s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


4-8.05

Informacja dla uczniów klasy 1

 

Data realizacji 04.05.2020

Ed. polonistyczna

Temat: Z wizytą w filharmonii – uwrażliwianie dzieci na muzykę, kształtowanie poczucia harmonii i wrażliwości słuchowej.

  1. Obejrzyj film „Z wizytą w filharmonii” https://www.youtube.com/watch?v=W5dgRHiXoFI. (Celem filmiku jest zapoznanie dzieci z pojęciem filharmonii oraz wysłuchanie muzyki poważnej).
  2. Przeczytaj wiersze o instrumentach w podr. pol.-społ. str. 52-53
  3. Wykonaj w ćwiczeniach pol.-społ. str. 51 zadnie 1 i 2.

Ed. matematyczna

Temat: Układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych.

  1. Wykonaj w ćwiczeniach mat.-przyr. str. 83 zadania 1i2.

Ed. przyrodnicza

Temat: Obserwowanie przyrody – wiosna na łące i na polu.

  1. Obejrzyj ilustrację w podręczniku mat.-przyr. str. 48-49 i odpowiedz ustnie na pytania.
  2. Wybierz się na spacer na pobliską łąkę, postaraj się zaobserwować zwierzęta i rośliny, które widziałeś/aś na ilustracji.
  3. Przepisz starannie do zeszytu w linię poniższe zdania.

Na łąkach i polach przyroda budzi się do życia. Kwitną trawy i zioła. Owady zbierają nektar z kwiatów. Ptaki zakładają gniazda i składają jaja. Ssaki wychowują swoje potomstwo.

Ed. motoryczno – zdrowotna

Temat: Ćwiczenia kształtujące szybką reakcję – ćwiczenia z koszulką.

Ćwicz razem z prowadzącym https://www.youtube.com/watch?v=F60Y1eElcsY

 

Data realizacji 05.05.2020

Ed. polonistyczna

Temat: Moja mama gra na harfie. Wprowadzenie drukowanych i pisanych liter H, h.

  1. Wskaż literkę „H,h” na ilustracji -podręcznik pol.-społ. str. 54
  2. Wyszukaj w czytance wszystkie literki „h, H” (ćw. 1 i 2 str. 54).
  3. Przeczytaj tekst 5 razy.
  4. Wykonaj w zeszycie do kaligrafii ćw. 1,2,3,4, str. 70

Ed. polonistyczna

Temat: Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu liter H,h.

  1. Wykonaj zadanie w ćw. pol.-społ. ćw. 1 i 2 str. 52
  2. Przepisz starannie do zeszytu w linie wyrazy z „h, H”: Halina ,Helena, Hania, Heniek, Holandia, Hiszpania, filharmonia, herbata, harmonijka, harfa, haft, helikopter, hulajnoga, bohater, hamak, herb. Zapamiętaj pisownię tych wyrazów.
  3. Wybierz z poprzedniego polecenia pięć dowolnych wyrazy i ułóż z nimi zdania, a następnie zapisz je bardzo starannie w zeszycie w linie. Zadanie podlega ocenie.

Ed. techniczna

Temat: Wykonanie instrumentów muzycznych z wykorzystaniem opakowań i materiałów wtórnych

  1. Wymyśl i wykonaj samodzielnie instrument muzyczny, możesz wykorzystać butelkę plastikową, puszkę metalową, rolkę po ręcznikach papierowych, ryż, kaszę, papier kolorowy samoprzylepny, itp. Pomysłów możesz szukać na stronie internetowej https://ekodziecko.com/category/instrumenty lub innej. Zdjęcie mile widziane.

Ed. motoryczno – zdrowotna

Temat: ćwiczenia skocznościowe.

Ćwicz razem z prowadzącym https://www.youtube.com/watch?v=-F6pCqIImZ8

 

Data realizacji 06.05.2020

Ed. polonistyczna

Temat: Tworzymy klasowy chór. Wprowadzenie dwuznaków Ch, ch.

  1. Wskaż dwuznak „Ch, ch” na ilustracji, z jakich liter składa się ten dwuznak, dlaczego nazywamy go dwuznakiem -podręcznik pol.-społ. str. 55
  2. Wyszukaj w czytance dwuznaki „rz” (ćw. 3 i 4 str. 55).
  3. Naucz się pięknie czytać tekst z zad. 3 str.55. Zadanie podlega ocenie.
  4. Wykonaj w zeszycie do kaligrafii ćw. 1,2,3,4, str. 71

Ed. matematyczna

Temat: Rozszerzenie zakresu liczbowego do 30.

  1. Wykonaj z podręcznika mat.-przyr. str.51 zadanie 1 i 2.
  2. W ćwiczeniach mat.-przyr. wykonaj zad. 1-4 str.45

Ed. motoryczno – zdrowotna

Temat: Ćwiczenia ogólnorozwojowe z butelką.

Ćwicz razem z prowadzącym https://www.youtube.com/watch?v=HvW4UOhQo3U

 

Data realizacji 07.05.2020

Ed. polonistyczna

Temat: Tworzymy muzykę. Ćwiczenia rozwijające sprawność czytania i pisania.

  1. Wykonaj zadanie w ćw. pol.-społ. ćw. 1 i 2 str. 53
  2. Przepisz starannie do zeszytu w linie wyrazy z „ch”: chłopiec, ucho, uśmiech, chleb, dach, chmura, choinka, chata, marchewka, orzech, mucha, strach, cicho, chór .
  3. 6.      Wybierz z poprzedniego polecenia pięć dowolnych wyrazów i ułóż z nimi zdania, a następnie zapisz je bardzo starannie w zeszycie w linie. Zadanie podlega ocenie.

Ed. matematyczna

Temat: Odejmowanie liczb w zakresie 30.

  1. Wykonaj w ćwiczeniach mat. zad. 1,2,3 str.46.

Ed. muzyczna

Temat: Wizyta w filharmonii – słuchanie muzyki poważnej.

  1. Usiądź wygodnie, zamknij oczy i wsłuchaj się w muzykę wyobraź sobie, co przedstawia.

Piotr Czajkowski - Walc kwiatów z Dziadka do orzechów https://www.youtube.com/watch?v=GC7PycSBILc

 

Piotr Czajkowski - Jezioro łabędzie

https://www.youtube.com/watch?v=C7Yi0CdtTc4

Antonio Vivaldi – Wiosna

https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o

Fryderyk Chopin – Wiosenny walc

https://www.youtube.com/watch?v=a0hFZPvanMs

 

Fryderyk Chopin Walc Nr. 10 - Zapach wiosny

https://www.youtube.com/watch?v=9d46on8X8G4

 

Data realizacji 08.05.2020

Ed. informatyczna

Temat: Edukacyjne gry komputerowe – Matzoo, cd.

  1. Wpisz w wyszukiwarkę Matzoo , otwórz stronę, wybierz klasę 1, następnie: MATEMATYKA W PRAKTYCE, 11. Która godzina? i 12. Wybierz zegar – poćwicz odczytywanie godzin na zegarze.
  2. Możesz w tym programie poćwiczyć dodawanie i odejmowanie w zakresie 30 https://www.matzoo.pl/klasa1/dodawanie-i-odejmowanie-w-zakresie-30_3_16.

Ed. polonistyczna

Temat: Muzyczne wiersze – zabawy słowami, rymami i rytmem.

  1. W ćwiczeniach polonistyczno-społecznych wykonaj zadanie 1 str. 54 i 1,2,3 str. 55.

Ed. matematyczna

Temat: Dodawanie i odejmowanie w zakresie 30.

  1. W ćwiczeniach mat.-przyr. wykonaj zad. 1-4 str.47. Zadanie podlega ocenie.

Ed. plastyczna

Temat: Plastyczne fantazje zainspirowane muzyką.

  1. Wykonaj ilustrację do wybranego przez ciebie utworu muzycznego wysłuchanego dzień wcześniej na lekcji muzyki.

 

pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.