22.04
Zadania klasa 2 – 22.04.2020
Edukacja polonistyczna
Temat: Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach, kiedy ktoś nas nie szanuje tak,
jak na to zasługujemy?
Zapoznaj się z wierszem : Marcina Brykczyńskiego O prawach dziecka (zasoby
Internetu).
Niech się wreszcie każdy dowie
i rozpowie w świecie całym
że dziecko to także człowiek
tyle że jest mały.
Dlatego ludzie uczeni
którym za to należą się brawa
chcąc wielu dzieci los odmienić
stworzyli dla was mądre prawa.
Więc je na co dzień i od święta próbujcie dobrze zapamiętać:
Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego
a szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego.
Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi
i mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.
Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić,
i każdego mogę zawsze na ratunek wzywać.
Jeśli mama albo tata już nie mieszka z nami
nikt nie może mi zabronić spotkać ich czasami.
Nikt nie może moich listów czytać bez pytania .
Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.
Mogę żądać, żeby każdy uznał moje prawa
a gdy różnię się od innych, to jest moja sprawa.
Tak się w wiersze poukładały Prawa dla dzieci na całym świecie
Byście w potrzebie z nich korzystały najlepiej jak umiecie.
Na podstawie wiersza powiedz, czego innym nie wolno.
Nie wolno:
krzywdzić, bić, poniżać, wyśmiewać się, okłamywać, zmuszać do
robienia złych rzeczy, dręczyć, upokarzać.
Co to jest prawo? (prawo to pewne normy, reguły postępowania obowiązujące w państwie).
Co to jest obowiązek? (Obowiązek to sytuacja, polegająca na tym, że musimy się w określony sposób, w danej sytuacji zachować. Nie mamy możliwości wyboru postępowania, np. dzieci mają obowiązek uczęszczać do szkoły)
Nasze prawa:
Prawo do równego traktowania. |
Wszystkie dzieci mają takie same prawa, bez względu na płeć, kolor skóry, język, religię. |
Prawo do tożsamości. |
Dzieci mają prawo do imienia, nazwiska i narodowości. |
Prawo do nauki. |
Dzieci mają prawo do bezpłatnej edukacji. |
Prawo do poziomu życia niezbędnego do prawidłowego rozwoju dziecka. |
Dzieci maja prawo do tego, aby się właściwie rozwijać, dobrze odżywiać, mieć schronienie. |
Naucz się płynnie czytać ten wiersz.
Przepisz do zeszytu:
Klasowy kodeks dobrych rad.
1.Nie pozwól się krzywdzić!
2.Powiedz stanowczo– nie!
3.Nie ukrywaj problemu.
4.Poproś o pomoc dorosłego.
Edukacja matematyczna:
Temat : Rozwiązywanie zadań tekstowych.
Wypisz liczby większe od 44, a mniejsze od 48:
………………………………………………………….
Wypisz liczby większe od 72 , a mniejsze od 76:
…………………………………………………………….
Wypisz liczby większe od 89, a mniejsze od 94
……………………………………………………………
Rozwiąż zadania:
Na szczepienia ochronne pielęgniarka zużyła 12 strzykawek i tyle samo igieł.
Ile strzykawek i igieł razem zużyła pielęgniarka?
Tyle igieł:
Tyle strzykawek:
Razem igieł i strzykawek:
Odp.: Pielęgniarka zużyła razem ……… sztuki.
Tata struś ważył 100 kg. Pisklę, które wykluło się z jaja, ważyło o 80 kg mniej.
Ile kg ważyło pisklę?
Działanie:
Odpowiedź: ……………………………………………………………………………………………….
W zoo, w ptaszarni mieszkało 30 gołębi. Gdy tylko zapadała noc, ptaki zasypiały
w swoich 5 budkach w każdej po tyle samo. Ile gołębi spało w jednej budce?
Działanie :
Odpowiedź: ………………………………………………………………………………………………..
Stado zakupionych przez zoo pingwinów liczyło 5 ptaków. Wszystkie pingwiny
kosztowały 100 złotych. Ile kosztował jeden pingwin?
Działanie :
Odpowiedź: ………………………………………………………………………………………………..
Wszystkie zadania przepisz do zeszytu z matematyki. Będą one ocenione po powrocie do szkoły.
Edukacja informatyczna
Temat: Praca w edytorze tekstu. Dzień Ziemi.
Przepisz tekst w dowolnym programie do edycji tekstu (karta pracy ucznia). Uzupełnij luki właściwymi wyrazami.
Praca podlega ocenie.
Zajęcia plastyczne, rozwijające.
Żonkile, kwiaty z bibuły– praca twórcza dzieci.
Obejrzyj film w Internecie: Jak zrobić żonkila.
• Przygotuj materiały potrzebne do wykonania żonkila.
Instrukcja wykonania żonkila.
Wycinamy z żółtej bibuły kwadrat o boku 8 cm. Tniemy kwadrat w paski szerokości 1 cm.
Każdy pasek skręcamy tak, aby powstały pręciki.
Odcinamy pasek żółtej bibuły o wymiarach 5 x 12 cm. Z jednej strony go ząbkujemy.
Odcinamy drugi pasek żółtej bibuły o wymiarach 7 x 15 cm. Ząbkujemy go z jednej strony
tak, aby powstały większe ząbki.
Z zielonej bibuły wycinamy 4 niewielkie i 2 duże liście.
Na drucik nakładamy naokoło pręciki.
Pręciki owijamy luźno mniejszym kawałkiem bibuły z ząbkami.
Wszystko owijamy paskiem bibuły z większymi ząbkami.
Wokół korony rozmieszczamy liście.
Cienkim paskiem zielonej bibuły owijamy łodygę.
Do łodygi przyklejamy duże liście.
Delikatnie wyginamy łodygę.
Na podstawie instrukcji wykonaj żonkila.Praca nie podlega ocenie.
Informatyka karta pracy ---> https://drive.google.com/open?id=1kScnUjVvm2spedT2VJenzHk2q45druEQ