28.04
Rysowanie, jak dzieci dbają o przyrodę (grupa starsza i młodsza)
Grupa starsza.
Dzieci wykonują zadania w ćwiczeniach s. 14 - 15 według podanej instrukcji ( oglądają obrazki, oceniają, czy Olek i Ada są przyjaciółmi przyrody; rysują, jak dzieci dbają o przyrodę, słuchają nazw roślin chronionych przedstawionych na zdjęciach)
Grupa młodsza.
Dzieci malują kredkami ołówkowymi i mazakami, jak dzieci dbają o przyrodę.
Oglądanie albumów, książek przedstawiających roślinność Polski (grupa starsza i młodsza)
Proszę przygotować dzieciom albumy, książki przedstawiających roślinność Polski. Dzieci z grupy starszej i młodszej oglądają książki, poznają nazwy roślin; zwracamy dzieciom uwagę na rolę lasów.
Grupa starsza - wykonuje zadanie w ćwiczeniach "Litery i liczby" s.74 według podanej instrukcji.
Wyjaśnianie słów "Lasy to płuca Ziemi" (grupa starsza i młodsza)
Dzieci słuchają wyjaśnienia znaczenia słów: lasy to płuca Ziemi, bo produkują tlen, którym oddychamy; zatrzymują także pył i kurz, oczyszczają powietrze, a drzewa iglaste wydzielają olejki eteryczne.
Grupa starsza i młodsza.
Dzieci na kartkach rysują drzewa iglaste z trójkątów i prostokąta, drzewa liściaste z koła i prostokąta. Nazywają figury.
Grupa starsza.
Dzieci wykonują zadanie w ćwiczeniach "Litery i liczby" s. 74 według podanej instrukcji.
Zabawa dydaktyczna "Co zanieczyszcza powietrze?" (grupa starsza i młodsza)
Podajemy dzieciom nazwy: rower, deskorolka, rolki, hulajnoga, kajak, żaglówka. Pytamy, czy mają one wpływ na zanieczyszczenie powietrza (nie). Następnie podajemy nazwy: fabryka z dymiącym kominem, samochód, samolot, lokomotywa spalinowa i pytamy, czy mają one wpływ na zanieczyszczenie powietrza (tak).
Uświadamiamy dzieciom, że można przeciwdziałać zanieczyszczeniu powietrza poprzez stosowanie specjalistycznych filtrów, katalizatorów, benzyny bezołowiowej.
|