s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


08.05

Klasa 2- 08.05.2020

Edukacja matematyczna

Temat: Figury geometryczne.

Narysuj w zeszycie przedmiotowym do matematyki figury geometryczne według podanej niżej instrukcji:

 Zaznacz punkt, odliczając 3 kratki od góry kartki i 5 kratek od lewej strony kartki. Rozpocznij

rysowanie: 10 kratek w prawo, 4 kratki w dół, 10 kratek w lewo, 4 kratki w dół. Jaką

figurę otrzymałeś?

Zmierz długość każdego boku tej figury i zapisz wyniki pomiarów.

Wokół prostokąta narysuj  inny prostokąt o bokach o 1 cm dłuższych. Jaką długość

będą miały boki tego prostokąta? Jaką długość będą miały razem wszystkie boki?

 

Zaznacz punkt, odliczając 20 kratek w dół kartki i 7 kratek od lewej strony kartki. Rozpocznij

rysowanie: 8 kratek w dół, 8 kratek w prawo, 8 kratek w górę, 8 kratek w lewo.

Jaką figurę otrzymałeś?

Zmierz długość każdego boku tej figury i zapisz  wyniki pomiarów.

Wokół kwadratu narysuj kwadrat o bokach o 2 cm dłuższych. Jaką długość

będą miały boki tego kwadratu? Jaką długość razem będą miały wszystkie boki?

 

Narysuj  samodzielnie trójkąt. Każdy bok trójkąta ma mieć inną długość. Zapisz na

jego bokach ich długość.

 

Wykonaj ćwiczenia matematyczno-przyrodnicze na stronie 53 i 55.

 

Edukacja polonistyczna

Temat: Wywiad z ciekawym człowiekiem. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych

i pisarskich dzieci.

Rozwiąż krzyżówkę: Przeciwieństwa

1.Przeciwieństwo wyrazu pełny : 5 liter ( zamaluj 1 literę) 

2. Przeciwieństwo wyrazu ciepły: 5 liter, zamaluj 2 literkę 

3. Przeciwieństwo wyrazu wysoki : 5 liter, zamaluj 3 literkę 

4. Przeciwieństwo wyrazu  duży: 4 litery, zamaluj 2 literkę

5. Przeciwieństwo wyrazu czysty: 6 liter, zamaluj 2 literkę 

6. Przeciwieństwo  wyrazu ładny : 7 literek, zamaluj 3 literkę

Hasło ……………………………………………………………….

Zapoznaj się z tekstem:

PISARZ jest autorem książek. Jego praca polega na wymyślaniu zapisywaniu różnych historii. Mogą to być opowieści smutne lub wesołe, długie lub krótki, mogą uczyć lub bawić. Dawniej pisarz najczęściej posługiwał się długopisem a jeszcze wcześniej piórem. Powstawały wówczas rękopisy (niektóre z nich są bardzo cenne). Pisarze coraz częściej posługują się komputerem. Daje on możliwość szybkiego i niekłopotliwego nanoszenia poprawek.

  • REDAKCJA W redakcji wydawnictwa przygotowuje się tekst do druku. Najpierw trzeba ustalić, jak będzie wyglądać przyszła książka: czy ma być duża, czy mała, czy oprawa ma być miękka, czy twarda jakie zawierać będzie ilustracje, na jakim papierze....

 

  • ILUSTRACJA Bardzo dawno temu, w średniowieczu, rolę ilustracji pełnił inicjał-ozdobna litera umieszczana na początku rozdziału. Wraz z rozwojem drukarstwa pojawiły się nowe techniki ilustracji: drzeworyt i miedzioryt, zaczęły powstawać czarno-białe ryciny. Obecnie jest wiele technik wykonywania ilustracji. Można je rysować kredką, malować farbami, a nawet kolorować za pomocą komputera.

 

  • DRUKARNIA To prawdziwa „fabryka książek”. Tutaj z tekstu i ilustracji powstają nasze lektury.

 

Uzupełnij zdania ( przepisz je do zeszytu przedmiotowego w linie):

Osoba, która pisze książki to ………………………………  .

Najczęściej książki kupujemy  w  ……………………………………….  .

Jeśli czytam książkę po zmroku , muszę pamiętać,  aby włączyć jasne ……………………..

Gdy czytam książkę, muszę uważać, aby nie zaginać ……………………………………   .

       W zeszycie przedmiotowym w linię wymyśl  trzy pytania  skierowane  do dowolnego pisarza.

Praca podlega ocenie.

 

Edukacja plastyczna

Temat: Staw i jego mieszkańcy.

Co to jest staw?

Jest to zbiornik wodny – sztuczny, stworzony przez człowieka.

Jak myślisz gdzie buduje się stawy:

(w parku – wybudowany w celach rekreacyjnych, na łące – wykorzystywany jako miejsce do hodowli ryb).

  Są również naturalne stawy. Są to rozlewiska wody gromadzącej się w zagłębieniach terenu.

Obejrzyj zdjęcie stawu w podręczniku matematyczno-przyrodniczym na stronie 53.

 

Rośliny, które można tam spotkać : pałka wodna (tatarak), grążel (kaczeniec) – rośliny, których żółte kwiaty wystające nad powierzchnię wody osadzone są na długich ogonkach, umocowanych na dnie jeziora; ich liście pływają na powierzchni wody, kształtem przypominają serca, grzybień (lilia wodna, nenufar) – pod ochroną; grzybień ma otwarte płatki od rana do popołudnia, potem je zamyka i otwiera ponownie następnego dnia rano;

 Zwierzęta : ważka, żaba, ryba, dzika kaczka, pszczoła, rak, żółw błotny –(większość
czasu spędza w wodzie, chociaż lubi wygrzewać się na słońcu; poluje i odżywia się wyłącznie pod wodą, zjada małe rybki, owady i ślimaki), bocian – pod ochroną (ptak, który nie śpiewa i prawie wcale nie wydaje dźwięków; odzywa się jedynie w gnieździe, kiedy wita się ze swoim partnerem, który przylatuje do gniazda – porusza głową, szyją, skrzydłami oraz głośno i długo klekocze dziobem).

 

Narysuj staw ze zwierzętami i roślinnością, dokładnie pokoloruj swoją pracę ( dowolna technika plastyczna). Praca podlega ocenie.

pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.