s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


11.05

Klasa 2- 11.05.2020

Edukacja polonistyczna

Temat: Wiadomości, serial, konkurs. Uczymy się rozpoznawać różne typy programów.

Przeczytaj wiersz:

S. Karaszewski „TELELUDKI”

Teleludki już nad ranem

zasiadają przed ekranem,

siedzą, jedzą i dzień cały

wpatrują się w ekran mały.

 

A gdy oczy rozbolały,

teleludki zapłakały.

Omijają od tej pory,

kolorowe monitory.

 

TELEMANIAK – ktoś, kto ogląda telewizję dłużej niż dwie godziny dziennie.

 

Zapoznaj się z pojęciami: bajka, teleturniej, serial, program kulinarny, film fabularny, program rozrywkowy, program przyrodniczy, program sportowy, prognoza pogody.

Przeczytaj :

Pracą nad powstawaniem programów telewizyjnych zajmuje się zespół ludzi różnych

profesji. Są to reżyserzy, spikerzy, kamerzyści, scenarzyści, charakteryzatorzy, projektanci

kostiumów, operatorzy świateł, montażyści i kadra techniczna.

Wykonaj ćwiczenia na stronie 20-21  (ćw. pol.-społeczne)

Zapoznaj się z tekstem na stronie 46-47 , podręcznik polonistyczno-społeczny.

Odpowiedz na pytania:

Jakie programy proponowały dzieci z opowiadania?

Dlaczego nie potrafiły dojść do porozumienia?

Co ostatecznie ustaliły?

 Dlaczego dzieci nie chciały oglądać telewizji i stwierdziły, że żal byłoby siedzieć przed telewizorem?

Co sądzisz o ich zachowaniu?

 

              Wpływ telewizji:

- od oglądania programów telewizyjnych można się uzależnić,

- telewizja może mieć zły wpływ na stan zdrowia,

- telewizja może przyczynić się do ewentualnych niepowodzeń szkolnych,

- należy ograniczać oglądanie telewizji.

Należy selekcjonować programy telewizyjne – oddzielać „dobre” od „złych”,

oglądać adekwatne dla danego wieku.

 

ZASADY KORZYSTANIA Z TELEWIZJI. Przepisz zasady do zeszytu przedmiotowego w linie.
1.Wybieraj programy przeznaczone dla dzieci w Twoim wieku
2.Nie przesiaduj przed telewizorem całymi godzinami.
3.Oglądaj telewizję z odległości 3 metrów od ekranu.
4.Zapalaj lampkę, gdy oglądasz program wieczorem.
5.Nie oglądaj telewizji podczas odrabiania lekcji.

Pamiętaj:

Oglądając telewizję kieruj się zdrowym rozsądkiem.

 

Edukacja matematyczna

Temat: Rozwiązywanie zadań na porównywanie różnicowe.

Rozwiąż zadania. Przepisz je do zeszytu przedmiotowego z matematyki.

Michał złowił 24 ryby, a Tomek 4 razy mniej.
Pytanie:..............................................................................................

Odpowiedź: ………………………………………………………………………………….

 

Rybacy zaciągnęli sieci. Do pierwszej sieci złapało się 21 ryb, a do drugiej 3 razy mniej.
Ile............................................................................................................................

Działanie:....................................................
Odpowiedź:.................................................

 

Oblicz, o ile liczba 48 jest większa od liczby 22                          ……………………………..

 Oblicz, o ile liczba 35 jest mniejsza od liczby 50                       ………………………………

 Znajdź liczbę o 24większą od 28                                                  ………………………………

 Znajdź liczbę o 13 mniejszą od 47                                       …………………..

 

Edukacja przyrodnicza

Temat: Wody płynące.

Zapoznaj się z informacjami znajdującymi się na stronie 56 w podręczniku matematyczno-przyrodniczym.

Na podstawie tekstu odpowiedz na pytania:

Co to jest rzeka? Z jakich elementów składa się rzeka? Co to jest koryto rzeki?

Gdzie się znajduje jej źródło, a gdzie ujście? Jak ludzie wykorzystywali dawniej rzeki, a jak

wykorzystują dziś?

Zapoznaj się z pojęciami: źródło, koryto, ujście, dopływ,  brzeg rzeki

Przeczytaj informacje:

 

Początkiem rzeki jest źródło. To miejsce, w którym woda w naturalny sposób wypływa spod ziemi. Źródła znajdują się zwykle w górach lub na wyżynach. Woda spływa z nich cienkimi strumieniami – to tzw. górny bieg rzeki. Każda rzeka ma 2 brzegi: lewy i prawy, a miejsce, które zajmuje woda, to koryto.

 

W środkowym biegu, który przypada na pokryte pagórkami wyżyny, rzeka staje się coraz szersza i bardziej kręta, tworzy meandry (zakola). Gdy dociera do równin (w swoim dolnym biegu), płynie szeroką doliną. Miejsce, w którym rzeka wpada do morza lub innej rzeki, to jej ujście.

 

Ujścia rzek mogą mieć różny wygląd. Niektóre, wpadając do morza niosą ze sobą piasek i muł, które z czasem tworzą wyspy, zatykają ujście i zmuszają rzekę do poszukania sobie innej drogi. W ten sposób tworzą się tam bagna i jeziorka, jest to tak zwana delta. Tak wygląda np. ujście Wisły.

 

Inne rzeki mają ujścia lejkowate: dzieje się tak w miejscach, gdzie silne przypływy i odpływy morskie zabierają niesione przez wodę skały i nie pozwalają na powstawanie delty. Takie jest ujście Odry – naszej drugiej pod względem długości rzeki.

 

 

Spróbuj uzupełnić  zdania. Przepisz je do zeszytu w linie.

 

Początkiem rzeki jest ……………………………Najniższa część dna doliny, w której płynie rzeka nazywa się………………………    Rzeka ma dwa………………………..-    prawy i lewy.

……………………..to mniejsze rzeki, które wpływają do  rzeki głównej. Miejsce, w którym rzeka wpada do innej   rzeki albo morza, to jej …………………………….

Praca podlega ocenie.

 

Jak myślisz co oznaczają te powiedzenia:

Kropla w morzu potrzeb.

Czuje się jak ryba w wodzie.

Bystry jak potok górski.

Leniwy jak rzeka na nizinie.

Przepadł jak kamień w wodę.

Z wielkiej chmury mały deszcz.

 

Wykonaj ćwiczenia matematyczno-przyrodnicze na stronie 54.

pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.