s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


27-30.04

Zadania dla uczniów klasy III 27.-30.04

Prośba do Rodziców! Proszę, by zadania, które dzieci mają wykonać na ocenę przysyłać do mnie na drugi dzień. Ułatwi to Wam pracę, a mnie sprawdzenie i ocenę.

 

27.04. poniedziałek

Ed. polonistyczna

T: Przybliżenie tematyki filmowej na podstawie fragmentu książki „Amelka”.

Dzisiejsza lekcja jest trudna, ponieważ pojawią się słowa -wyrazy, których znaczenia możecie nie znać.

Oto one: ekipa filmowa, reżyser, aktor, scenarzysta, montażysta, operator, casting, statysta, scenografia, kadr, ujęcie, klaps.

  1. Przeczytaj tekst podręcznik pol.-społ. s. 40.
  2. Jeśli nie rozumiesz lub nie znasz znaczenia wszystkich wyrażeń lub wyrazów występujących w tekście poszukaj ich znaczenia (słownik, Internet) i jeszcze raz przeczytaj tekst o Amelce.
  3. Wypisz z tekstu czytanki nazwy zawodów związanych z produkcją filmu. Wpisz je do zeszytu z j. polskiego i wyjaśnij czym się zajmują.

Przyślij do mnie do sprawdzenia i oceny.

  1. Wykonaj ćw. 1,2 i 3 s. 70 ćw. pol.-społ.
  2. Wykonaj ćw. 4 s. 70 – spróbuj samodzielnie połączyć pojęcie z definicją oraz zastosować je w zdaniu.

To zadanie przyślij do mnie.

  1. Naucz się czytać tekst „Amelka i ekipa filmowa”.

 

Ed. matematyczna

T: Rozwiązywanie zadań tekstowych – dodawanie i odejmowanie w zakr. 1000, obliczenia pieniężne.

Dzisiejszą lekcję potraktujemy jako sprawdzian.

Rozwiąż w ćw. mat.-przyr. :

  1. Ćw. 1 i 2 s. 41,
  2. Ćw. 1 i 2 s. 42,
  3. Ćw. 1 i 2 s. 43
  4. Ćw. 4 s. 43 -  dla chętnych, dodatkowa ocena.

Na wykonanie zadań czekam do wtorku. Postaraj się wykonać zadania samodzielnie. Powodzenia!

 

28.04. wtorek

 

Ed. przyrodnicza

T: Quiz – co wiem o ochronie przyrody?

 

Wykonaj quiz ćw. mat.-przyr. s. 44-45.

Na wykonanie zadań masz czas do środy 29.04. Powodzenia!

 

Ed. polonistyczna

T: Pisownia wyrazów z zakończeniem –ji, -ii lub –i.

 

Poznamy dziś zasady pisowni z zakończeniem –ji, -ii lub –i. Oto one:

Piszemy -ji

  • w rzeczownikach zakończenie "-ja" występuje w mianowniku po spółgłoskach "c", "s", "z"

żaluzji (żaluzja), misji (misja)

Piszemy -ii

  • w rzeczownikach zakończonych w mianowniku na "ia", gdy wymawiamy "ji"

unii (unia), komedii (komedia)
niektóre wyjątki: głębi (głębia), ziemi (ziemia)

Piszemy -i

  • zakończenie "-ja" występuje w mianowniku po spółgłoskach

zbroi (zbroja), trói (trója)

  • rzeczowników zakończonych w mianowniku liczby pojedynczej na "-ea" oraz w odmianie wyrazu "kolej"

idei (idea), kolei (kolej)

  1. Przepisz je lub wydrukuj i wklej do zeszytu z j. polskiego.
  2. Zastosuj je wykonując ćw. 1, 2, 3 s. 73 ćw. pol.-społ.
  3. Wejdź na eduelo – quiz-język polski- ortografia- końcówka –ii, -ji. Ćwicz poprawną pisownię.

 

29.04. środa

 

Ed. informatyczna

T: Jak powstaje film?

 

Dzisiaj możecie zobaczyć na YouTube krótki film na temat powstawania filmu fabularnego. Obejrzyjcie, a wiedzę, którą pozyskacie wykorzystacie na kolejnej lekcji.

YouTube – jak powstaje film? Kultura od kuchni. – Plan filmowy.

 

Ed. polonistyczna

T: Poznanie etapów powstawania filmu na podstawie tekstu informacyjnego.

 

Wiecie już trochę więcej na temat powstawania filmu. Przejrzyjcie w podręczniku pol.-społ. s. 42-43 etapy powstawania filmu.

  1. Zapiszcie w zeszytach do j. polskiego

Etapy powstawania filmu:

- pomysł na film,

- scenariusz filmu,

- scenopis filmu,

- przeprowadzenie castingu,

- przygotowanie planu filmowego,

- zdjęcia do filmu (nagrywanie poszczególnych scen),

- montowanie filmu,

- premiera filmu – pierwszy pokaz,

- emisja w kinie lub telewizji.

 

 

  1. Wykonaj ćw. 1 s. 74 ćw. pol.-społ.

 

  1. Teraz zabawicie się. Przyznacie Oskary, czyli nagrody przyznawane corocznie przez Amerykańską Akademię Filmową w dziedzinie filmu. Wykonaj ćw. 2 s. 75 ćw. pol.-społ.

 

Ed. matematyczna

T: Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu liczb w zakr. 1000, liczby do miliona.

  1. Wykonaj ćw. 1 i 2 s. 46 ćw. mat.-przyr. oraz ćw. 1 s. 47 ćw. mat.-przyr.
  2. Przypominam o zadaniach na eduelo – quiz z matematyki.

 

30.04. czwartek

Ed. polonistyczna

T: Sprawdź, czy potrafisz – powtórzenie wiadomości i doskonalenie umiejętności polonistycznych.

Wykonaj ćw. pol.-społ. s. 78-79. Jest to sprawdzian. Masz czas 45 minut. Po wykonaniu wyślij do mnie, a ja sprawdzę i ocenię.

 

Ed. matematyczna

T: Sprawdź, czy potrafisz – powtórzenie wiadomości i doskonalenie umiejętności matematycznych.

Wykonaj ćw. mat. -przyr. Jest to sprawdzian. Masz czas 45 minut. Po wykonaniu wyślij do mnie, a ja sprawdzę i ocenię.

POWODZENIA!

Proszę o przysłanie wykonanych zadań w czwartek!
Pomiędzy sprawdzianami zróbcie sobie przerwę.

 

Informacja dla klasy II i III

28-30.04.2020.

28.04. wtorek

w-f

T: Ćwiczenia ogólnorozwojowe na koszulkowej drabince.

Ćwicz razem z prowadzącym na YouTube.

29.04. środa

w-f

T: Ćwiczenia rozciągające.

Ćwicz razem z prowadzącym na YouTube.

30.04.

w-f

T: Ćwiczenia i zabawy w formie pląsów.

Ćwicz razem z prowadzącym na YouTube.

 

Ed. muzyczna

T: Utrwalenie piosenki „Śpiewam i tańczę”.

Naucz się na pamięć słuch piosenki. Śpiewaj kilka razy z dziećmi na YouTube.

Jak wrócimy do szkoły zaśpiewasz ją w klasie, a ja ocenię.

 

pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.