s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


04-08.05

04.05.-8.05.2020 rok
TEMAT TYGODNIA: "TAJEMNICE KSIĄŻEK"
W tym tygodniu poznawać będziemy tajemnice książek — dowiemy się, jak powstaje papier i skąd się biorą książki, co to są księgarnia i biblioteka, porozmawiamy też o naszych ulubionych książkach i bajeczkach. Dowiemy się jak powstaje książka i może pokusimy się o samodzielne stworzenie książeczki? 
Propozycje do realizacji tematu tygodniowego znajdziecie Państwo w kolejnych scenariuszach, jak zwykle podkreślamy  — nie musicie wykonywać wszystkich elementów scenariusza — zróbcie to co Wam i Waszemu dziecku sprawi przyjemność. Miłej zabawy!
 
04.05.2020"- LUBIĘ CZYTAĆ- BIBLIOTEKA"
 
1. ,,Biblioteka’’ – wysłuchanie zagadki wprowadzającej
 
Dziecko odgaduje czytaną przez rodzica zagadkę:
To taka instytucja kultury,
która gromadzi zbiory– różne książki, dziecięce lektury.
Lecz nie tylko są tam książki ze szkolnej półeczki,
są czasopisma, gazety, dziecięce bajeczki. (biblioteka)
 
2.Słuchanie opowiadania Z. Staneckiej ,, W bibliotece’’
 
W celu utrwalenia informacji o bibliotece warto obejrzeć:
,,Biblioteka’’ – prezentacja
,,Czy to biblioteka?’’ – filmik
 
3. „Książki na półkę!” – zabawa ruchowa.
Dziecko porusza się w rytmie podanym przez rodzica – np. w rytm klaskania.
Na przerwę w muzyce rodzic podaje hasło: Książki na półkę! Dzieci
ustawiają się we wcześniej ustalonym miejscu.
 
4. ,,W księgarni’’ – zabawa tematyczna.
Proponujemy Państwu zabawę w księgarnię. Należy przygotować książki i
miejsce, w którym będą one sprzedawane. Rodzic ustala z dzieckiem, kto
będzie sprzedawcą, a kto będzie kupował książki. Warto wytłumaczyć
dziecku, że aby coś kupić, potrzebujemy pieniędzy.
 Młodsze dzieci mogą płacić fasolkami (zamiast fasolek możemy użyć
np. guziki, klocki, makaron) i zastosować zasadę 1 książka za 1
fasolkę. Można ustalić również zasadę: mała książka kosztuje 1
fasolkę, duża książka kosztuje 2 fasolki.
 Starsze dzieci mogą z pomocą rodziców oznaczyć książki ceną
(najlepiej od 1zł do 10zł) i do zabawy wykorzystać pieniądze.
 
7. Wykonanie karty pracy dla chętnych:
 
5. Na koniec możecie posłuchać przygód znanej Wam kotki – Kici Koci.
,,Kicia Kocia w bibliotece’’:
https://www.youtube.com/watch?v=AXZDqtA2LgA&t=330s
       
05.05.2020- " JAK POWSTAJE PAPIER?"   

Obejrzyj film:   
https://www.youtube.com/watch?v=IizrNpDT520   
odpowiedz na pytanie:
Jak powstaje papier?
Do czego jest nam potrzebny papier?     

Śpiewaj z nami o "Molach książkowych"
 https://www.youtube.com/watch?v=Ep2bb4M7llc     

Ulep  mola książkowego z plasteliny. 

06.05.2020
"MOJE ULUBIONE KSIĄŻKI."

Zapraszam do wesołej gimnastyki:

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

 „Moje ulubione książki” – wspólne oglądanie  przez dzieci książek. Zachęcamy dziecko do swobodnych wypowiedzi. Zwraca uwagę na umiejętne obchodzenie się z książkami i ich szanowanie.

Słuchanie wiersza I. Salach „Moje książki” oraz rozmowa na temat jego treści.

  Moje książki kolorowe stoją równo na półeczce.

 Myję ręce i oglądam kartkę po karteczce.

Czasem książki czyta mama, bo ja nie potrafię sama.

Z książek wiele się dowiecie o szerokim pięknym świecie.

O roślinach, o zwierzętach, o dalekich krajach też.

Wszystko w książce jest zamknięte, a więc ją do ręki bierz.

 Rozmawiamy z dzieckiem na temat przeczytanego wiersza. Pytamy:

– O czym dzisiaj będziemy mówić?;

– Dlaczego dobrze jest mieć książeczki w domu i czytać je codziennie?;

-Co trzeba najpierw zrobić, zanim weźmiemy do ręki książkę?.

 Rodzic zwraca dziecku uwagę na prawidłowe obchodzenie się z książkami: Nie wolno poplamić książki ani zaginać rogów; Należy delikatnie odwracać kartki, by ich nie podrzeć, oraz odkładać książki na swoje miejsce.

 „Książki na miejsce!” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

Dziecko stoi, trzymając przed sobą książki. Gdy usłyszy muzykę,  swobodnie biega podskakując z nogi na nogę. Na hasło: Książki na miejsce! Dziecko podchodzi do biblioteczki domowej i kładzie tam książki. Wcześniej proszę zaprezentować, w jaki sposób odkłada się książki na półkę.

„Jaka to książka?” – zabawa dydaktyczna.

 Dziecko siedzi  ze swoimi książkami-bajeczkami. Chętne dzieci samodzielnie opowiadają o swoich ulubionych postaciach z książki. Pokazują w książkach ulubionych bohaterów.

 Praca z ulubioną książką – dziecko porządkuje książki i zabawki na półkach regału, utrwalając określania: najwyżej, najniżej, w środku. Chętne dzieci opowiadają o ulubionych książkach.

„Czy znasz tę bajkę?” – Odgadywanie tytułów bajek na podstawie obrazków związanych z ich treścią.ulubionej literatury dziecięcej.
Proszę rodziców o odszukanie postaci z bajek. 

(Jaś i Małgosia)

(Pinokio)

(Czerwony Kapturek)

(Kopciuszek)

(Kubuś Puchatek)

(Kicia-Kocia)
dla 5,6 latków:
namaluj farbami swoja ulubioną postać z bajek.

 Zabawy  na świeżym powietrzu, prowadzenie obserwacji przyrody.

Czytanie ulubionej literatury dziecięcej.

07.05.2020 rok
"JAK POWSTAJE KSIĄŻKA?"

Obejrzyj film:
https://www.youtube.com/watch?v=5dHmwZRQ0FI

opowiedz swoim bliskim w domu: Jak powstaje książka? 

Poćwicz przy muzyce

Sprawdź swoje wiadomości
https://www.szkolneblogi.pl/blogi/zsp-zarnowiec-sko/jak-powstaje-ksiazka/

Pokoloruj:
file:///C:/Users/user/Desktop/Przedszkole-WSiP-online_czesc-18.pdf

nadaj tytuł swojej kolorowance. Poproś bliską osobę o podpisanie

Praca dla 6 latków:
Pracuj z książką:
Plac zabaw- naucz się czytać o książkach
Praca z KP4.6a.
Praca z KP4.6b


08.05.2020 rok
"W KSIĘGARNI?"

Obejrzyj film 
https://www.youtube.com/watch?v=dVntYs6Cm0Q

odpowiedz na pytania:
- Jak nazywa się miejsce w którym kupujemy książki, bajki...?

Poczytaj mi mamo

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

Posłuchaj wiersza:
"WIELKI SKARB"      (B.S. Kossuth)

 Mam przyjaciela - wielki skarb,

największa radość w świecie.

Któż to? Aha, nie powiem, nie...

z łatwością odgadniecie.

 

Chciałbym z nim przebyć cały dzień

lecz mi nie daje niania.

- Ej, Jurku, chodź na spacer,

dość tego już czytania!

 

Tak, książka to przyjaciel mój-

przyjaciel prawie żywy.

On opowiada cudów moc,

o świecie prawi dziwy.

dla chętnych dzieci nauka na pamięć. 
Pokoloruj wybraną postać z bajki:
https://pl.pinterest.com/wandazamojska/kolorowanki-postacie-z-bajek/

                                                                           Miłego weekendu. Wych. Iwona Kozbur



Zobacz jak zrobić papier?
https://www.youtube.com/watch?v=Sr_0Au-_nS4

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych:
https://www.youtube.com/watch?v=FhGvyW-jUbE

                                                                                  Miłej zabawy cdn...
pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.