11.05
Klasa 2- 11.05.2020
Edukacja polonistyczna
Temat: Wiadomości, serial, konkurs. Uczymy się rozpoznawać różne typy programów.
Przeczytaj wiersz:
S. Karaszewski „TELELUDKI”
Teleludki już nad ranem
zasiadają przed ekranem,
siedzą, jedzą i dzień cały
wpatrują się w ekran mały.
A gdy oczy rozbolały,
teleludki zapłakały.
Omijają od tej pory,
kolorowe monitory.
TELEMANIAK – ktoś, kto ogląda telewizję dłużej niż dwie godziny dziennie.
Zapoznaj się z pojęciami: bajka, teleturniej, serial, program kulinarny, film fabularny, program rozrywkowy, program przyrodniczy, program sportowy, prognoza pogody.
Przeczytaj :
Pracą nad powstawaniem programów telewizyjnych zajmuje się zespół ludzi różnych
profesji. Są to reżyserzy, spikerzy, kamerzyści, scenarzyści, charakteryzatorzy, projektanci
kostiumów, operatorzy świateł, montażyści i kadra techniczna.
Wykonaj ćwiczenia na stronie 20-21 (ćw. pol.-społeczne)
Zapoznaj się z tekstem na stronie 46-47 , podręcznik polonistyczno-społeczny.
Odpowiedz na pytania:
Jakie programy proponowały dzieci z opowiadania?
Dlaczego nie potrafiły dojść do porozumienia?
Co ostatecznie ustaliły?
Dlaczego dzieci nie chciały oglądać telewizji i stwierdziły, że żal byłoby siedzieć przed telewizorem?
Co sądzisz o ich zachowaniu?
Wpływ telewizji:
- od oglądania programów telewizyjnych można się uzależnić,
- telewizja może mieć zły wpływ na stan zdrowia,
- telewizja może przyczynić się do ewentualnych niepowodzeń szkolnych,
- należy ograniczać oglądanie telewizji.
Należy selekcjonować programy telewizyjne – oddzielać „dobre” od „złych”,
oglądać adekwatne dla danego wieku.
ZASADY KORZYSTANIA Z TELEWIZJI. Przepisz zasady do zeszytu przedmiotowego w linie.
1.Wybieraj programy przeznaczone dla dzieci w Twoim wieku
2.Nie przesiaduj przed telewizorem całymi godzinami.
3.Oglądaj telewizję z odległości 3 metrów od ekranu.
4.Zapalaj lampkę, gdy oglądasz program wieczorem.
5.Nie oglądaj telewizji podczas odrabiania lekcji.
Pamiętaj:
Oglądając telewizję kieruj się zdrowym rozsądkiem.
Edukacja matematyczna
Temat: Rozwiązywanie zadań na porównywanie różnicowe.
Rozwiąż zadania. Przepisz je do zeszytu przedmiotowego z matematyki.
Michał złowił 24 ryby, a Tomek 4 razy mniej.
Pytanie:..............................................................................................
Odpowiedź: ………………………………………………………………………………….
Rybacy zaciągnęli sieci. Do pierwszej sieci złapało się 21 ryb, a do drugiej 3 razy mniej.
Ile............................................................................................................................
Działanie:....................................................
Odpowiedź:.................................................
Oblicz, o ile liczba 48 jest większa od liczby 22 ……………………………..
Oblicz, o ile liczba 35 jest mniejsza od liczby 50 ………………………………
Znajdź liczbę o 24większą od 28 ………………………………
Znajdź liczbę o 13 mniejszą od 47 …………………..
Edukacja przyrodnicza
Temat: Wody płynące.
Zapoznaj się z informacjami znajdującymi się na stronie 56 w podręczniku matematyczno-przyrodniczym.
Na podstawie tekstu odpowiedz na pytania:
Co to jest rzeka? Z jakich elementów składa się rzeka? Co to jest koryto rzeki?
Gdzie się znajduje jej źródło, a gdzie ujście? Jak ludzie wykorzystywali dawniej rzeki, a jak
wykorzystują dziś?
Zapoznaj się z pojęciami: źródło, koryto, ujście, dopływ, brzeg rzeki
Przeczytaj informacje:
Początkiem rzeki jest źródło. To miejsce, w którym woda w naturalny sposób wypływa spod ziemi. Źródła znajdują się zwykle w górach lub na wyżynach. Woda spływa z nich cienkimi strumieniami – to tzw. górny bieg rzeki. Każda rzeka ma 2 brzegi: lewy i prawy, a miejsce, które zajmuje woda, to koryto.
W środkowym biegu, który przypada na pokryte pagórkami wyżyny, rzeka staje się coraz szersza i bardziej kręta, tworzy meandry (zakola). Gdy dociera do równin (w swoim dolnym biegu), płynie szeroką doliną. Miejsce, w którym rzeka wpada do morza lub innej rzeki, to jej ujście.
Ujścia rzek mogą mieć różny wygląd. Niektóre, wpadając do morza niosą ze sobą piasek i muł, które z czasem tworzą wyspy, zatykają ujście i zmuszają rzekę do poszukania sobie innej drogi. W ten sposób tworzą się tam bagna i jeziorka, jest to tak zwana delta. Tak wygląda np. ujście Wisły.
Inne rzeki mają ujścia lejkowate: dzieje się tak w miejscach, gdzie silne przypływy i odpływy morskie zabierają niesione przez wodę skały i nie pozwalają na powstawanie delty. Takie jest ujście Odry – naszej drugiej pod względem długości rzeki.
Spróbuj uzupełnić zdania. Przepisz je do zeszytu w linie.
Początkiem rzeki jest ……………………………Najniższa część dna doliny, w której płynie rzeka nazywa się……………………… Rzeka ma dwa………………………..- prawy i lewy.
……………………..to mniejsze rzeki, które wpływają do rzeki głównej. Miejsce, w którym rzeka wpada do innej rzeki albo morza, to jej …………………………….
Praca podlega ocenie.
Jak myślisz co oznaczają te powiedzenia:
Kropla w morzu potrzeb.
Czuje się jak ryba w wodzie.
Bystry jak potok górski.
Leniwy jak rzeka na nizinie.
Przepadł jak kamień w wodę.
Z wielkiej chmury mały deszcz.
Wykonaj ćwiczenia matematyczno-przyrodnicze na stronie 54.