jej opadanie i łapią ją tuż nad podłogą.
 
Sprytne palce - dzieci chwytają palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze i podają ją sobie do rąk.
 
Ćwiczenia w określaniu wartości logicznej zdań (grupa starsza i młodsza).
 
Dzieci słuchają zdań i określają czy to prawda, czy to fałsz:
- konik polny w wodzie gra
- żaba dwie głowy ma
- biedroneczki są w kropeczki
- motyle mają ciepłe czapeczki
- stokrotka jest czerwona
- ważka jest większa niż wrona.
 
MATERIAŁ PANI JUSTYNY:
Temat: Zdalne nauczanie - oddział przedszkolny Kolnica 20.05.2020.
Zabawa "Na wiosennej łące" (grupa starsza i młodsza).
 
Dzieci naśladują ruchy zwierząt i roślin żyjących na wiosennej łące (np. stokrotki - stanie ze złączonymi nogami, prosto z głową wyciągniętą do góry z rozłożonymi rękami).
 
Grupa starsza - ćwiczenia s. 42. Dzieci liczą pszczoły, łączą pszczoły z obrazkiem plastrów, do których lecą. Kończą kolorować plastry miodu.
 
Ćwiczenia logorytmiczne "Rób to, o czym mówi wiersz" (grupa starsza i młodsza).
 
Dzieci poruszają się zgodnie z tekstem wierszyka:
 
Zrób do przodu cztery kroki,
i rozejrzyj się na boki.
Tupnij nogą raz i dwa,
ta zabawa nadal trwa.
Teraz lewo jeden krok,
przysiad, i do góry skok.
Zrób do tylu kroków trzy,
by koledze otrzeć łzy.
Klaśnij w ręce razy pięć,
na klaskanie też masz chęć!
Wokół obróć się, raz dwa,
piłka skacze hop - sa - sa.
Ręce w górę i na boki,
zrób zajęcze cztery skoki.
Gdy się zmęczysz, poleż sobie,
i wyciągnij w górę nogę.
 
Malowanie łąki na zielonych kartkach farbami plakatowymi (grupa starsza i młodsza).
 
Proszę przygotować zielone kartki, farby plakatowe.
 
Dzieci malują łąkę farbami plakatowymi na zielonych kartkach. Porządkują miejsce pracy.
 
Ćwiczenia gimnastyczne (grupa starsza i młodsza).
 
Proszę przygotować paski bibuły.
 
Rysujemy ósemkę - dzieci przekładają bibułę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy rozstawionymi nogami.
 
Lustro - dziecko jest lustrem, które odbija ruchy osoby dorosłej, naśladując ją.
 
Wiatr i wiaterek - dzieci dmuchają na paski bibuły z większym i mniejszym natężeniem.
 
Latające owady - dzieci zgniatają bibułę w kulkę, rzucają przed siebie i podążają jej śladem.
 
Marsz i wyskok - dzieci maszerują po pokoju, na klaśnięcie przykucają i wyskakują w górę.
pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.