08.05
Muzyka – lekcje dla klas IV - VII
Klasa 4
Lekcja – 5 – do 22.05.2020r.
Temat: Muzyczny zwierzyniec
Bardzo proszę wszystkich uczniów, którzy nie odesłali do mnie zadań z poprzednich lekcji o odesłanie ich w najbliższym czasie na adres: szkolakolnica@gmail.com
Swoje oceny możecie zobaczyć w dzienniku elektronicznym.
Wiesław Jakubowski
W tej lekcji otrzymasz sporo informacji na temat muzyki inspirowanej zachowaniem zwierząt.
Odszukaj w Internecie temat z podręcznika do klasy 4 link: Muzyka klasa 4
https://flipbooki.mac.pl/szkola-podstawowa/muzyka-podr/mobile/index.html#p=70
Zapoznaj się z treścią tematu Muzyczny zwierzyniec na stronach 68 – 70.
(Aby poprawić czytelność tekstu kliknij 2 razy na stronie wtedy tekst się powiększy)
Następnie wyszukaj na YouTube i wysłuchaj utworów muzycznych podanych w tym temacie:
Louis-Claude Daquin – „Kukułka”
https://www.youtube.com/watch?v=88IFtqpC-PA
Gioacchino Rossini – „Duet kotów”
https://www.youtube.com/watch?v=YF4qiRjoqXs
Andrew Lloyd Webber – musical „Koty”
https://www.youtube.com/watch?v=GbpP3Sxp-1U
Sergiusz Prokofiew – „Marsz koników polnych”
https://www.youtube.com/watch?v=7Q0toEhKRWk
Zadanie
Po analizie tekstu i wysłuchaniu utworów odpowiedz na następujące pytania i prześlij do mnie odpowiedź.
1. Kto jest autorem wiersza „Ptasie radio”?
Odpowiedź:
2. Kto jest autorem utworu „Kukułka”?
Odpowiedź:
3. Kto jest autorem „Duetu kotów?
Odpowiedź:
4. Kto jest autorem musicalu „Koty”?
Odpowiedź:
5. Podaj tytuł cyklu 14 miniatur Camille Saint-Saëns’a, którego bohaterami są różne postacie zwierząt
Odpowiedź:
6. Kto jest autorem utworu „Marsz koników polnych”?
Odpowiedź:
Po analizie tekstu i wysłuchaniu utworów odpowiedz na powyższe pytania i prześlij do mnie odpowiedź na adres szkolakolnica@gmail.com w tytule maila podając „Klasa 4 - zadanie 5”, a w treści maila podając klasę oraz imię i nazwisko, a poniżej wpisując tylko treść odpowiedzi zachowując ich właściwą kolejność.
Na wykonanie zadania masz czas do 22.05.2020r.
Klasa 5
Lekcja – 5 – do 22.05.2020r.
Temat: Potęga brzmienia muzyki Ludwiga van Beethovena
Bardzo proszę wszystkich uczniów, którzy nie odesłali do mnie zadań z poprzednich lekcji o odesłanie ich w najbliższym czasie na adres: szkolakolnica@gmail.com
Swoje oceny możecie zobaczyć w dzienniku elektronicznym.
Wiesław Jakubowski
W tej lekcji otrzymasz sporo informacji na temat życia i muzyki, którą tworzył Ludwig van Beethoven
Odszukaj w Internecie temat z podręcznika do klasy 5 wykorzystując link: Muzyka klasa 5
https://flipbooki.mac.pl/szkola-podstawowa/klasa-5/muzyka-podr/mobile/index.html#p=70
Zapoznaj się z treścią tematu Potęga brzmienia muzyki Ludwiga van Beethovena na stronach 69 – 72.
(Aby poprawić czytelność tekstu kliknij 2 razy na stronie wtedy tekst się powiększy)
Wysłuchaj wykładu i fragmentów utworów muzycznych podanych w tym temacie:
HISTORIA MUZYKI, CZĘŚĆ 4: KLASYCYZM (od 12,10 minuty do 18,34 minuty)
https://youtu.be/8dIh2Jg5qm4?t=731
Ludwig van Beethoven – Dla Elizy
https://www.youtube.com/watch?v=e4d0LOuP4Uw
Ludwig van Beethoven – V Symfonia c – moll op67
https://www.youtube.com/watch?v=jv2WJMVPQi8
Ludwig van Beethoven – VI Symfonia F – dur op68 „Pastoralna”
https://www.youtube.com/watch?v=aW-7CqxhnAQ
Ludwig van Beethoven – „Oda do radości” z IX Symfonii d- moll op. 125
https://www.youtube.com/watch?v=a23945btJYw
Ludwig van Beethoven – Sonata fortepianowa nr 14 cis-moll op. 27 nr 2 „Księżycowa”
https://www.youtube.com/watch?v=-VmQNKaOeEw
Zadanie 5
Po analizie tekstu i wysłuchaniu utworów odpowiedz na następujące pytania i prześlij do mnie odpowiedź.
1. W którym roku i gdzie urodził sięLudwig van Beethoven ?
Odpowiedź:
2. Jak nazywa się ostatnia część IX Symfonii d- moll op. 125 Ludwiga van Beethovena ?
Odpowiedź:
3. Jaką pracę wykonywał Ludwig van Beethoven w wieku 12 lat?
Odpowiedź:
4. Czy Beethoven spotkał w Wiedniu Wolfganga Amadeusza Mozarta?
Odpowiedź:
5. Jaką potoczą nazwę nosi VI Symfonia F – dur op. 68 Ludwiga van Beethovena?
Odpowiedź:
6. Jak nazywany Sonatę fortepianową nr 14 cis-moll op. 27 nr 2 Ludwiga van Beethovena?
Odpowiedź:
Po analizie tekstu i wysłuchaniu utworów odpowiedz na powyższe pytania i prześlij do mnie odpowiedź na adres szkolakolnica@gmail.com w tytule maila podając „Klasa 5 - zadanie 5”, a w treści maila podając klasę oraz imię i nazwisko, a poniżej wpisując tylko treść odpowiedzi zachowując ich właściwą kolejność.
Na wykonanie zadania masz czas do 22.05.2020r.
Klasa 6
Lekcja – 5 – do 22.05.2020r.
Temat: Renesansowe granie i śpiewanie
Bardzo proszę wszystkich uczniów, którzy nie odesłali do mnie zadań z poprzednich lekcji o odesłanie ich w najbliższym czasie na adres: szkolakolnica@gmail.com
Swoje oceny możecie zobaczyć w dzienniku elektronicznym.
Wiesław Jakubowski
Z tej lekcji dowiesz się jak rozwijała się muzyka w Polsce i Europie w okresie renesansu.
Odszukaj w Internecie temat z podręcznika do klasy 6 wykorzystując link: Muzyka klasa 6
https://flipbooki.mac.pl/szkola-podstawowa/klasa-6/muzyka-podr/mobile/index.html#p=63
Zapoznaj się z treścią tematu Renesansowe granie i śpiewanie na stronach 60 – 64.
(Aby poprawić czytelność tekstu kliknij 2 razy na stronie wtedy tekst się powiększy)
Następnie wyszukaj na YouTube i wysłuchaj wykładu oraz fragmentów utworów muzycznych podanych w tym temacie:
HISTORIA MUZYKI, CZĘŚĆ 2: RENESANS
https://www.youtube.com/watch?v=O8frvMF-x4g
Giovanni Pierluigi da Palestrina - Missa Papae Marcelli, Kyrie
https://www.youtube.com/watch?v=EJj0as_Mic4
Mikołaj Gomółka – psalm „Kleszczmy rękoma”
https://www.youtube.com/watch?v=r5EV2VB8ptM
Muzyka i taniec epoki renesansu
https://www.youtube.com/watch?v=tZZkwnh5pcE
Zadanie 5
Po analizie tekstu oraz wysłuchaniu utworów i wykładu odpowiedz na następujące pytania i prześlij do mnie odpowiedź.
1. Hasłem przewodnim renesansu stał się pogląd Terencjusza, który stwierdził:
Odpowiedź:
2. Który kraj był kolebką renesansu?
Odpowiedź:
3. Jak nazywa się zbiór psalmów skomponowanych przez Mikołaja Gomółkę?
Odpowiedź:
4. Jak nazywają się zbiory utworów instrumentalnych, które są cennym źródłem informacji na temat muzyki renesansowej?
Odpowiedź:
5. Jak nazywał zespół wokalny, który powstał w Krakowie za panowania króla Zygmunta I Starego przy kaplicy Zygmuntowskiej ?
Odpowiedź:
6. Kto jest autorem muzyki do psalmu „Kleszczmy rękoma”?
Odpowiedź:
Po analizie tekstu i wysłuchaniu utworów odpowiedz na powyższe pytania i prześlij do mnie odpowiedź na adres szkolakolnica@gmail.com w tytule maila podając „Klasa 6 - zadanie 5”, a w treści maila podając klasę oraz imię i nazwisko, a poniżej wpisując tylko treść odpowiedzi zachowując ich właściwą kolejność.
Na wykonanie zadania masz czas do 22.05.2020r.
Klasa 7
Lekcja – 5 – do 22.05.2020r.
Temat: Muzyka szkół narodowych
Bardzo proszę wszystkich uczniów, którzy nie odesłali do mnie zadań z poprzednich lekcji o odesłanie ich w najbliższym czasie na adres: szkolakolnica@gmail.com
Swoje oceny możecie zobaczyć w dzienniku elektronicznym.
Wiesław Jakubowski
Na tej lekcji poznasz twórców szkół narodowych, którzy przy pomocy muzyki wyrażali swoją odrębność narodową, miłość do kraju i zachwyt nad pięknem ziemi ojczystej .
Odszukaj w Internecie temat z podręcznika do klasy 7 wykorzystując link: Muzyka klasa 7
https://flipbooki.mac.pl/szkola-podstawowa/klasa-7/muzyczny-swiat-kl7-podr/mobile/index.html#p=37
Zapoznaj się z treścią tematu Muzyka szkół narodowych na stronach 35 – 38.
(Aby poprawić czytelność tekstu kliknij 2 razy na stronie wtedy tekst się powiększy)
Następnie wyszukaj na YouTube i wysłuchaj fragmentów utworów muzycznych podanych w tym temacie:
Piotr Czajowski – I koncert fortepianowy b – moll
https://www.youtube.com/watch?v=Ybg2BEy_pu0
Piotr Czajowski – „Taniec łabędzi” z baletu „Jezioro łabędzie” (wersja COVID 19)
https://www.youtube.com/watch?v=FE3HRjD2iKU
Antonin Dvořák – Taniec słowiański op. 46 nr 7
https://www.youtube.com/watch?v=SxKeAoeMxIM
Edward Grieg – Koncert fortepianowy a - moll
https://www.youtube.com/watch?v=Kjx-AxpZUxQ
Edward Grieg – „Poranek” ze suity „Peer Gynt” (wersja COVID 19)
https://www.youtube.com/watch?v=_ipFpG15CNQ
Edward Grieg – „W grocie króla gór” ze suity „Peer Gynt”
https://www.youtube.com/watch?v=XTXNqfUWT5E
Zadanie 5
Po analizie tekstu oraz wysłuchaniu utworów odpowiedz na następujące pytania i prześlij do mnie odpowiedź.
1. Jak nazywana była przez krytyków grupa muzyków rosyjskiej szkoły narodowej?
Odpowiedź:
2. Jak nazywa się najwybitniejszy przedstawiciel czeskiej szkoły narodowej?
Odpowiedź:
3. Jak nazywa się najwybitniejszy reprezentant norweskiej szkoły narodowej?
Odpowiedź:
4. Jak nazywa się najwybitniejszy przedstawiciel hiszpańskiej szkoły narodowej?
Odpowiedź:
5. Kto jest autorem baletu „Jezioro łabędzie”
Odpowiedź:
6. Kto jest autorem Tańca słowiańskiego op. 46 nr 7
Odpowiedź:
Po analizie tekstu i wysłuchaniu utworów odpowiedz na powyższe pytania i prześlij do mnie odpowiedź na adres szkolakolnica@gmail.com w tytule maila podając „Klasa 7 - zadanie 5”, a w treści maila podając klasę oraz imię i nazwisko, a poniżej wpisując tylko treść odpowiedzi zachowując ich właściwą kolejność.
Na wykonanie zadania masz czas do 22.05.2020r.