s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


11-15.05

Informacja dla uczniów klasy 1

 

Data realizacji 11.05.2020

Ed. polonistyczna

Temat: Tajemniczy świat teatru – odkrywanie z dziećmi przestrzeni słowa, muzyki i sztuk plastycznych w przedstawieniu Wróżki.

  1. Wysłuchaj baśni Charlesa Perraulta pt. „Wróżki”, możesz skorzystać z poniższego linku https://www.youtube.com/watch?v=fnxH23wDypk  lub poproś rodzica o przeczytanie.

Baśń „Wróżki” Charles Perrault

Była sobie raz pewna wdowa. Miała ona dwie córki. Starsza – była to wykapana matka, zarówno z twarzy, jak i z usposobienia. Jedna i druga były tak nieuprzejme, tak zawsze odęte, że nie sposób było z nimi wytrzymać.
Młodsza córka, istny obraz ojca – była miła i uprzejma, a ponadto – rzadkiej piękności dziewczyna.
Że w ludziach podoba nam się najbardziej to, co nas samych przypomina, matka do głupoty kochała starszą córkę, niezwyczajny wstręt zaś czuła do młodszej. Kazała jej jadać w kuchni i pracować bez ustanku.
Biedne dziewczątko musiało dwa razy dziennie wędrować do strumienia po wodę i przynosić pełny dzban.
Gdy pewnego dnia młodsza córka stała nad brzegiem strumienia, ujrzała zbliżającą się kobiecinę, która podszedłszy poprosiła, aby dziewczyna dała jej się napić.
– Napijcie się, matko – powiedziała piękna i wypłukawszy dzban, nabrała wody. Po czym podała dzban staruszce i podtrzymywała, gdy kobieta piła, aby miała w tym wygodę.
Gdy staruszka zaspokoiła pragnienie, powiedziała:
– Jesteś piękna, miła i uprzejma. Chcę więc cię czymś obdarzyć.
A była to wróżka, która przybrała postać wieśniaczki, aby się przekonać o uprzejmości dziewczyny.
– Oto, jaki dar ci przeznaczam – ciągnęła dalej wróżka.
Za każdym razem, gdy z ust twych padnie słowo, razem z nim padnie kwiat lub klejnot.
Gdy tylko piękna dziewczyna przestąpiła próg domu, matka jęła na nią fukać, że tak późno powraca znad strumienia.
– Przebaczcie mi, matko – odrzekła nieboraczka. – Zmarudziłam.
A gdy padły jej z ust te słowa, wraz z nimi padły dwie róże i dwa wielkie diamenty.
– Co to takiego? – zawołała zdumiona matka. – Albo mi się w oczach ćmi, albo naprawdę diamenty padają z ust tej dziewczyny! Jak to się dzieje, moja córko?
Pierwszy to raz nazwała ją swoją córką, a dziewczyna, sypiąc z ust diamentami, opowiedziała jej w prostocie ducha wszystko, co jej się przydarzyło.
– No, no! A to dopiero! – wykrzyknęła matka. – Muszę posłać i drugą córkę nad ten strumień. Chodź no, Franusiu! Spójrz, co to pada z ust twojej siostry wraz z każdym jej słowem! Nie radowałabyś się to z takiego daru? Aby taki sam otrzymać – wystarczy pójść nad strumień i gdy ukaże się uboga kobiecina, dać jej uprzejmie napić się ze dzbana.
– Jeszcze czego! – powiada na to gburowata dziewczyna.
– Właśnie, że pójdziesz, bo ja ci każę! – fuknęła matka. I to nie zwlekając ani chwili!
Ruszyła więc córka, ale naburmuszona. Wzięła z sobą najpiękniejszą srebrną flaszę z domowej zastawy. Nim jeszcze zbliżyła się do źródła, ujrzała wychodzącą z lasu okazale wystrojoną damę, która poprosiła ją o nieco wody, była bowiem bardzo spragniona.
Była to ta sama wróżka, lecz tym razem przybrała postać i strój księżniczki, aby przekonać się o uprzejmości dziewczyny.
– Albom tu przyszła po to! – powiada ta prostacko. – Akurat! Nie na to wzięłam z sobą tę srebrną flaszę, żeby pani z niej piła! Pij jejmość wprost ze źródła, jeśli ci sucho w gębie.
– Bardzoś nieuprzejma – odpowiedziała wróżka bez urazy. – No cóż? Skoroś tak nieuczynna – oto mój dar dla ciebie: wraz z każdym słowem, które padnie z twoich ust, padnie z nich razem wąż lub ropucha.
Gdy tylko matka ujrzała powracającą córkę, wykrzyknęła do niej: – No i co, moja droga?
– Ano to, matko – odrzekła dziewczyna i z ust jej padły dwie żmije i dwie ropuchy.
– Co widzę? O nieba! – wrzasnęła matka. – Ale to wina twojej siostry! Zapłaci mi za to!
I skoczyła, by wytłuc biedną córkę.
Ta umknęła przed nią szybko i uciekła do pobliskiego lasu.
W lesie napotkał ją powracający z łowów syn królewski i zdumiony jej urodą, zapytał, co czyni tu sama i czemu płacze.
– Biada mi, wasza wysokość, matka mnie z domu wygnała… – odrzekła, a syn królewski ujrzał, jak wraz ze słowami padło z jej ust pięć czy sześć pereł i tyleż diamentów.
Zdziwiony zapytał, co to znaczy, a dziewczyna opowiedziała mu o swoich przygodach. Syn królewski rozkochał się w niej w mgnieniu oka i osądziwszy, że taki dar wróżek więcej jest wart niż najbogatsze wiano, zabrał dziewczynę na ojcowski zamek, gdzie ją poślubił.
Co się tyczy siostry, to tak ją wszyscy znienawidzili, że nawet rodzona matka nie chciała jej widzieć na oczy i wygnała z domu. Nieszczęsna, daremnie szukając schronienia, skończyła żywot w ostępie leśnym.
Morał:


Sercami rządzą nierzadko
talary i drogie kamienie.
Lecz słówko uprzejme i gładkie w większej jest mocy i cenie.

Morał:
Uprzejmość – trudna to sztuka,
lecz czasu na nią nie szkoda.
Za nią cię spotka nagroda,
choćbyś jej nawet nie szukał.

 

2. Porównaj wysłuchaną baśń z historyjką obrazkową w podr. pol.-społ. na str.

56-57 i spróbuj ustnie odpowiedzieć na pytania 1-7.

3. Naucz się pięknie czytać tekst zawarty pod obrazkami w podr. pol.-społ. na str. 56-57. Zadanie podlega ocenie.

4. Wykonaj w ćwiczeniach pol.-społ. str. 56 zadnie 1 i 2 oraz str. 57 zadnie 1 i 2.

 

Ed. przyrodnicza

Temat: Poznajemy krajobrazy Polski.

  1. Otwórz podręcznik mat.-przyr. na str. 52-52 i przyjrzyj się mapie Polski, wskaż dwie największe rzeki, odczytaj nazwy największych miast Polski
  2. Wymień, jakie kolory widnieją na mapie i zapamiętaj:

- Kolor pomarańczowy oznacza krajobraz górski.

- Kolor żółty oznacza krajobraz wyżynny.

- Kolor zielony oznacza krajobraz nizinny.

- Kolor niebieski nad Morzem Bałtyckim – to krajobraz nadmorski.

- Kolor niebieski – (dużo plamek niebieskich) – to krajobraz jezior

3. Obejrzyj obok mapy zdjęcia krajobrazów i spróbuj powiedzieć, jakie krajobrazy są na nich przedstawione i czym się charakteryzują.

4.  Uzupełnij swoje wiadomości filmikiem o krajobrazach Polski https://www.youtube.com/watch?v=RnxPLJXD17Q

 

Ed. matematyczna

Temat: Posługiwanie się linijką –mierzenie.

  1. Wykonaj w ćwiczeniach mat.-przyr. str. 48 zadanie 1.

Ed. motoryczno – zdrowotna

Temat: Ćwiczenia z piłką, kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej.

  1. Ćwicz razem z prowadzącym https://www.youtube.com/watch?v=e1Jwcq1ct28 7

 

Informacja dla uczniów klasy 1

 

Data realizacji 12.05.2020

Ed. polonistyczna

Temat: Idziemy do teatru. Wprowadzenie dwuznaków Dz, dz.

  1. Wskaż dwuznak „Dz, dz” na ilustracji, z jakich liter składa się ten dwuznak, dlaczego nazywamy go dwuznakiem -podręcznik pol.-społ. str. 58
  2. Wyszukaj w czytance dwuznaki „dz, Dz” (ćw. 1 i 2 str. 58).
  3. Przeczytaj tekst 5 razy.
  4. Wykonaj w zeszycie do kaligrafii ćw. 1,2,3,4,5 str. 72-73

Ed. polonistyczna

Temat: Ćwiczenia rozwijające sprawność czytania i pisania wyrazów i zdań z dwuznakiem „Dz, dz”.

  1. Wykonaj zadanie w ćw. pol.-społ. ćw. 1 i 2 str. 58
  2. Przepisz starannie do zeszytu w linie wyrazy z „dz”: dzbanek, dzwonek, dziadek, dziecko, dziesięć, dzik, dzięcioł, widzę, siedzę, budzę się, nudzę się.
  3. Narysuj w zeszycie tabelkę (jeśli masz możliwość możesz ją wydrukować i wkleić do zeszytu) i wykonaj zadanie, pamiętaj: dwuznak „dz, rz, ch, sz, cz” to jedna głoska, ale dwie litery. Zadanie podlega ocenie. 

Wyraz

Liczba sylab

Liczba głosek

Liczba liter

czapla

2

5

6

rzeka

 

 

 

choinka

 

 

 

dzbanek

 

 

 

rzeźba

 

 

 

dzwonek

 

 

 

chłopiec

 

 

 

 

Ed. matematyczna:

Temat: Obliczenia wagowe w zakresie 30.

  1. Przepisz działania starannie do zeszytu i oblicz:

10kg + 5kg + 5kg + 3kg =

5kg + 10kg + 5kg + 1kg =

2kg + 10kg + 5kg + 5kg =

5kg + 5kg +10kg + 5kg + 5kg =

10kg + 10kg + 2kg+ 2kg+ 2kg + 2kg =

7kg + 3kg + 6kg+ 4kg+ 5kg + 2kg =

7kg + 3kg + 5kg + 5kg + 1 kg =

  1. Wykonaj w ćwiczeniach mat.-przyr. str. 84 zadanie 1.

Ed. motoryczno – zdrowotna

Temat: Ćwiczenia równoważne.

  1. Ćwicz razem z prowadzącym https://www.youtube.com/watch?v=0ih61-uU-zk

 

 

Informacja dla uczniów klasy 1

 

Data realizacji 13.05.2020

Ed. polonistyczna

Temat: Po co jest teatr? Wybieramy przedstawienia, które chcielibyśmy obejrzeć.

  1. Przeczytaj wiersz o teatrze – podręcznik pol. –społ. str. 59
  2. Przepisz do zeszytu zdanie z wiersza : „A teatr jest po to, żeby wszystko było inne niż dotąd”.
  3. Naucz się pięknie czytać wiersz „Po co jest teatr” i przeczytaj rodzicom.
  4. Wykonaj zadanie w ćw. pol.-społ. ćw. 1 i 2 str. 59

 

Ed. matematyczna

Temat: Zadania tekstowe – obliczenia pieniężne.

  1. Wykonaj zadanie w ćw. mat.-przyr. ćw. 1 i 2 str. 49. Zadanie podlega ocenie.

 

Ed. motoryczno – zdrowotna

Temat: Ćwiczenia na wzmocnienie rąk.

  1. Ćwicz razem z prowadzącym https://www.youtube.com/watch?v=FhGvyW-jUbE

 

 

Informacja dla uczniów klasy 1

 

Data realizacji 14.05.2020

Ed. polonistyczna

Temat: Mamo, mamo – to było znakomite przedstawienie! Wprowadzenie dwuznaku Dż, dż.

  1. Wskaż dwuznak „Dż, dż” na ilustracji, z jakich liter składa się ten dwuznak, dlaczego nazywamy go dwuznakiem -podręcznik pol.-społ. str. 60
  2. Wyszukaj w czytance dwuznaki „dż, Dż” (ćw. 1 i 2 str. 60).
  3. 7.      Przeczytaj tekst (ćw. 2 str. 60), później naucz się go czytać. Zadanie podlega ocenie.
  4. Wykonaj w zeszycie do kaligrafii ćw. 1,2,3,4,5, 6 str. 74-75

 

Ed. matematyczna

Temat: Obliczenia pieniężne –pojęcie pożyczki i raty.

  1. Wykonaj zadanie w ćw. mat.-przyr. ćw. 1 i 2 str. 50

 

Ed. muzyczna

Temat: Nauka słów i melodii piosenki „Majowy zapach kwiatów”.

  1. Wysłuchaj piosenki „Majowy zapach kwiatów” https://www.youtube.com/watch?v=GY6MhsMPtzQ
  2. Przeczytaj słowa piosenki

Majowy zapach kwiatów muzyka i słowa D. K. Jagiełło

Majowy zapach kwiatów wszystkim przypomina

o święcie mamy, które już za kilka dni.

Znów spotka się cała nasza rodzina

lecz najważniejszą z wszystkich będziesz mamo ty.

Znów spotka się cała nasza rodzina

lecz najważniejszą z wszystkich będziesz mamo ty.

 

Ref. Bo tylko ty się dla nas liczysz mamo,

a serca nasze chcą dla ciebie bić.

Kochamy cię najmocniej i życzymy

byś mogła długo i szczęśliwie żyć.

 

Dawno przekwitły tulipany i żonkile,

na polach się zielenią kłosy młodych zbóż.

Skowronek swoim śpiewem wszystkim przypomina,

że dzisiaj święto mamy, że nadeszło już.

Skowronek swoim śpiewem wszystkim przypomina,

że dzisiaj święto mamy, że nadeszło już.

 

Ref. Bo tylko ty się dla nas liczysz mamo,

 a serca nasze chcą dla ciebie bić.

Kochamy cię najmocniej i życzymy

byś mogła długo i szczęśliwie żyć.

 

  1. Śpiewaj piosenkę razem z dziećmi https://www.youtube.com/watch?v=GY6MhsMPtzQ. Za tydzień utrwalisz ją i nauczysz się na pamięć.

Za tydzień zadanie będzie podlegało ocenie, a więc nie zwlekaj z nauką.

 

 

Informacja dla uczniów klasy 1

 

Data realizacji 15.05.2020

Ed. informatyczna

Temat: Edukacyjne gry komputerowe – Pisupisu.pl.

  1. Wpisz w wyszukiwarkę Pisupisu , otwórz stronę, wybierz klasę 1, następnie: SŁOWNE ZABAWY – ćwiczenia te poprzez zabawę doskonalą umiejętność czytania. (Możesz skorzystać z linku http://pisupisu.pl/klasa1/ukladanki-zdan)

Ed. polonistyczna

Temat: Ćwiczenia rozwijające sprawność czytania i pisania wyrazów i zdań z dwuznakiem „Dż, dż”.

  1. Wykonaj zadanie w ćw. pol.-społ. ćw. 1 i 2 str. 60 oraz 1w. 1 i 2 str. 60
  2. 5.      Przepisz starannie do zeszytu w linie wyrazy z „dż”: dżem, dżinsy, dżokej, dżdżownica, drożdże, a następnie ułóż z nimi zdania i napisz bardzo starannie w zeszycie w zeszycie. Zadanie podlega ocenie.

Ed. matematyczna

Temat: Dodawanie i odejmowanie w zakresie 30.

  1. Wykonaj zadanie w ćw. mat.-przyr. ćw. 1-4 str. 51

Ed. plastyczna

Temat: Wykonanie kukiełki do przedstawienia teatralnego.

  1. Wykonaj kukiełkę do dowolnego przedstawienia teatralnego wykorzystując łyżkę drewnianą, mazaki, kawałki materiałów, bibułę, włóczkę, stare gazety, itp. Możesz skorzystać z pomysłów zamieszczonych na stronie https://www.youtube.com/watch?v=qzYaR2z9p3s. Kukiełka przyda ci się na poniedziałek 18.05.2020

Mile widziane zdjęcie – za pracę możesz otrzymać dodatkową ocenę.

 

pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.