s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


12.05

Słuchanie słów piosenki "Syrenka". Rozmowa na temat tekstu piosenki(grupa starsza i młodsza).
 
Dzieci słuchają słów w/w piosenki:
 
I. Stoi Syrenka nad Wisłą
i patrzy na rzeki fale.
Tak dużo dzieci dziś do niej przyszło,
no i nie boją się wcale.
tak dużo dzieci dziś do niej przyszło,
no i nie boją się wcale.
To nie jest żywa Syrenka,
to pomnik Warszawę chroni.
Bo, jak mówi stara legenda:
Syrenka miasta broni.
Bo, jak mówi stara legenda:
Syrenka miasta broni.
 
Ref.Nasza Warszawa, nasza stolica
ciągle Syrenkę zachwyca.
A Wisła śpiewa wciąż u jej stóp
swoją piosenkę: chlup, chlup, chlup,chlup.
A Wisła śpiewa wciąż u jej stóp:
Chlup! Chlup! Chlup!
 
II. Kiedyś prawdziwa Syrenka
w falach tej rzeki mieszkała.
Siadała czasem na brzegu Wisły
i cudne pieśni śpiewała.
Złapali ją w sieć rybacy,
spać poszli, bo nocka była,
lecz najmłodszy z nich ją wypuścił,
bo bardzo go prosiła.
Lecz najmłodszy z nich ją wypuścił,
bo bardzo go prosiła.
 
III. I odtąd dzielna Syrenka
ze swojej wielkiej wdzięczności
postanowiła strzec tego miasta,
pilnować jego wolności.
Postanowiła strzec tego miasta,
pilnować jego wolności.
Jest herbem miasta Warszawa,
stolicy naszego kraju.
i Polacy, duzi i mali,
Syrenkę odwiedzają.
I Polacy, duzi i mali,
Syrenkę odwiedzają.
 
Dzieci odpowiadają na pytania dotyczące tekstu piosenki:
- co to jest stolica?
- jak nazywa się stolica Polski?
- jak nazywa się najdłuższa z polskich rzek?
- o kim opowiada piosenka?
- gdzie w Warszawie można spotkać Syrenkę?
- co to jest herb?
 
Zabawa "Rozwijamy zdania" (grupa starsza i młodsza). 
 
Podajemy dzieciom zdanie:
 
Kot pije mleko.
 
Zadaniem dzieci jest dodawanie kolejnych słów, aby je rozwinąć np. :
Szary kot pije mleko.
Duży, szary kot pije mleko.
Duży, szary kot pije mleko z miski.
Duży, szary kot pije mleko z niebieskiej miski.
Duży, szary kot pije mleko z małej, niebieskiej miski. itp.
 
Określanie, co zwiedziła w Warszawie rodzina Olka i Ady (grupa starsza)
 
Ćwiczenia s. 30 - 31. 
Dzieci określają, co zwiedzili w Warszawie Olek, Ada, mama i tata z rodzicami mamy. Oglądają zdjęcia warszawskich syrenek. Rysują po śladach rysunki bez odrywania kredki od kartki.
 
Recytacja wiersza Ewy Stadtmuiier "Kim jesteś?" (grupa starsza i młodsza)
 
Dzieci recytują na pamięć w/w wiersz:
 
Przypominam jego treść:
 
Czy wiesz, kim jesteś?
- To oczywiste!
Co ci jest bliskie?
- Znaki ojczyste.
Ojczyste barwy
- biało - czerwone.
Ojczyste godło
- orzeł w koronie.
Ojczyste w hymnie
- mazurka dźwięki,
ni i stolica
- miasto syrenki.
I jeszcze Wisła
co sobie płynie:
raz na wyżynie,
raz na równinie,
i mija miasta
prześliczne takie......
- Już wiesz, kim jesteś?
- Jestem Polakiem.
pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.