Zabawa rozwijająca świadomość własnego ciała (grupa starsza i młodsza).
Dzieci wykonują polecenia:
"Budzimy nasze ciało" - dzieci opukują, masują części ciała pokazywane przez osobę dorosłą, głośno je nazywają.
"Polecenia" - dzieci poruszają się swobodnie po pokoju. Na komendę osoby dorosłej kładą się: na plecach, na brzuchu, na boku, opierają się na łokciach.
"Zwierzęta wędrują po plecach" - osoba dorosła, za pomocą dłoni, pokazuje na plecach dziecka typowe ruchy różnych zwierząt; dziecko musi zgadnąć, jakie zwierzę spaceruje po jej plecach.
"Odtwarzajmy rysunki" - osoba dorosła rysuje na plecach dziecka różne, proste formy, np.: linię prostą, koło, jakiś zygzak, trójkąt, spiralę, a dziecko próbuje odtworzyć te rysunki krokami na podłodze.
Rysowanie po śladzie drogi Ady i taty do domu (grupa starsza)
Ćwiczenia s.24.
Dzieci rysują po śladzie drogę Ady i taty do domu.
Słuchanie wiersza Bożeny Formy "Droga do przedszkola" i rozmowa na jego temat(grupa starsza i młodsza).
Codziennie wczesnym rankiem
zawsze drogą tą samą
do przedszkola maszeruję
razem z moją mamą.
Mijam skrzyżowanie
sklepy, park i szkołę
potem kilka domów
i widzę przedszkole.
Chociaż jestem mały
to swój adres znam.
Do domu potrafię
drogę wskazać sam.
Rozmowa na temat wiersza:
- gdzie codziennie maszeruje chłopiec?
- z kim tam idzie?
- co mija po drodze?
- gdzie potrafi wskazać drogę?
Wykonanie koperty z adresem (grupa starsza i młodsza)
Proszę przygotować dla każdego dziecka rysunek rozłożonej koperty (może też być rozklejona koperta), nożyczki, klej.
Dzieci wycinają rysunek rozłożonej koperty, zaginają go tak, aby powstała koperta i sklejają w odpowiednich miejscach. Następnie dyktują osobie dorosłej swój adres; osoba dorosła zapisuje go na kopercie.