s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


27.04

Zadania klasa 2- 27.04.2020

Edukacja polonistyczna;

Temat: Czy wszyscy muszą być tacy sami? Rozwijanie poczucia własnej wartości

i godności dzieci w klasie.

Przeczytaj informacje:

Każdy z nas jest inny – są ludzie dorośli wysocy i niscy, są grubi i chudzi,

niektórzy mają piegi, a inni zeza albo zadarty nos. Są tacy, którzy od dzieciństwa nie widzą, inni nie słyszą, jeszcze inni poruszają się na wózkach inwalidzkich z powodu niepełnosprawności. Świat jest też pełen ludzi różnych ras . Mieszkańcy krajów Afryki mają ciemną skórę, Europejczycy białą, niektórzy rodzą się ze skośnymi oczami. To, że różnimy się między sobą, bardzo nas wzbogaca.

 Każdy z nas wymaga okazania  szacunku i życzliwości. Kpiny, szyderstwa, brak

sympatii to  objaw naszego lekceważenia drugiego człowieka. Bardzo źle świadczy o kimś, kto zachowuje się w taki sposób wobec innych.

                        Notatkę przepisz do zeszytu przedmiotowego w linie.

 

Zapoznaj sie z tekstem "Czterolistna koniczyna " (podręcznik polonistyczno-społeczny , strona 39).

Po zapoznaniu się z tekstem odpowiedz na pytania?

Co robiła koniczynka?

Co miała na myśli, gdy powiedziała: Czemu spotkał mnie taki pech?

Co koniczynka chciała zrobić z czwartym listkiem?

Czy bycie innym powinno być powodem do smutku, czy powodem do radości?

Co powiedziałbyś koniczynce?

 

Wykonaj ćwiczenia polonistyczno-społeczne na stronie 74.

Zastanów się i odpowiedz na pytania:

Ile listków ma zazwyczaj koniczyna?

Czy łatwo jest znaleźć na łące czterolistną koniczynę?

Czy udało ci się znaleźć taką koniczynę?

 Czego symbolem jest czterolistna koniczyna?

Czy przyniosła ci szczęście? Jakie inne przedmioty podobno przynoszą szczęście?

Pooglądaj ilustrację na stronie 75 (ćwiczenie polonistyczno-społeczne ).

 Opowiedz , czym różnią się przedstawione na ilustracji dzieci. Obok zdjęcia każdego dziecka wpisz, czym się wyróżnia.

Wykonaj tylko ćwiczenie 3.

Zastanów się- jaki jest twój "kapitał"

 

MÓJ KAPITAŁ

 

Jestem świetnym kumplem, mam w sobie dużo ciepła.

 Umiem opanować stres, umiem pokonywać swoje słabości.

 Można na mnie polegać, jestem osobą wrażliwą.

 Mam w sobie trochę szaleństwa, jestem miłą osobą.

 Jestem na luzie, mam w sobie dużo godności.

 Wzbudzam podziw, umiem zachować się przyjaźnie.

 Logicznie myślę, wzbudzam podziw.

 Pomagam innym, gdy tego potrzebują.

 Umiem świetnie tańczyć, ( śpiewać, rysować).

 Inni dobrze czują się przy mnie, dużo wiem.

 Wiem co robić z wolnym czasem.

 

CECHUJE MNIE:

 

* inteligencja, * uczynność, * solidność, * poczucie humoru,

* zaangażowanie w to co robię, * wdzięk, * punktualność,

* konsekwencja, * zdecydowanie, energia,

* uśmiech w trudnych sytuacjach,

* mądrość, * dobry gust, * uprzejmość,

* dobre wychowanie, * uroda

 

Wybierz swoje cechy i zapisz je pod notatką.Notatka podlega ocenie. Pamiętaj o estetycznym zapisie.

 

 

 

 

Edukacja matematyczna:

Temat:Mnożenie i dzielenie liczb.

 

Wykonaj  ćw. mat.-przyr. s. 43.

 

Wykonaj ćwiczenia na stronie 44,45 , ćwiczenia matematyczno-przyrodnicze

 

W zeszycie przedmiotowym do matematyki rozwiąż nastepujące zadania:

 

1.W wyścigach żaglówek startowały 4 drużyny. W każdej drużynie było 5 zawodników. Ile  osób brało udział w wyścigach?

działanie:

Odpowiedź:

 

2.Dzieci zaprosiły rodziców na przedstawienie. Na występ przygotowały 30 krzeseł, które

ustawiły w 6 rzędach. Po ile krzeseł było w każdym rzędzie?

działanie:

Odpowiedź:

 

3.Weronika miała w skarbonce 50 zł. W sklepiku szkolnym kupiła 2 zeszyty po 4 zł. i farby za  24 zł. Ile zapłaciła? Ile otrzymała reszty?

działanie:

Odpowiedź:

 

 

 

 

 

 

 

Edukacja polonistyczna

Temat: Stopniujemy przymiotniki.

 

Obejrzy filmik z zasobów Scholaris na temat stopniowania przymiotników"

http://static.scholaris.pl/resource_imp/104/104803/PLIKI_1/POL04602_360p.mp4

 

Przykłady stopniowania przymiotników.

gruba – grubsza,

niska – niższa,

chuda – chudsza,

wysoka – wyższa itd.

 

 

Wykonaj ćwiczenia na stronie 76  i 77  ( ćwiczenia pol.-społ. ).

smaczny – smaczniejszy, ważna – ważniejsza, młoda – młodsza, słodkie – słodsze

Gimnastyka korekcyjno – kompensacyjna dla kl. I-II

Data realizacji: 28.04.2020

Temat: Trzymaj się prosto.

Ćwicz razem z prowadzącym https://www.youtube.com/watch?v=4COmxaiszd0

 

 

 

pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.