s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


12.05

Klasa 2-12.05.2020

Edukacja społeczna

Temat: Co chcemy oglądać.

Przeczytaj tekst na stronie 46-47 (podręcznik polonistyczno-społeczny).

Wymień osoby, które występują w opowiadaniu.

Przeczytaj wyrazy: piłka nożna, lekcja, wampir, rafa koralowa, meteoryty, poeta.

Przyporządkuj  je do postaci z opowiadania. Odpowiedz na pytania:

Jak ma na imię dziecko, które występuje w opowiadaniu, ale nie miało przydzielonej roli?

Dlaczego?

Wykonaj ćwiczenia polonistyczno-społeczne na stronie 22-23 .

Przeczytaj notatkę:

 Filmy są dziś kręcone  bardzo szybko (dwugodzinny film ok. 30 dni), ale postprodukcja (dorobienie efektów, zmontowanie) może trwać nawet rok. Aktorzy często grają w pustym studio, a wszystko inne jest dorabiane później. Wszystkie efekty, scenografia, gra aktorska itp. służą temu, żeby film wywoływał odpowiednie uczucia: komedia — śmiech, dramat — łzy, film przygodowy — emocje i zidentyfikowanie się z bohaterem. Każdy film opowiada historię o wyjątkowych ludziach albo postaciach i każdy film niesie ze sobą jakieś wartości.

 

Gatunki  programów telewizyjnych: (przepisz do zeszytu w linie)

 

-magazyn poranny

-magazyn sportowy

-reportaż

-program informacyjny

-program przyrodniczy

-teleturniej

-telenowela

-lista przebojów

-program dla dzieci

-program kulinarny

-telesklep (program z ofertami)

 

Naucz się czytać tekst ze strony 46.

 

Edukacja polonistyczna

Temat: Układamy własny program telewizyjny. Rozwiązujemy zagadki.

Przeczytaj o rodzajach filmów:

  • animowany
  • kryminał
  • komedia
  • western
  • słuchowisko radiowe
  • film dokumentalny
  • reportaż
  • kabaret
  • relacja sportowa
  • film sensacyjny

 

 

Pomyśl , o którym rodzaju filmu jest mowa:

Treścią filmu jest sprawa, w której śledztwo

prowadzi detektyw lub dobry policjant. Najczęściej

chodzi o kradzież lub zabójstwo.                                                      …………………………………………………

Jest po to, żebyśmy się śmiali. Jeśli jest romantyczna,

śledzimy losy zakochanych, którzy

przez splot wydarzeń nie mogą się ze sobą porozumieć,

jeśli zwykła – po prostu śledzimy

losy zwariowanych bohaterów, którzy przeżywają

zabawne przygody.                                                                                  …………………………………………………

Jest to film, w którym nie filmuje się aktorów

kamerą, lecz przy pomocy programów komputerowych

„ożywia się” narysowane lub wcześniej

wykonane figurki i obrazy.                                                                      ………………………………………………….

                                                              

Szybkie pościgi, wartka akcja, niesamowite

efekty specjalne, wybuchające bomby, bohater

ratujący ludzkość przed zagładą – to typowe

cechy tego gatunku. Podpowiedź: bohater często

jest szpiegiem lub działa po to, żeby wspomóc

rząd. Najpopularniejsze są amerykańskie

filmy tego gatunku.                                                                                 …………………………………………………

Film tego gatunku opowiada o prawdziwych

wydarzeniach. Jest kręcony podczas ważnych

wydarzeń historycznych, a potem już tylko

montowany i opatrzony komentarzem. Często

w takim filmie pojawiają się „gadające głowy”

– historycy lub eksperci opowiadający o sfilmowanych

wydarzeniach.                                                                                             …………………………………………………

 

Edukacja matematyczna

Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych.

Wykonaj ćwiczenia matematyczno-przyrodnicze na stronie 55.

Poćwicz rachunek pamięciowy, odpowiedzi podaj rodzicom:

Jeżeli do liczby 24 dodam liczbę 25, jaką liczbę otrzymam?

 Mam w klasie 24 dzieci, a lizaków 39. Jeżeli rozdam je dzieciom, ile lizaków mi zostanie?

Ania ma 26 lat i jest starsza od Kasi o 5 lat. Ile lat ma Kasia?

Julka kupiła 2 kg jabłek i 6 kg gruszek. O co zapytasz?

Igor ma 40 zł. Kupił kredki za 15 zł i linijkę za 9 zł. Ile pieniędzy mu zostało?

 Kwiaciarka miała w swoim sklepie kwiaty w wazonach. 12 tulipanów, 6 róż, 8 lilii,

7 narcyzów. Ile jest kwiatów w tej kwiaciarni?

 W autobusie jedzie 13 pasażerów. Na pierwszym przystanku wsiadły do niego 4 osoby,

a wysiadły 3. Na drugim przystanku wysiadło 8 osób. Ile osób jedzie teraz w autobusie?

 Jeżeli do liczby 15 dodam 23, jaką liczbę otrzymam?

Zadania dla kl. II i III

12-14.05.2020r.

w-f

Wpisz podany temat do wyszukiwarki internetowej i ćwicz razem z prowadzącym.

t: Ćwiczenia z piłką, kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej.

T: Ćwiczenia na wzmocnienie rąk.

T: Ćwiczenia równoważne.

 

 

pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.