s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


08.05

Muzyka – lekcje dla klas IV - VII

Klasa 4
Lekcja – 5 – do 22.05.2020r.
Temat: Muzyczny zwierzyniec

Bardzo proszę wszystkich uczniów, którzy nie odesłali do mnie zadań z poprzednich lekcji o odesłanie ich w najbliższym czasie na adres: szkolakolnica@gmail.com 
Swoje oceny możecie zobaczyć w dzienniku elektronicznym.
Wiesław Jakubowski

W tej lekcji otrzymasz sporo informacji na temat muzyki inspirowanej zachowaniem zwierząt.
Odszukaj w Internecie temat z podręcznika do klasy 4 link: Muzyka klasa 4

https://flipbooki.mac.pl/szkola-podstawowa/muzyka-podr/mobile/index.html#p=70

Zapoznaj się z treścią tematu Muzyczny zwierzyniec na stronach 68 – 70.
(Aby poprawić czytelność tekstu kliknij 2 razy na stronie wtedy tekst się powiększy)

Następnie wyszukaj na YouTube i wysłuchaj utworów muzycznych podanych w tym temacie:
Louis-Claude Daquin – „Kukułka”
https://www.youtube.com/watch?v=88IFtqpC-PA

Gioacchino Rossini – „Duet kotów”
https://www.youtube.com/watch?v=YF4qiRjoqXs

Andrew Lloyd Webber – musical „Koty”
https://www.youtube.com/watch?v=GbpP3Sxp-1U

Sergiusz Prokofiew – „Marsz koników polnych”
https://www.youtube.com/watch?v=7Q0toEhKRWk

Zadanie

Po analizie tekstu i wysłuchaniu utworów odpowiedz na następujące pytania i prześlij do mnie odpowiedź.
1. Kto jest autorem wiersza „Ptasie radio”?
Odpowiedź:

2. Kto jest autorem utworu „Kukułka”?
Odpowiedź:

3.  Kto jest autorem „Duetu kotów?
Odpowiedź:

4.  Kto jest autorem musicalu „Koty”?
Odpowiedź:

5. Podaj tytuł cyklu 14 miniatur Camille Saint-Saëns’a, którego bohaterami są różne postacie zwierząt
Odpowiedź:

6.  Kto jest autorem utworu „Marsz koników polnych”?
Odpowiedź:

Po analizie tekstu i wysłuchaniu utworów odpowiedz na powyższe pytania i prześlij do mnie odpowiedź na adres szkolakolnica@gmail.com  w tytule maila podając „Klasa 4  -  zadanie 5”, a w treści maila podając klasę oraz imię i nazwisko, a poniżej wpisując  tylko treść odpowiedzi zachowując ich właściwą kolejność.
Na wykonanie zadania masz czas do 22.05.2020r.

Klasa 5
Lekcja – 5 – do 22.05.2020r.
Temat: Potęga brzmienia muzyki Ludwiga van Beethovena

Bardzo proszę wszystkich uczniów, którzy nie odesłali do mnie zadań z poprzednich lekcji o odesłanie ich w najbliższym czasie na adres: szkolakolnica@gmail.com 
Swoje oceny możecie zobaczyć w dzienniku elektronicznym.
Wiesław Jakubowski

W tej lekcji otrzymasz sporo informacji na temat życia i muzyki, którą tworzył Ludwig van Beethoven
Odszukaj w Internecie temat z podręcznika do klasy 5 wykorzystując link: Muzyka klasa 5

https://flipbooki.mac.pl/szkola-podstawowa/klasa-5/muzyka-podr/mobile/index.html#p=70
Zapoznaj się z treścią tematu Potęga brzmienia muzyki Ludwiga van Beethovena na stronach 69 – 72.
(Aby poprawić czytelność tekstu kliknij 2 razy na stronie wtedy tekst się powiększy)

Wysłuchaj wykładu i fragmentów utworów muzycznych podanych w tym temacie:

HISTORIA MUZYKI, CZĘŚĆ 4: KLASYCYZM (od 12,10 minuty do 18,34 minuty)
https://youtu.be/8dIh2Jg5qm4?t=731

Ludwig van Beethoven – Dla Elizy
https://www.youtube.com/watch?v=e4d0LOuP4Uw

Ludwig van Beethoven – V Symfonia c – moll op67  
https://www.youtube.com/watch?v=jv2WJMVPQi8

Ludwig van Beethoven – VI Symfonia F – dur op68  „Pastoralna”
https://www.youtube.com/watch?v=aW-7CqxhnAQ

Ludwig van Beethoven – „Oda do radości” z IX Symfonii d- moll op. 125
https://www.youtube.com/watch?v=a23945btJYw

Ludwig van Beethoven – Sonata fortepianowa nr 14 cis-moll op. 27 nr 2  „Księżycowa”
https://www.youtube.com/watch?v=-VmQNKaOeEw

Zadanie 5

Po analizie tekstu i wysłuchaniu utworów odpowiedz na następujące pytania i prześlij do mnie odpowiedź.
1. W którym roku i gdzie urodził sięLudwig van Beethoven ?
Odpowiedź:
2. Jak nazywa się ostatnia część  IX Symfonii d- moll op. 125 Ludwiga van Beethovena  ?
Odpowiedź:
3.  Jaką pracę wykonywał Ludwig van Beethoven w wieku 12 lat?
Odpowiedź:
4. Czy Beethoven spotkał w Wiedniu Wolfganga Amadeusza Mozarta?
Odpowiedź:
5. Jaką potoczą nazwę nosi VI Symfonia F – dur op. 68  Ludwiga van Beethovena?
Odpowiedź:
6. Jak nazywany  Sonatę fortepianową nr 14 cis-moll op. 27 nr 2 Ludwiga van Beethovena?
Odpowiedź:

Po analizie tekstu i wysłuchaniu utworów odpowiedz na powyższe pytania i prześlij do mnie odpowiedź na adres szkolakolnica@gmail.com  w tytule maila podając „Klasa 5  -  zadanie 5”, a w treści maila podając klasę oraz imię i nazwisko, a poniżej wpisując  tylko treść odpowiedzi zachowując ich właściwą kolejność.
Na wykonanie zadania masz czas do 22.05.2020r.

Klasa 6
Lekcja – 5 – do 22.05.2020r.
Temat: Renesansowe granie i śpiewanie

Bardzo proszę wszystkich uczniów, którzy nie odesłali do mnie zadań z poprzednich lekcji o odesłanie ich w najbliższym czasie na adres: szkolakolnica@gmail.com 
Swoje oceny możecie zobaczyć w dzienniku elektronicznym.
Wiesław Jakubowski

Z tej lekcji dowiesz się jak  rozwijała się muzyka w Polsce i Europie w okresie renesansu.

Odszukaj w Internecie temat z podręcznika do klasy 6 wykorzystując link: Muzyka klasa 6

https://flipbooki.mac.pl/szkola-podstawowa/klasa-6/muzyka-podr/mobile/index.html#p=63

Zapoznaj się z treścią tematu Renesansowe granie i śpiewanie na stronach 60 – 64.
(Aby poprawić czytelność tekstu kliknij 2 razy na stronie wtedy tekst się powiększy)

Następnie wyszukaj na YouTube i wysłuchaj wykładu oraz  fragmentów utworów muzycznych podanych w tym temacie:
HISTORIA MUZYKI, CZĘŚĆ 2: RENESANS
https://www.youtube.com/watch?v=O8frvMF-x4g

Giovanni Pierluigi da Palestrina - Missa Papae Marcelli, Kyrie
https://www.youtube.com/watch?v=EJj0as_Mic4

Mikołaj Gomółka – psalm „Kleszczmy rękoma”
https://www.youtube.com/watch?v=r5EV2VB8ptM

Muzyka i taniec epoki renesansu
https://www.youtube.com/watch?v=tZZkwnh5pcE

Zadanie 5

Po analizie tekstu oraz wysłuchaniu utworów i wykładu odpowiedz na następujące pytania i prześlij do mnie odpowiedź.
1. Hasłem przewodnim renesansu stał się pogląd Terencjusza, który stwierdził:
Odpowiedź:
2. Który kraj był kolebką renesansu?
Odpowiedź:
3. Jak nazywa się zbiór psalmów skomponowanych przez Mikołaja Gomółkę?
Odpowiedź:
4. Jak nazywają się zbiory utworów instrumentalnych, które są cennym źródłem informacji na temat muzyki renesansowej? 
Odpowiedź:
5. Jak nazywał zespół wokalny, który powstał w Krakowie za panowania króla Zygmunta I Starego przy kaplicy Zygmuntowskiej   ?
Odpowiedź:
6. Kto jest autorem muzyki do psalmu „Kleszczmy rękoma”?
Odpowiedź:

Po analizie tekstu i wysłuchaniu utworów odpowiedz na powyższe pytania i prześlij do mnie odpowiedź na adres szkolakolnica@gmail.com  w tytule maila podając „Klasa 6  -  zadanie 5”, a w treści maila podając klasę oraz imię i nazwisko, a poniżej wpisując  tylko treść odpowiedzi zachowując ich właściwą kolejność.
Na wykonanie zadania masz czas do 22.05.2020r.

 

Klasa 7
Lekcja – 5 – do 22.05.2020r.
Temat: Muzyka szkół narodowych

Bardzo proszę wszystkich uczniów, którzy nie odesłali do mnie zadań z poprzednich lekcji o odesłanie ich w najbliższym czasie na adres: szkolakolnica@gmail.com 
Swoje oceny możecie zobaczyć w dzienniku elektronicznym.
Wiesław Jakubowski

Na tej lekcji poznasz twórców szkół narodowych, którzy przy pomocy muzyki wyrażali swoją odrębność narodową, miłość do kraju i zachwyt nad pięknem ziemi ojczystej .

Odszukaj w Internecie temat z podręcznika do klasy 7 wykorzystując link: Muzyka klasa 7

https://flipbooki.mac.pl/szkola-podstawowa/klasa-7/muzyczny-swiat-kl7-podr/mobile/index.html#p=37

Zapoznaj się z treścią tematu Muzyka szkół narodowych na stronach 35 – 38.
(Aby poprawić czytelność tekstu kliknij 2 razy na stronie wtedy tekst się powiększy)

Następnie wyszukaj na YouTube i wysłuchaj fragmentów utworów muzycznych podanych w tym temacie:
Piotr Czajowski – I koncert fortepianowy b – moll
https://www.youtube.com/watch?v=Ybg2BEy_pu0

Piotr Czajowski – „Taniec łabędzi” z baletu „Jezioro łabędzie” (wersja COVID 19)
https://www.youtube.com/watch?v=FE3HRjD2iKU

Antonin Dvořák – Taniec słowiański op. 46 nr 7
https://www.youtube.com/watch?v=SxKeAoeMxIM

Edward Grieg – Koncert fortepianowy a - moll
https://www.youtube.com/watch?v=Kjx-AxpZUxQ

Edward Grieg – „Poranek” ze suity „Peer Gynt”  (wersja COVID 19)
https://www.youtube.com/watch?v=_ipFpG15CNQ

Edward Grieg – „W grocie króla gór” ze suity „Peer Gynt”
https://www.youtube.com/watch?v=XTXNqfUWT5E

Zadanie 5

Po analizie tekstu oraz wysłuchaniu utworów odpowiedz na następujące pytania i prześlij do mnie odpowiedź.
1. Jak nazywana była przez krytyków grupa muzyków rosyjskiej szkoły narodowej?
Odpowiedź:
2. Jak nazywa się najwybitniejszy przedstawiciel czeskiej szkoły narodowej?
Odpowiedź:
3. Jak nazywa się najwybitniejszy reprezentant norweskiej szkoły narodowej?
Odpowiedź:
4. Jak nazywa się najwybitniejszy przedstawiciel hiszpańskiej szkoły narodowej?
Odpowiedź:
5. Kto jest autorem baletu „Jezioro łabędzie”
Odpowiedź:
6. Kto jest autorem Tańca słowiańskiego op. 46 nr 7
Odpowiedź:

Po analizie tekstu i wysłuchaniu utworów odpowiedz na powyższe pytania i prześlij do mnie odpowiedź na adres szkolakolnica@gmail.com  w tytule maila podając „Klasa 7  -  zadanie 5”, a w treści maila podając klasę oraz imię i nazwisko, a poniżej wpisując  tylko treść odpowiedzi zachowując ich właściwą kolejność.
Na wykonanie zadania masz czas do 22.05.2020r.

pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.