28.04
Zadania klasa 2-28.04.2020
Edukacja społeczna
Temat:Zagadki nie tylko o mediach – wprowadzenie dzieci w kulturę medialną
XXI wieku. Potrafię korzystać z mediów.
Rozwiąż zagadkę:
Gdy klawisz naciśniesz, okienko rozbłyśnie.
I nim chwila minie, jesteś w małym kinie.
Zapoznaj się z tekstem B. Mrozińskiej „O Jacku, który ciągle oglądał telewizję”.
Drogie dzieci! Na pewno nie znacie Jacka, bo kto może go poznać, skoro ciągle siedzi w swoim pokoju i ogląda telewizję! Jego koledzy z przedszkola często przychodzili do niego, aby zaprosić go do zabawy na podwórku, ale Jacek nigdy nie ma czasu.
W poniedziałek ogląda wszystkie bajki i reklamy.
We wtorek ogląda wszystkie bajki i szuka ciekawych programów dla dzieci.
W środę ogląda wszystkie bajki i programy przyrodnicze.
W czwartek ogląda wszystkie bajki i telenowele.
W piątek ogląda wszystkie bajki i programy muzyczne.
W sobotę ogląda wszystkie bajki i filmy dla dorosłych.
W niedzielę ogląda wszystkie bajki i to, na co ma ochotę.
Oj, Jacku, Jacku! Popatrz, jak wyglądasz !? Straciłeś dobrych kolegów! Twoim przyjacielem jest tylko telewizor!
Odpowiedz na pytania:
- Co robi Jacek w swoim pokoju?
- Dlaczego Jacek nie bawił się z kolegami ?
- Kogo Jacek stracił przez to, że ciągle oglądał TV?
Poznaj zasady bezpiecznego korzystania z telewizji:
a. oglądamy programy z zielonym znaczkiem,
b) kiedy bajka lub film się kończy wyłączamy telewizor, bo przeszkadza nam w zabawie,
c) wymyślamy bezpieczne zabawy, żeby się nie nudzić.
Poznaj podstawowe źródła informacji:
komputer, telewizor, radio, magnetofon, gazeta
Zapoznaj się z tekstem:
Telewizja, radio i prasa przekazują nam pewne informacje, są one aktualne, przekazywane na bieżąco, są również oczekiwane przez odbiorcę, słuchacza czy czytelnika w określonym czasie, gdyż są dla niego ważne i interesujące w danej chwili.
Media poprzez przekazywanie rozmaitych treści przede wszystkim informują, edukują oraz często kształtują nasze opinie. Służą również integracji społecznej, ale także bawią i dostarczają rozrywki.
Odpowiedz na pytania:
Z których źródeł korzystasz najczęściej, a z których wcale?
Co to są media?
Zapoznaj się z informacjami zawartymi w podręczniku polonistyczno-społecznym na stronie 40-41.
Zapoznaj się z informacjami zawartymi w zeszycie ćwiczeń polonistyczno-społecznych część 4 na stronie 3.
Czym jest świat informacji, jakie znasz źródła informacji?
Pamiętaj.
Telewizja, komputer rozwijają zainteresowania, kształcą szybkość reakcji ale wielogodzinne przebywanie przed tymi urządzeniami technicznymi ogranicza umysł, mowę i osłabia lub nadmiernie pobudza reakcje ruchowe. Poznanie dobra i zła, radości i smutku, fałszu i prawdy, rzeczywistości i fantazji nie nauczy odróżniać komputer, ani telewizja ,tylko dobry rodzic i mądry nauczyciel.
Wykonaj polecenia w ćwiczeniu polonistyczno-społecznym na stronie 5.
Odszukaj na ilustracji różnych urządzeń, nazwij je i wyjaśnij do czego służą.
Opowiedz, co robią ludzie przedstawieni na ilustracji (polecenia 2 i 3).
Wypisz nazwy przedmiotów i urządzeń, z których korzystasz.
Oczytaj podpisy do zdjęć. Opowiedz o przedstawionych sytuacjach. Odczytaj wyrazy z ramki i uzupełniają nimi zdania (ćw. 4).
Edukacja przyrodnicza:
Temat: Jak chronimy przyrodę.
Zwierzęta i rośliny na łące
Zapoznaj się z informacjami zawartymi w podr. mat.-przyr. s. 46–47, ćw. mat.-przyr. s. 46).
Przeczytaj tekst:
Wypalanie traw i zarośli jest prawnie zabronione, ponieważ jest to jedne z najbardziej brutalnych sposobów niszczenia środowiska. Wypalanie traw, zrośli, nieużytków, przynosi jedynie szkody dla przyrody, jak i samego człowieka.
Wypalanie jest u nas złą tradycją, z którą od lat zmagają się straże pożarne, służby ochrony środowiska. Wypalanie traw jest niebezpieczne, nieopłacalne i karalne.
Podczas wypalania traw ziemia się wyjaławia. Niekontrolowany ogień często rozprzestrzenia się i powoduje pożar lasów, pobliskich zabudowań. W płomieniach i dymie giną też ludzie. Dla świata przyrody wypalanie traw to katastrofa. W pożarach giną rośliny i zwierzęta. Łąki, tereny zielone i brzegi rzek, przydrożne rowy są miejscem życia ogromnej liczby gatunków owadów, są ostoją ptaków i zwierząt. One giną wraz z płonącą roślinnością. Ofiarami podpalaczy są między innymi: mrówki, uważane za sanitariuszy pól, trzmiele, pszczoły, żaby, jeże, krety, młode zające, pisklęta.
Wypalanie traw jest niejednokrotnie przyczyna licznych wypadków drogowych.
Snujące się kłęby dymu często ograniczają widoczność kierowców.
Obejrzyj ilustracje w podręczniku matematyczno-przyrodniczym na stronie 47-48. Zobacz jakie są skutki wypalania łąk.
Zobacz galerię obrazków z wiadomości- kliknij link
Informacja dla klasy II i III
28-30.04.2020.
28.04. wtorek
w-f
T: Ćwiczenia ogólnorozwojowe na koszulkowej drabince.
Ćwicz razem z prowadzącym na YouTube.
29.04. środa
w-f
T: Ćwiczenia rozciągające.
Ćwicz razem z prowadzącym na YouTube.
30.04.
w-f
T: Ćwiczenia i zabawy w formie pląsów.
Ćwicz razem z prowadzącym na YouTube.
Ed. muzyczna
T: Utrwalenie piosenki „Śpiewam i tańczę”.
Naucz się na pamięć słuch piosenki. Śpiewaj kilka razy z dziećmi na YouTube.
Jak wrócimy do szkoły zaśpiewasz ją w klasie, a ja ocenię.