s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


29.04

Klasa 2-29.04.2020

Edukacja matematyczna

Temat: Rozszerzenie zakresu liczbowego do 1000.

Wykonaj ćwiczenie matematyczno-przyrodnicze na stronie 47, 49.

 

Odczytaj jakie to liczby. Nie zapisuj ich w zeszycie przedmiotowym.

8 setek 2 dziesiątki 1 jedność -           …………………………………..

0 setek 6 dziesiątek o jedności -         …………………………………..

9 jedności 6 setek 5 dziesiątek-         …………………………………….

7 dziesiątek 9 setek 4 jedności-         …………………………………….

6 setek 5 jedności 3 dziesiątki-          …………………………………….

 

 

 

 

 

 

Edukacja przyrodnicza.

Temat: Zasady zdobywania wody przez człowieka.

 

Rozwiąż  zagadki:.

 

Znajdziesz ją w rzece i w morzu też,

Spada z nieba, gdy leje deszcz.

W garnku nam wrze i z kranu kapie,

Niebieski kolor przybrała na mapie.

 

Gasi pragnienie i kwiaty ożywia,

Poi zwierzęta i ochłodą bywa.

 

Do mysia, prania i picia,

Bez niej na Ziemi nie byłoby życia.

 

 

 

Zapoznaj się z wierszem:

 

-         Skąd przychodzisz kropelko?

-         Z rzeki.

-         Oj, to nie jesteś czysta,

bo do rzeki wpływają ścieki.

-         W gości brudna nie przychodzę

-         Piorą mnie do czysta w drodze.

-         Jaką odbywasz drogę?

-         Przez różne sitka, filtry i rury,

płynę coraz bardziej czysta o dziwo, do  góry  .   

 Komu woda potrzebna jest do życia?

 W jaki sposób możemy oszczędzać wodę?

  • mycie pod prysznicem – zamiast w wannie
  • dokręcanie kranów
  • mycie naczyń w zlewozmywaku a nie pod bieżącą wodą
  •  naprawianie uszczelek, dbanie by woda nie kapała
  • dbanie o czystość rzek

 

 

 

 Jakie pojazdy pływają po wodzie?

Co by było, gdyby na świecie zabrakło wody?

Jak woda trafia do domów?

Wiele rur prowadzących wodę do różnych budynków tworzy sieć wodociągową.

Gdy woda trafi do budynku płynie do łazienki, kuchni, toalety rurami ukrytymi w ścianach lub podłodze.

 

 

Prośba rzeki; (przepisz te zdania do zeszytu w linie)

 

                                                   ● Nie zanieczyszczaj mnie!

● Nie myj nigdy samochodu w mojej wodzie!

  ● Nie wrzucaj butelek i innych śmieci do wody!

                                  ● Nie niszcz bezmyślnie roślin, które rosną nad moimi brzegami!

● Nie pozostawiaj po sobie śmieci na brzegu!

                                                  ● Kąp się tylko w miejscach dozwolonych!

                                                  ● Bądź ostrożny w zimie, kiedy zamarznę!

                                                   ● Oszczędzaj wodę!

 

 

Edukacja informatyczna

Temat: Wyszukiwanie informacji w Internecie.

 

Jak myślisz, co to jest pamiętnik?

(Pamiętnikiem nazywamy zazwyczaj zapisywane przez kogoś zdarzenia z jego życia. Można tak również nazwać specjalny album do wpisywania wierszy i rysowania obrazków na pamiątkę.)

Jaka legenda opowiada o powstaniu Gniezna?

(Legenda o Lechu, Czechu i Rusie)

Czym było Gniezno?

(Pierwszą stolicą Polski)

 

 Obejrzyj  w Internecie zdjęcia zabytków Gniezna, skorzystaj ze strony internetowej http://www.polskieszlaki.pl

 

Uruchom program Paint. W programie Paint zapisz  pytania, udziel na nie odpowiedzi i wykonaj dowolny rysunek związany z Gnieznem.

 

Jak nazywa się obecna stolica Polski?

……………………………………………………………..

Co znajduje się w godle Polski?

……………………………………………………………….

Jak nazywa się największa polska rzeka?

……………………………………………………………………

 Jak nazywa się miasto, które było pierwszą stolicą Polski?

…………………………………………………………………….

Co znajduje się na drzwiach katedry w Gnieźnie?

……………………………………………………………………

Czyj pomnik znajduje się w Gnieźnie?

…………………………………………………………………….

Kto, według legendy, założył Gniezno?

……………………………………………………………………

                    Praca podlega ocenie.

 
Zobacz galerię obrazków z wiadomości- kliknij link

pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.