05.05
Słuchanie słów piosenki"Najpiękniejsze miejsce świata" i rozmowa na jej temat (grupa starsza i młodsza).
Dzieci słuchają słów w/w piosenki:
1.Są na całym świecie miasteczek tysiące
i są też wioseczki jak z bajeczki.
Tutaj bloki różne, biurowce, wieżowce,
tam domki, łąki, pola, rzeczki.
Ref. A ja mieszkam właśnie tu, tutaj tulę się do snu.
Tutaj swoje mam radości i troski.
Każde drzewo tutaj znam, każdą drogę tu i tam.
To jest mój kawałek Polski.
Najpiękniejsze miejsce świata, w prawo, w lewo, w tył i w przód!
Taki to mój cały cud!
2.Słychać tu tramwaje i gwar na chodnikach.
Gdzieś indziej jak gdaczą sobie kurki.
W jednym miejscu śmiechy, a w drugim muzyka,
a w trzecim cicho płyną chmurki.
3. Ktoś pokochał morze lub dom nad jeziorem.
Ktoś góry, gdzie czystej wody zdroje.
Ktoś pokochał cisze i gwiazdy wieczorem.
Ja także kocham miejsce swoje.
Rozmowa na temat piosenki:
- o jakim miejscu jest piosenka?
- jakie ono jest?
- co to znaczy, że mamy "swój kawałek Polski"?
Zabawa "Dwie ręce, dziesięć palców" (grupa starsza i młodsza).
Ja dziesięć palców mam, (dzieci pokazują obie dłonie z rozłożonymi palcami)
na pianinie gram. (naśladują grę na pianinie)
Ja dwie ręce mam, (pokazują dłonie)
na bębenku gram. (uderzają na przemian dłońmi o uda)
Ja dziesięć palców mam (pokazują obie dłonie z rozłożonymi palcami)
i na trąbce gram. (naśladują granie na trąbce)
Ja dwie ręce mam (pokazują dłonie)
i zaklaszczę wam (klaszczą).
Zabawy z kostkami. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 (grupa starsza i młodsza).
Proszę przygotować kostkę do gry.
Grupa młodsza- dzieci rzucają kostkami i liczą ilość oczek.
Grupa starsza- dzieci rzucają kostką (np. wypadnie 5), potem rzucają drugi raz (np. wypadnie 4). Układają działanie na dodawanie 5+4=9 i zapisują je na kartce. Układają co najmniej 5 działań.
Następnie dzieci rzucają dwa razy kostką- od większej liczby oczek odejmują mniejszą np. wypadnie 2 i 6 to układają działanie 6-2=4 i zapisują je na kartce. Układają co najmniej 5 działań.
Ćwiczenia gimnastyczne (grupa starsza i młodsza).
Proszę przygotować maskotki pluszowe.
"Posłuszne maskotki" - dziecko porusza się swobodnie po pokoju, trzymając maskotki w ręce. Na klaśnięcie zatrzymują się i manipulują maskotkami: podają je sobie z jednej ręki do drugiej, pod kolanami, podrzucają i łapią.
"Jak najdalej w przód" - dziecko w siadzie prostym, maskotki trzyma w obu rękach. Wykonuje skłon tułowia w przód, sięgając rękami jak najdalej w kierunku stóp (kolana proste).
"Na prawo, na lewo" - dziecko w siedzie skrzyżnym, trzyma maskotkę na głowie przytrzymując ją rękami, łokcie ma na zewnątrz. Wykonuje skręty tułowia w prawo i w lewo; co pewien czas wykonuje kilka rzutów i chwytów maskotek.
"Witamy stopy" - dziecko w siedzie rozkrocznym, maskotkę trzyma oburącz w górze; wykonuje skrętoskłon do lewej stopy - przywitanie jej.
"Oglądamy maskotki" - dziecko leży na brzuchu, trzyma maskotki w obu rękach przed twarzą. Unosi głowę, prostuje ręce; ogląda maskotki, wytrzymuje przez chwilę. Potem powraca do leżenia, odpoczywa.
Miłej pracy!