s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


06.05

Klasa 2-06.05.2020

Edukacja społeczna

Temat: Jak się rodzi plotka?

Odpowiedz na pytanie ;

Co to jest plotka?

Plotka jest zniekształceniem pewnej prawdy.

 To niesprawdzona lub kłamliwa pogłoska powtarzana z ust do ust, najczęściej szkodząca czyjejś opinii. Plotkując o innych, krytykuje się to, co u siebie uważa  się  za słabość.

Nie można zatem powtarzać informacji gdzieś zasłyszanej i przekazanej poprzez kilku informatorów, którzy nie uczestniczyli  w wydarzeniu.

Jakie szkody przynosi plotka?

Czy plotką możemy komuś zrobić krzywdę? Dlaczego?
 Dlaczego plotki niszczą przyjaźń?

Rada:

Zastanów się więc zanim powiesz coś, czego później będziesz żałować.

 

Przeczytaj uważnie zdania, a następnie przepisz je  do zeszytu w linię:

 

  1. Pamiętaj, że słowa mają wielką siłę.
  2. Przekazuj tylko sprawdzone informacje.
  3. Zastanów się, zanim coś komuś powiesz.
  4. Kieruj się prawdą.
  5. Bądź życzliwy dla innych.
  6. Sprawdzaj fakty.
  7. Bądź prawdomówny.
  1. Licz się ze słowami.

       9.    Pamiętaj, że słowami można kogoś zranić

       10.  Odważnie przyznaj się do swojej winy.

Praca podlega ocenie.

 

 

Edukacja polonistyczna:

Temat: Czytamy wiersz Jana Brzechwy: „Ptasie plotki”. Uczymy się rozpoznawać informacje i opinie.

 

Zapoznaj  się z wierszem  w podręczniku ( polonistyczno-społecznym)  na stronie 44-45.

Wymień  nazwy ptaków, które uczestniczyły w tworzeniu plotki.

Co mówiła zięba na samym początku?

Kto zmienił informację?

Jakie ptaki uczestniczyły w tym głuchym telefonie?

Jak myślisz, dlaczego informacje tak się zmieniają, a czasami przeradzają w plotkę?

 

Wykonaj ćwiczenia polonistyczno-społeczne na stronie 16,17.

Naucz się czytać wiersza na stronie 44.

 

 

 

 

 

Edukacja informatyczna:

 

Temat: Ilustracja graficzna do tekstu.

Zabawa: wróżenie z kwiatów. (Powiedz jaki kwiat lubisz, a dowiesz się, jaki jesteś.)

 hiacynt (odważny)                            stokrotka (skromny)

żonkil (zazdrosny)                             narcyz (wyniosły)

bez (piękny)

tulipan (dobry)

Uruchom program Paint. Przepisz tekst, który znajdziesz poniżej, wykonaj ilustrację zgodną z treścią tekstu.

 

  W pobliżu zamkowej wieży królewna uprawiała ogródek.

  Rosły tu róże i tulipany. Codziennie przylatywał rój pszczół,

  aby odwiedzić królewnę. Były przyjaciółkami. Przynosiły jej

  w darze miód, a ona częstowała je upieczonymi przez siebie

  piernikami. Przyglądała się temu żabka, która również miała

  ochotę na pierniki.

 

Praca podlega ocenie.

pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.