s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


06.05

Pani Jolanta

Rysowanie po śladach. Określanie, który rysunek kojarzy się z otoczeniem dzieci (grupa starsza).
 
Proszę przygotować ćwiczenia s. 21.
Dzieci rysują po śladach. Określają, który rysunek kojarzy się z ich otoczeniem.
 
Rozmowa na temat miejsc w swojej miejscowości, które należy odwiedzić (grupa starsza i młodsza).
 
Dzieci wypowiadają się na temat miejsc w swojej miejscowości, które chcieliby odwiedzić (np. kościół, plac zabaw, szkoła, boisko szkolne, sklepy, pieczarkarnia, cmentarz).
 
Ćwiczenia gimnastyczne (grupa starsza i młodsza)
 
Dzieci przygotowują maskotki.
 
"Spotkanie" - dzieci leżą na plecach, trzymają maskotki w obu rękach wyciągniętych za głową. Jednocześnie wznoszą obie ręce i nogi - dążą do spotkania nóg z maskotkami; potem powracają do pozycji wyjściowej.
 
"Z nóg do rąk" - dzieci leżą na plecach, maskotki trzymają pomiędzy stopami. Przekazują maskotkę do rąk za głową i powracają do siadu. Ponownie wkładają maskotki pomiędzy stopy i od nowa wykonują ćwiczenie.
 
"Postaw maskotki" - dzieci biegają po pokoju, na klaśnięcie stawiają maskotkę na podłodze, tak aby się nie przewróciła.
 
"Sprytne stopy" - dzieci w siadzie prostym podpartym, maskotkę mają pomiędzy stopami (pionowo). Krążą    obunóż w prawo i w lewo. Wałkują maskotkę raz jedną, raz drugą stopą. W siadzie podpartym - chwytają stopami maskotki i podnoszą je do góry.
 
Rysowanie ważnego miejsca ze swojej miejscowości (grupa starsza i młodsza).
 
Grupa starsza - ćwiczenia s.20: dzieci rysują po śladach, a potem samodzielnie. Następnie rysują ważne miejsca ze swojej miejscowości. Rysują po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.
 
Grupa młodsza -proszę przygotować kartkę, kredki, mazaki. Dzieci rysują ważne miejsce ze swojej miejscowości.
 


Pani Justyna
 
Ćwiczenia twórcze "Nowe ulice" (grupa starsza i młodsza).
 
Dzieci wymyślają nazwy ulic pochodzące:
- od owoców (np. Bananowa, Cytrynowa, Jabłkowa itp.)
- od słodyczy (np. Czekoladowa, Batonowa, Cukierkowa itp.)
- od kwiatów (np. Stokrotkowa, Fiołkowa, Tulipanowa itp.)
- od ptaków (np. Bocianowa, Skowronkowa, Wróblowa itp.)
- od zwierząt (np. Królikowa, Lisowa, Wilkowa itp.)
- od kolorów (np. Biała, Różowa, Zielona itp).
 
Kolorowanie ramki zdjęcia. Kolorowanie rysunku (grupa starsza i młodsza).
 
Grupa starsza:
Ćwiczenia s. 22 - dzieci kolorują ramki zdjęcia przypominającego miejscowość dziecka. Kolorują rysunek. 
 
Grupa młodsza - dzieci naklejają na kartce zdjęcie ze swojej miejscowości, rysują ramkę do zdjęcia.
 
Rysowanie pod linią kwiatów, których środki są oddalone o tyle samo kratek (grupa starsza i młodsza).
 
Grupa starsza - ćwiczenia "Litery i liczby" s.75 : liczenie, o ile kratek środki kwiatów są oddalone od linii. Rysowanie pod linią kwiatów, których środki są oddalone o tyle samo kratek.
 
Grupa młodsza - dzieci rysują na kartce kwiaty, liczą ile kwiatów narysowały.
 
Czytanie samodzielnie lub z osobą dorosłą nazw miejscowości (grupa starsza).
 
Ćwiczenia s.23 : dzieci czytają samodzielnie lub z osobą dorosłą nazwy miejscowości. Następnie rysują znak + pod napisami miasto lub wioska, jeżeli dane zdjęcie przedstawia elementy miasta lub wsi. potem dzieci kolorują rysunki.
pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.