s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


13.05

Pani Jolanta

Układanie zdań z podanymi słowami (stolica, Wisła, syrena) (grupa starsza i młodsza).
 
Grupa starsza- proszę przygotować na kartkach wyrazy: stolica, Wisła, syrena: dzieci odczytują wyrazy i układają z nimi zdania (przynajmniej po dwa).
 
Grupa młodsza - dzieci słuchają podawanych wyrazów i układają z nimi zdania.
 
Zabawy i ćwiczenia związane z mierzeniem pojemności płynów (grupa starsza i młodsza).
 
Proszę przygotować kilka butelek z plastiku, np. o pojemności 1 litra z różną zawartością wody. Stawiamy przed dzieckiem butelki i zadajemy pytania:
- ile jest wody w butelce (dużo, mało)
Potem przewracamy butelki i pytamy:
- a teraz jest tyle samo wody?
 
Ustawiamy przed dzieckiem butelki:
- w której butelce jest najwięcej wody?
- w której butelce jest najmniej wody?
- ustaw butelki według ilości zawartości w niej wody - od tej z najmniejszą ilością, do tej z największą
- dmuchaj w kolejne odkręcone butelki i porównaj dźwięki wydawane przez nie.
 
Proszę pokazać dziecku butelkę 1 litrową i powiedzieć, że miarą pojemności płynów jest 1 litr; połowa z tego to pół litra, a jeden litr i pół to półtora litra.
 
Proszę przygotować dwie różne butelki ( jedna niska i szeroka, druga wąska i szeroka) z taką samą zawartością wody oraz kubek:
- dziecko przelewa do kubka wodę z jednej butelki, a potem z drugiej i liczą ile kubków wody było w jednej, a ile w drugiej. Określa, gdzie wody było więcej (było tyle samo).
 
Grupa starsza - ćwiczenia s.32 -33. Dziecko wykonuje zadania według podanej instrukcji.
 
Wykonanie pracy plastycznej "Nasze godło" (grupa starsza i młodsza).
 
Grupa starsza - teczka karta 22, nożyczki, czerwona farba, pędzel, naklejka korona. Dziecko wycina z karty rysunku godło, maluje go na czerwono, tak, aby kształt orła został biały. Nakleja koronę na głowie orła.
 
Grupa młodsza - załącznik, kredki. Dziecko koloruje godło na czerwono a koronę orła na żółto.
 
Słuchanie hymnu Polski "Mazurka Dąbrowskiego" (grupa starsza i młodsza).
 
Dzieci słuchają hymnu Polski (może śpiewać osoba dorosła):
- wyjaśniamy w jakich okolicznościach można go usłyszeć
- omawiamy zasady zachowania się podczas słuchania i śpiewania hymnu
- ponownie śpiewamy hymn i stoimy na baczność.
 
Pani Justyna

Układanie rozsypanki obrazkowej "Wars i Sawa" (Grupa starsza i młodsza).

 

Proszę przygotować załącznik i pociąć go wzdłuż linii. Dzieci przygotowują kredki ołówkowe, woskowe i mazaki, kartkę klej.

 

Dzieci układają rozsypankę obrazkową, naklejają ją na kartkę i malują. Przypominają legendę o Warsie i Sawie.

 

Poznanie mapy Polski (grupa starsza i młodsza).

 

Proszę przygotować mapę fizyczną Polski.

Dzieci (z pomocą osoby dorosłej): 

- wskazują granice Polski

- odczytują nazwy państw sąsiadujących z Polską

- pokazują niziny (zwracają uwagę na kolorystykę - kolor zielony)

- pokazują wyżyny (kolor żółty)

- pokazują góry (kolor brązowy)

- pokazują wody (kolor niebieski)

- pokazują i nazywają najdłuższe rzeki (Wisła, Odra)

- pokazują największe miasta leżące nad Wisłą (Kraków, Warszawa, Gdańsk)

- odczytują na mapie niektóre nazwy (Tatry, Bałtyk)

- pokazują (w przybliżeniu), gdzie mieszkają.

 

Zabawa ruchowa "Warszawskie gołębie" (grupa starsza i młodsza).

 

Dziecko porusza się po pokoju, naśladując lot ptaków. Na klaśnięcie zatrzymują się, klaszczą w ręce i rytmizują tekst: warszawskie gołębie wysoko latają i stolicę Polski z góry podziwiają.

 

Zabawę proszę powtórzyć kilka razy.

 

Ćwiczenia w czytaniu: układanie zdań do obrazków, odczytywanie ich (grupa starsza i młodsza).

 

Grupa starsza: 

 

- teczka, karta N, nożyczki, klej, kartka

- dzieci wycinają obrazki i zdania

- układają zdania do obrazków 

- przyklejają zdania do obrazków na kartce

- odczytują przyklejone zdania:

W wazonie jest bukiet bzu.

Olek je jajko ugotowane na twardo.

Ada rysuje upragnionego kotka.

To stokrotki, maki a dookoła trawa.

Ada niesie jej ulubione bazie - kotki.

To hulajnoga Ady, a tam rower Olka.

 

Grupa młodsza:

 

- proszę przygotować obrazki w książkach dla dzieci, gazetach, czasopismach itp.

- dzieci oglądają obrazki i układają do nich proste zdania np. Tam stoi dom. Piesek ma budę. itp.

pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.