s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


27.04

Słuchanie tekstu piosenki "Ochroń Ziemię" (grupa starsza i młodsza)
 
Dzieci słuchają treść w/w piosenki.
 
I. Mieszkamy na wielkiej kuli.
Ta kula to nasza Ziemia.
Dorośli ciągle na tej Ziemi
chcą wszystko zmieniać.
Wycinają drzewa,
śmiecą na leśnej łące,
czarny dym z kominów leci
i zasłania słońce.
 
Ref. Ochroń Ziemię, bądź jej przyjacielem.
Ty i ja - jest tu dzieci wiele.
Im więcej nas, tym dla Ziemi lepszy czas.
 
II. Gdy wszystkie na świecie dzieci
zadbają o piękno Ziemi,
to wszystko skończy się szczęśliwie,
nic się nie zmieni.
W ogromnym kosmosie
Ziemia się nie zgubi,
gdy ją każdy mały człowiek
zacznie lubić.
 
Dzieci odpowiadają na pytania dotyczące treści piosenki:
- co to znaczy, że mieszkamy na wielkiej kuli?
- czym jest Ziemia?
- dlaczego musimy o nią zadbać?
- czy wszyscy dorośli są przyjaciółmi Ziemi?
- co oznaczają słowa piosenki:"W ogromnym kosmosie Ziemia się nie zgubi, gdy ją mały człowiek zacznie lubić"
 
Zabawa dramowa - "My, drzewa" (grupa starsza i młodsza)
 
Dzieci są drzewami; opowiadamy co działo się z lasem, drzewami, a dzieci wcielają się w rolę drzew i uzewnętrzniają stany emocjonalne w zależności od kolejnych opisywanych zdarzeń.
 
"Dawno temu lasy były czyste, pełne ptaków i innych zwierząt. Drzewa były szczęśliwe, wesoło się uśmiechały, słuchając śpiewu ptaków siedzących na ich gałęziach. Mijały lata, powoli zachodziły zmiany - wycinki, bezmyślne niszczenie drzew. Zaczęło to złościć drzewa. A gdy na dodatek pojawiły się śmieci, które ludzie wywozili do lasu -drzewa wystraszyły się, co się z nimi stanie. Czy zginą w tych górach śmieci? Czy uschną? Dzisiaj smutno patrzą na to, co się dzieje. Może dzieci im pomogą?
 
Odkrywanie litery h: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Układanie schematów i modeli słów: hamak, Hubert (grupa starsza)
 
Dzieci wykonują zadania w ćwiczeniach "Litery i liczby" s. 70 - 73 według podanych instrukcji (poznają litery h: małą, wielką, drukowaną i pisaną; dzielą słowa na sylaby, głoski; zaznaczają na niebiesko litery h,H; czytają tekst; skreślają co drugą literę i odczytują hasło; liczą litery w wyrazach; uzupełniają zdania naklejkami; piszą litery h, H po śladach a potem samodzielnie).
 
Rozmowa na temat:"Kogo możemy nazwać przyjacielem przyrody?" (grupa starsza i młodsza)
 
Dzieci podają przykłady, jak zachowuje się przyjaciel przyrody np. nie łamie gałązek drzew, nie śmieci, dokarmia ptaki, zwierzęta, oszczędza wodę, elektryczność, segreguje śmieci, lubi zwierzęta itp.
 
 


pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.