s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


07.05

Zabawa rozwijająca świadomość własnego ciała (grupa starsza i młodsza).
 
Dzieci wykonują polecenia:
 
"Budzimy nasze ciało" - dzieci opukują, masują części ciała pokazywane przez osobę dorosłą, głośno je nazywają.
 
"Polecenia" - dzieci poruszają się swobodnie po pokoju. Na komendę osoby dorosłej kładą się: na plecach, na brzuchu, na boku, opierają się na łokciach.
 
"Zwierzęta wędrują po plecach" - osoba dorosła, za pomocą dłoni, pokazuje na plecach dziecka typowe ruchy różnych zwierząt; dziecko musi zgadnąć, jakie zwierzę spaceruje po jej plecach.
 
"Odtwarzajmy rysunki" - osoba dorosła rysuje na plecach dziecka różne, proste formy, np.: linię prostą, koło, jakiś zygzak, trójkąt, spiralę, a dziecko próbuje odtworzyć te rysunki krokami na podłodze.
 
Rysowanie po śladzie drogi Ady i taty do domu (grupa starsza)
 
Ćwiczenia s.24.
Dzieci rysują po śladzie drogę Ady i taty do domu.
 
Słuchanie wiersza Bożeny Formy "Droga do przedszkola" i rozmowa na jego temat(grupa starsza i młodsza).
 
Codziennie wczesnym rankiem
zawsze drogą tą samą
do przedszkola maszeruję
razem z moją mamą.
 
Mijam skrzyżowanie
sklepy, park i szkołę
potem kilka domów
i widzę przedszkole.
 
Chociaż jestem mały
to swój adres znam.
Do domu potrafię
drogę wskazać sam.
 
Rozmowa na temat wiersza:
- gdzie codziennie maszeruje chłopiec?
- z kim tam idzie?
- co mija po drodze?
- gdzie potrafi wskazać drogę?
 
Wykonanie koperty z adresem (grupa starsza i młodsza)
 
Proszę przygotować dla każdego dziecka rysunek rozłożonej koperty (może też być rozklejona koperta), nożyczki, klej.
 

Dzieci wycinają rysunek rozłożonej koperty, zaginają go tak, aby powstała koperta i sklejają w odpowiednich miejscach. Następnie dyktują osobie dorosłej swój adres; osoba dorosła zapisuje go na kopercie.

pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.