s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


04.05

Klasa 2-04.05.2020

Edukacja polonistyczna

Temat:  Informacje, informacje... Redagujemy gazetę.

Odpowiedz na pytanie co to jest prasa?

Prasa to ogół gazet i czasopism. Czasopismo ukazuje się rzadziej niż dwa razy w tygodniu. Gazeta ukazuje się co najmniej dwa razy w ciągu tygodnia.

 

Jak myślisz, co musi zawierać każda gazeta?

Tytuł,spis treści, stronę  redakcyjną – redaktor naczelny, zespół redakcji, ciekawe artykuły –

sposób ich zaprezentowania (wyeksponowane tytuły i nagłówki ważnych informacji),

koncepcja graficzna – zdjęcia, rysunki, czcionka (dbałość o estetykę).

       Każdy kto pracuje w redakcji ma inne zadanie. Jedna osoba jest redaktorem i musi umieć

kierować zespołem, inna chętnie przeprowadzi wywiady, ktoś ma „lekkie pióro”, ktoś inny

ma zdolności plastyczne, które przydadzą się przy tworzeniu grafiki gazety itd.

Jakie są cechy poszczególnych osób pracujących w redakcji?

dziennikarz – osoba ładnie pisząca teksty,

dyrektor/redaktor  naczelny – osoba przedsiębiorcza, odważna, mająca cechy przywódcze.

 

Zapisz w zeszycie , jakie są etapy powstawania gazety.

              Etapy powstawania gazety:

1. Zbieranie i gromadzenie informacji.

2. Wybór informacji i przygotowanie tekstów.

3. Skład komputerowy.

4. Wydruki próbne i korekta tekstów.

5. Przetwarzanie elektronicznej makiety.

6. Oddanie materiałów do drukarni.

 

Edukacja matematyczna:

Temat: Układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych.

 

    Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń matematyczno-przyrodniczych na stronie 51.

Rozwiąż zadania w zeszycie przedmiotowym z matematyki ( nie wysyłaj  swojej pracy)

 

Na plaży kl.2a zebrała 400 muszli, a kl. 2b o 100  mniej. Ile muszli zebrała kl. 2b?

Rozw. ………………………………………………………………………

Odp. ………………………………………………………………………..

 

Do portu przypłynęły 4 kutry rybackie, a następnego dnia było ich aż 8 razy więcej. Ile

kutrów rybackich było drugiego dnia?

Rozw. ……………………………………………………………………….

Odp. ………………………………………………………………………….

 

„Bajkowa kolejka” miała 28 miejsc siedzących i cztery razy mniej miejsc stojących. Ile

miejsc stojących miała „Bajkowa kolejka”?

Rozw. …………………………………………………………….....................................

Odp. ………………………………………………………………………………………

 

Klasa 2a zebrała  300 szyszek, a kl. 2b o 100 więcej. Klasa 2c zebrała  o 100 mniej szyszek niż

kl.2a. Ile szyszek zebrały wszystkie klasy?

Rozw. ……………………………………………………………………………………

Odp. ………………………………………………………………………………………

___________________________________________________________________________

 

Edukacja społeczna

Temat: Modelki, aktorzy, piosenkarki… Budowanie poczucia własnej wartości

dziecka poza kanonem współczesnych mitów.

 

Zapoznaj się z tekstem na stronie 42-43 , podręcznik polonistyczno-społeczny.

Odpowiedz na pytania:

Kim chce zostać Patrycja? Kim chce zostać Luiza? O czym opowiadała

każda z nich? Co stało się Patrycji w łazience? Jak zachowała się Patrycja? Jakich rad

udzieliła Patrycji mama? (polecenie 1 i 2). Ćwiczenia polonistyczno-społeczne strona 12

 

Oczytaj głośno wyrazy:

jajko, dziecko, jabłko, samochód, globus, rower, chłopiec, truskawka, dziewczynka, sałatka.

 

Spróbuj znaleźć w tabeli właściwe miejsce dla każdego wyrazu:

 

ten

ta

to

samochód

 

jajko

 

 

 

 

 

 

 

Wykonaj ćwiczenia polonistyczno-społeczne na stronie 13.

pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.