s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


28.04

Zadania klasa 2-28.04.2020

Edukacja społeczna

Temat:Zagadki nie tylko o mediach – wprowadzenie dzieci w kulturę medialną

XXI wieku. Potrafię korzystać z mediów.

Rozwiąż zagadkę:

Gdy klawisz naciśniesz, okienko rozbłyśnie.

 I nim chwila minie, jesteś w małym kinie.

 

Zapoznaj się z tekstem B. Mrozińskiej „O Jacku, który ciągle oglądał telewizję”.

Drogie dzieci! Na pewno nie znacie Jacka, bo kto może go poznać, skoro ciągle siedzi w swoim pokoju i ogląda telewizję! Jego koledzy z przedszkola często przychodzili do niego, aby zaprosić go do zabawy na podwórku, ale Jacek nigdy nie ma czasu.
W poniedziałek ogląda wszystkie bajki i reklamy.
We wtorek ogląda wszystkie bajki i szuka ciekawych programów dla dzieci.
W środę ogląda wszystkie bajki i programy przyrodnicze.
W czwartek ogląda wszystkie bajki i telenowele.
W piątek ogląda wszystkie bajki i programy muzyczne.
W sobotę ogląda wszystkie bajki i filmy dla dorosłych.
W niedzielę ogląda wszystkie bajki i to, na co ma ochotę.
Oj, Jacku, Jacku! Popatrz, jak wyglądasz !? Straciłeś dobrych kolegów! Twoim przyjacielem jest tylko telewizor!

Odpowiedz na pytania:

   - Co robi Jacek w swoim pokoju?
    - Dlaczego Jacek nie bawił się z kolegami ?
     - Kogo Jacek stracił przez to, że ciągle oglądał TV?

Poznaj zasady bezpiecznego korzystania z telewizji:

a. oglądamy programy z zielonym znaczkiem,
b) kiedy bajka lub film się kończy wyłączamy telewizor, bo przeszkadza nam w zabawie,
c) wymyślamy bezpieczne zabawy, żeby się nie nudzić.

 

             Poznaj podstawowe źródła informacji:

komputer, telewizor, radio, magnetofon, gazeta

Zapoznaj się z tekstem:

Telewizja, radio i prasa przekazują nam pewne informacje, są one aktualne, przekazywane na bieżąco, są również oczekiwane przez odbiorcę, słuchacza czy czytelnika w określonym czasie, gdyż są dla niego ważne i interesujące w danej chwili.

Media poprzez przekazywanie rozmaitych treści  przede wszystkim informują, edukują oraz często kształtują nasze opinie. Służą również integracji społecznej, ale także bawią i dostarczają rozrywki.

 

Odpowiedz na pytania:

Z których źródeł korzystasz najczęściej, a z których wcale?

Co to są media?

Zapoznaj się z informacjami zawartymi w podręczniku polonistyczno-społecznym na stronie 40-41.

Zapoznaj się z informacjami zawartymi w zeszycie ćwiczeń polonistyczno-społecznych część 4 na stronie 3.

Czym jest świat informacji, jakie znasz źródła informacji?

Pamiętaj.

Telewizja, komputer rozwijają zainteresowania, kształcą szybkość reakcji ale wielogodzinne przebywanie przed tymi urządzeniami technicznymi ogranicza umysł, mowę  i osłabia lub nadmiernie pobudza reakcje ruchowe. Poznanie dobra i zła, radości i  smutku, fałszu i prawdy, rzeczywistości i fantazji nie nauczy odróżniać komputer, ani telewizja ,tylko dobry rodzic i mądry nauczyciel.

Wykonaj polecenia w ćwiczeniu polonistyczno-społecznym na stronie 5.

Odszukaj na ilustracji różnych urządzeń, nazwij je i wyjaśnij  do czego służą.

Opowiedz, co robią ludzie przedstawieni na ilustracji (polecenia 2 i 3).

Wypisz  nazwy przedmiotów i urządzeń, z których korzystasz.

Oczytaj  podpisy do zdjęć. Opowiedz o przedstawionych sytuacjach. Odczytaj wyrazy z ramki i uzupełniają nimi zdania (ćw. 4).

 

 

Edukacja przyrodnicza:

Temat: Jak chronimy przyrodę.

Zwierzęta i rośliny na łące

Zapoznaj się z informacjami zawartymi w  podr. mat.-przyr. s. 46–47, ćw. mat.-przyr. s. 46).

 

Przeczytaj tekst:

Wypalanie traw i zarośli jest prawnie zabronione, ponieważ jest to jedne z najbardziej brutalnych sposobów niszczenia środowiska. Wypalanie traw, zrośli, nieużytków, przynosi jedynie szkody dla przyrody, jak i samego człowieka.

 

Wypalanie jest u nas złą tradycją, z którą od lat zmagają się straże pożarne, służby ochrony środowiska. Wypalanie traw jest niebezpieczne, nieopłacalne i karalne.

Podczas wypalania traw ziemia się wyjaławia. Niekontrolowany ogień często rozprzestrzenia się i powoduje pożar lasów, pobliskich zabudowań. W płomieniach i dymie giną też ludzie. Dla świata przyrody wypalanie traw to katastrofa. W pożarach giną rośliny i zwierzęta. Łąki, tereny zielone i brzegi  rzek, przydrożne rowy są miejscem życia ogromnej liczby gatunków owadów, są ostoją ptaków i zwierząt. One giną wraz z płonącą roślinnością. Ofiarami podpalaczy są między innymi: mrówki, uważane za sanitariuszy pól, trzmiele, pszczoły, żaby, jeże, krety, młode zające, pisklęta.

Wypalanie traw jest niejednokrotnie przyczyna licznych wypadków drogowych.

Snujące się kłęby dymu często ograniczają widoczność kierowców.

 

Obejrzyj ilustracje w podręczniku matematyczno-przyrodniczym na stronie 47-48. Zobacz jakie są skutki wypalania łąk.

 

Zobacz galerię obrazków z wiadomości- kliknij link

Informacja dla klasy II i III

28-30.04.2020.

28.04. wtorek

w-f

T: Ćwiczenia ogólnorozwojowe na koszulkowej drabince.

Ćwicz razem z prowadzącym na YouTube.

29.04. środa

w-f

T: Ćwiczenia rozciągające.

Ćwicz razem z prowadzącym na YouTube.

30.04.

w-f

T: Ćwiczenia i zabawy w formie pląsów.

Ćwicz razem z prowadzącym na YouTube.

 

Ed. muzyczna

T: Utrwalenie piosenki „Śpiewam i tańczę”.

Naucz się na pamięć słuch piosenki. Śpiewaj kilka razy z dziećmi na YouTube.

Jak wrócimy do szkoły zaśpiewasz ją w klasie, a ja ocenię.

pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.