27-30.04
Zadania dla uczniów klasy III 27.-30.04
Prośba do Rodziców! Proszę, by zadania, które dzieci mają wykonać na ocenę przysyłać do mnie na drugi dzień. Ułatwi to Wam pracę, a mnie sprawdzenie i ocenę.
27.04. poniedziałek
Ed. polonistyczna
T: Przybliżenie tematyki filmowej na podstawie fragmentu książki „Amelka”.
Dzisiejsza lekcja jest trudna, ponieważ pojawią się słowa -wyrazy, których znaczenia możecie nie znać.
Oto one: ekipa filmowa, reżyser, aktor, scenarzysta, montażysta, operator, casting, statysta, scenografia, kadr, ujęcie, klaps.
- Przeczytaj tekst podręcznik pol.-społ. s. 40.
- Jeśli nie rozumiesz lub nie znasz znaczenia wszystkich wyrażeń lub wyrazów występujących w tekście poszukaj ich znaczenia (słownik, Internet) i jeszcze raz przeczytaj tekst o Amelce.
- Wypisz z tekstu czytanki nazwy zawodów związanych z produkcją filmu. Wpisz je do zeszytu z j. polskiego i wyjaśnij czym się zajmują.
Przyślij do mnie do sprawdzenia i oceny.
- Wykonaj ćw. 1,2 i 3 s. 70 ćw. pol.-społ.
- Wykonaj ćw. 4 s. 70 – spróbuj samodzielnie połączyć pojęcie z definicją oraz zastosować je w zdaniu.
To zadanie przyślij do mnie.
- Naucz się czytać tekst „Amelka i ekipa filmowa”.
Ed. matematyczna
T: Rozwiązywanie zadań tekstowych – dodawanie i odejmowanie w zakr. 1000, obliczenia pieniężne.
Dzisiejszą lekcję potraktujemy jako sprawdzian.
Rozwiąż w ćw. mat.-przyr. :
- Ćw. 1 i 2 s. 41,
- Ćw. 1 i 2 s. 42,
- Ćw. 1 i 2 s. 43
- Ćw. 4 s. 43 - dla chętnych, dodatkowa ocena.
Na wykonanie zadań czekam do wtorku. Postaraj się wykonać zadania samodzielnie. Powodzenia!
28.04. wtorek
Ed. przyrodnicza
T: Quiz – co wiem o ochronie przyrody?
Wykonaj quiz ćw. mat.-przyr. s. 44-45.
Na wykonanie zadań masz czas do środy 29.04. Powodzenia!
Ed. polonistyczna
T: Pisownia wyrazów z zakończeniem –ji, -ii lub –i.
Poznamy dziś zasady pisowni z zakończeniem –ji, -ii lub –i. Oto one:
Piszemy -ji
- w rzeczownikach zakończenie "-ja" występuje w mianowniku po spółgłoskach "c", "s", "z"
żaluzji (żaluzja), misji (misja)
Piszemy -ii
- w rzeczownikach zakończonych w mianowniku na "ia", gdy wymawiamy "ji"
unii (unia), komedii (komedia)
niektóre wyjątki: głębi (głębia), ziemi (ziemia)
Piszemy -i
- zakończenie "-ja" występuje w mianowniku po spółgłoskach
zbroi (zbroja), trói (trója)
- rzeczowników zakończonych w mianowniku liczby pojedynczej na "-ea" oraz w odmianie wyrazu "kolej"
idei (idea), kolei (kolej)
- Przepisz je lub wydrukuj i wklej do zeszytu z j. polskiego.
- Zastosuj je wykonując ćw. 1, 2, 3 s. 73 ćw. pol.-społ.
- Wejdź na eduelo – quiz-język polski- ortografia- końcówka –ii, -ji. Ćwicz poprawną pisownię.
29.04. środa
Ed. informatyczna
T: Jak powstaje film?
Dzisiaj możecie zobaczyć na YouTube krótki film na temat powstawania filmu fabularnego. Obejrzyjcie, a wiedzę, którą pozyskacie wykorzystacie na kolejnej lekcji.
YouTube – jak powstaje film? Kultura od kuchni. – Plan filmowy.
Ed. polonistyczna
T: Poznanie etapów powstawania filmu na podstawie tekstu informacyjnego.
Wiecie już trochę więcej na temat powstawania filmu. Przejrzyjcie w podręczniku pol.-społ. s. 42-43 etapy powstawania filmu.
- Zapiszcie w zeszytach do j. polskiego
Etapy powstawania filmu:
- pomysł na film,
- scenariusz filmu,
- scenopis filmu,
- przeprowadzenie castingu,
- przygotowanie planu filmowego,
- zdjęcia do filmu (nagrywanie poszczególnych scen),
- montowanie filmu,
- premiera filmu – pierwszy pokaz,
- emisja w kinie lub telewizji.
- Wykonaj ćw. 1 s. 74 ćw. pol.-społ.
- Teraz zabawicie się. Przyznacie Oskary, czyli nagrody przyznawane corocznie przez Amerykańską Akademię Filmową w dziedzinie filmu. Wykonaj ćw. 2 s. 75 ćw. pol.-społ.
Ed. matematyczna
T: Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu liczb w zakr. 1000, liczby do miliona.
- Wykonaj ćw. 1 i 2 s. 46 ćw. mat.-przyr. oraz ćw. 1 s. 47 ćw. mat.-przyr.
- Przypominam o zadaniach na eduelo – quiz z matematyki.
30.04. czwartek
Ed. polonistyczna
T: Sprawdź, czy potrafisz – powtórzenie wiadomości i doskonalenie umiejętności polonistycznych.
Wykonaj ćw. pol.-społ. s. 78-79. Jest to sprawdzian. Masz czas 45 minut. Po wykonaniu wyślij do mnie, a ja sprawdzę i ocenię.
Ed. matematyczna
T: Sprawdź, czy potrafisz – powtórzenie wiadomości i doskonalenie umiejętności matematycznych.
Wykonaj ćw. mat. -przyr. Jest to sprawdzian. Masz czas 45 minut. Po wykonaniu wyślij do mnie, a ja sprawdzę i ocenię.
POWODZENIA!
Proszę o przysłanie wykonanych zadań w czwartek!
Pomiędzy sprawdzianami zróbcie sobie przerwę.
Informacja dla klasy II i III
28-30.04.2020.
28.04. wtorek
w-f
T: Ćwiczenia ogólnorozwojowe na koszulkowej drabince.
Ćwicz razem z prowadzącym na YouTube.
29.04. środa
w-f
T: Ćwiczenia rozciągające.
Ćwicz razem z prowadzącym na YouTube.
30.04.
w-f
T: Ćwiczenia i zabawy w formie pląsów.
Ćwicz razem z prowadzącym na YouTube.
Ed. muzyczna
T: Utrwalenie piosenki „Śpiewam i tańczę”.
Naucz się na pamięć słuch piosenki. Śpiewaj kilka razy z dziećmi na YouTube.
Jak wrócimy do szkoły zaśpiewasz ją w klasie, a ja ocenię.