05.05
Klasa 2 -05.05.2020
Edukacja przyrodnicza:
Temat: Zbiorniki wodne.
Zapoznaj się z informacjami zawartymi w podręczniku matematyczno-przyrodniczym na stronie 52-53.
Odpowiedz na pytania:
Jak powstają zbiorniki wodne?
Co to znaczy, że woda w zbiornikach jest wodą stojącą?
Jak powstaje zbiornik naturalny, a jak sztuczny?
Zapisz notatkę w zeszycie w linie:
Do zbiorników naturalnych możemy zaliczyć: morza, oceany, jeziora, rzeki.
W jeziorach, rzekach, stawach woda jest słodka, a w morzach słona.
Rzeki to wody płynące, a jeziora i stawy to wody stojące.
Dzięki temu, że na Ziemi jest woda to istnieje życie
Uzupełnij zdania, przepisz notatkę. Praca podlega ocenie.
Woda zajmuje większą powierzchnię na ziemi niż …………… . Woda
występuje w ……………….., …………………., oceanach,
………………………, stawach. Bez …………….. nie byłoby życia na ziemi.
Edukacja polonistyczna
Temat: Chciałbym zapytać o… uczymy się, jak przeprowadzić wywiad z ciekawą osobą.
Zastanów się, co to jest wywiad?
Wywiad to rozmowa przeprowadzona przez dziennikarza z budzącą zainteresowanie osobą celem opublikowania w czasopiśmie; składa się z celowo sformułowanych pytań i uzyskanych na nie odpowiedzi, może dotyczyć jakiejś okazji (jubileuszu, nagrody), szczegółów biograficznych, wspomnień, wrażeń z podróży, zamierzeń, poglądów”
Jak przygotować się do wywiadu:
- ustalenie celu, w jakim prowadzi się rozmowę;
- nawiązanie kontaktu z rozmówcą;
- stworzenie odpowiedniej atmosfery;
- uważne słuchanie;
- wczuwanie się w rolę rozmówcy (empatia)
Przydatne zwroty:
- chciałbym zapytać; dowiedzieć się, zadać pytanie, mam do pana kilka pytań;
- czy mógłby pan odpowiedzieć na parę pytań dotyczących;
- czy mógłby pan zająć stanowisko, zdradzić swoją opinię, ustosunkować się, zabrać głos na temat, wyrazić własne zdanie;
Wywiad to rozmowa z jakąś osobą, najczęściej znaną, podana do publicznej wiadomości.
Formy wywiadu:
· prasowy (w formie drukowanej)
· radiowy (relacja głosowa)
· telewizyjny (relacja głosowo – wizualna)
W zależności od celu, jakim kieruje się ktoś, kto przeprowadza wywiad, może on być poświęcony:
OSOBIE – przybliżenie odbiorcy znanej postaci, jej osobowości, nakreślenie jej portretu;
SPRAWIE – przybliżenie poglądów rozmówcy na jakiś temat, rozstrzygnięcie problemu;
OSOBIE I SPRAWIE – połączenie elementów powyższych typów wywiadu.
Wykonaj ćwiczenia polonistyczno-społeczne na stronie 14-15.
Edukacja matematyczna
Temat: Zagadki matematyczne
Poukładaj liczby w kolejności od najmniejszej do największej , odczytaj hasło. Przepisz wszystko do zeszytu przedmiotowego z matematyki. Nie wysyłaj do nauczyciela ( ocenę otrzymasz po powrocie do szkoły).
85 |
240 |
35 |
710
|
do |
mi |
Jes |
ma
|
45 |
460 |
110 |
950
|
teś |
te |
bry |
ka
|
870 |
60 |
990 |
310
|
ty
|
my |
mi! |
ma |
Rozwiązanie (hasło)……………………………………………………………………………………………… .
250 |
510 |
150 |
520 |
470
|
tnie |
czy |
Świe |
my. |
Li
|
Rozwiązanie : …………………………………………………………………………………… .
Ułóż w kolejności od największej do najmniejszej.
310
|
800 |
250 |
100 |
290 |
da
|
tra |
tek |
we. |
nia |
780
|
630 |
150 |
950 |
750 |
fi
|
zy |
sto |
Po |
my |
640
|
360 |
720 |
330 |
wią
|
wać |
roz |
za |
Rozwiązanie: ……………………………………………………………………………………………… .
Wykonaj ćwiczenia matematyczno-przyrodnicze na stronie 51.
Zadania dla klasy II i III
w-f
Znajdź na YouTube i ćwicz razem z prowadzącym.
05.05.wtorek
T: Ćwiczenia skoczne z wykorzystaniem butelek plastikowych.
06.05. środa
T: Zabawy ruchowe z poduszkami.
07.05. czwartek
T: Dzieciaki naśladują zwierzaki- ćwiczenia ogólnorozwojowe.