s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


08.05

Zadania dla kl. III

08.05.2020r. piątek

Ed. polonistyczna

T: Ćwiczenia gramatyczne i ortograficzne.

Dzisiaj będziemy rozwijać zdania. Ale jedna uwaga!

Rozwijając zdanie nie odpowiadasz tylko na pytanie pomocnicze jednym wyrazem, ale używasz również głównego członu zdania na przykład:

Pies szczeka.

Kiedy?

Pies szczeka w nocy.

Jaki?

Groźny pies szczeka w nocy.

  1. Wykonaj ćw. 1 s. 10 ćw. pol. –społ. oraz ćw. 1 s. 70 ćw. „Piszę o zeszyt zadań polonistycznych”.

 

Skracanie zdań.

Przy skracaniu zdania „usuwamy” określenia i zostawiamy tylko główny człon zdania (rzeczownik + czasownik).

  1. Wykonaj ćw. 2 s. 10 ćw. pol.-społ.

            Przypominam!

„Nie” z czasownikami piszemy oddzielnie.

„Nie” z przymiotnikami piszemy łącznie.

  1. Przypomnij sobie co wiesz o czasowniku?

Wykonaj ćw. 1 s. 11 ćw. pol.-społ.

  1. Przypomnij sobie co wiesz o przymiotniku?

Wykonaj ćw. 2 s. 11 ćw. pol.-społ.

  1. Wykonaj na ocenę ćw. 2 s. 70 i ćw. 3 i 4 s. 71 ćw. „Piszę – zeszyt zadań polonistycznych”.

Wykonane zadania przyślij do mnie.

 

 

Ed. matematyczna

T: Zadania tekstowe- różne sposoby zapisywania obliczeń zadań.

 

Dzisiaj będziemy rozwiązywać zadania tekstowe przy pomocy drzewek.

  1. Rozwiąż zadanie tekstowe – ćw. 1 s. 55 ćw. mat.-przyr. (pierwszy podpunkt).
  2. Wykonaj w zeszycie następujące działania, do każdego narysuj drzewko.

7 x 8 – 29 =

81 : 9 + 35 =

56 – 7 x 7 =

45 + 6 x 8 =

24 : 6 + 77 =

8 x 6 + 65 =

  1. Wykonaj podpunkt 2 – ćw. 1 s. 55 (do działań ułóż treść zadania, rozwiąż i uzupełnij drzewko).

Wykonane zadanie prześlij do mnie.

 

Edukacja plastyczna : 08.05.2020

Temat: Staw i jego mieszkańcy.

 

Co to jest staw?

Jest to zbiornik wodny – sztuczny, stworzony przez człowieka.

Jak myślisz gdzie buduje się stawy:

(w parku – wybudowany w celach rekreacyjnych, na łące – wykorzystywany jako miejsce do hodowli ryb).

  Są również naturalne stawy. Są to rozlewiska wody gromadzącej się w zagłębieniach terenu.

 

Rośliny, które można tam spotkać : pałka wodna (tatarak), grążel (kaczeniec) – rośliny, których żółte kwiaty wystające nad powierzchnię wody osadzone są na długich ogonkach, umocowanych na dnie jeziora; ich liście pływają na powierzchni wody, kształtem przypominają serca, grzybień (lilia wodna, nenufar) – pod ochroną; grzybień ma otwarte płatki od rana do popołudnia, potem je zamyka i otwiera ponownie następnego dnia rano;

 Zwierzęta : ważka, żaba, ryba, dzika kaczka, pszczoła, rak, żółw błotny –(większość
czasu spędza w wodzie, chociaż lubi wygrzewać się na słońcu; poluje i odżywia się wyłącznie pod wodą, zjada małe rybki, owady i ślimaki), bocian – pod ochroną (ptak, który nie śpiewa i prawie wcale nie wydaje dźwięków; odzywa się jedynie w gnieździe, kiedy wita się ze swoim partnerem, który przylatuje do gniazda – porusza głową, szyją, skrzydłami oraz głośno i długo klekocze dziobem).

 

                Narysuj staw ze zwierzętami i roślinnością, dokładnie pokoloruj swoją pracę

 ( dowolna technika plastyczna).

 

Uczniowie klasy 3 mają obowiązek rozliczenia się z wcześniejszych prac plastycznych.  Brak pracy przesłanej we właściwym terminie skutkuje otrzymaniem oceny niedostatecznej.

 

pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.