s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


23-24.04

Informacja dla uczniów klasy 1

 

Data realizacji 23.04.2020

Ed. polonistyczna

Temat: W muzeum malarstwa. Wprowadzenie drukowanych i pisanych liter Ż,ż.

  1. Wskaż literkę „ż,Ż” na ilustracji, do jakiej litery jest podobna -podręcznik pol.-społ. str. 50
  2. Wyszukaj w czytance wszystkie literki „ż” (ćw. 1 i 2 str. 50).
  3. Przeczytaj tekst 5 razy.
  4. Wykonaj w zeszycie do kaligrafii ćw. 1,2,3,4, str. 68

Ed. polonistyczna

Temat: Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu liter Ż,ż.

  1. Wykonaj zadanie w ćw. pol.-społ. ćw. 1 i 2 str. 46
  2. Przepisz starannie do zeszytu w linie wyrazy z „ż”: żaglówka, żaluzja, filiżanka, witraż, żółty, żart, żaba, jeż, żubr, żyrafa, bażant, nosorożec, wąż, żmija, żuk, żuraw. Zapamiętaj pisownię tych wyrazów.
  3. Wybierz z poprzedniego polecenia trzy dowolne wyrazy i ułóż z nimi zdania, a następnie zapisz je w zeszycie w linie.

Ed. muzyczna

Temat: Utrwalenie piosenki „Ziemia to wyspa zielona”, układanie tańca do piosenki.

  1. Posłuchaj piosenki pt. „Ziemia to wyspa zielona” na stronie internetowej  https://www.youtube.com/watch?v=-ZQTnkXpcCA
  2. Zaśpiewaj piosenkę, a następnie wykaż się pomysłowością i spróbuj wymyślić układ taneczny do piosenki. Życzę danej zabawy.

Nie warto mieszkać na Marsie, 
nie warto mieszkać na Venus. 
Na Ziemi jest życie ciekawsze, 
powtarzam to każdemu . Ref.

Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona, 
wśród innych dalekich planet. 
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt, 
więc musi być bardzo zadbany. 

Chcę poznać życie delfinów 
i wiedzieć, co piszczy w trawie.
Zachwycać się lotem motyla 
i z kotem móc się bawić. Ref.

Posadźmy kwiatów tysiące. 
Posadźmy krzewy i drzewa, 
niech z nieba uśmiecha się słońce, 
pozwólmy ptakom śpiewać. Ref.

Zaj. rozwijające:

Temat: Recytacja wiersza M. Konopnickiej pt. „Stefek Burczymucha”.

  1. Utrwalenie wiersza pt. „ Stefek Burczymucha”, recytacja z odpowiednią intonacją.
  2. Próba naśladowania aktora recytującego wiersz

https://www.youtube.com/watch?v=UIfcOPAploM

Maria Konopnicka - Stefek Burczymucha

O większego trudno zucha,
Jak był Stefek Burczymucha,

- Ja nikogo się nie boję!
Choćby niedźwiedź… to dostoję!

Wilki?… Ja ich całą zgraję
Pozabijam i pokraję!

Te hieny, te lamparty
To są dla mnie czyste żarty!

A pantery i tygrysy
Na sztyk wezmę u swej spisy!

Lew!… Cóż lew jest?! – Kociak duży!
Naczytałem się podróży!

I znam tego jegomości,
Co zły tylko, kiedy pości.

Szakal, wilk,?… Straszna nowina!
To jest tylko większa psina!…

Brysia mijam zaś z daleka,
Bo nie lubię, gdy kto szczeka!

Komu zechcę, to dam radę!
Zaraz za ocean jadę

I nie będę Stefkiem chyba,
Jak nie chwycę wieloryba!

I tak przez dzień boży cały
Zuch nasz trąbi swe pochwały,

Aż raz usnął gdzieś na sianie…
Wtem się budzi niespodzianie.

Patrzy, aż tu jakieś zwierzę
Do śniadania mu się bierze.

Jak nie zerwie się na nogi,
Jak nie wrzaśnie z wielkiej trwogi!

Pędzi jakby chart ze smyczy…
- Tygrys, tato! Tygrys! – krzyczy.

- Tygrys?… – ojciec się zapyta.
- Ach, lew może!… Miał kopyta

Straszne! Trzy czy cztery nogi,
Paszczę taką! Przy tym rogi…

- Gdzie to było?
- Tam na sianie.

- Właśnie porwał mi śniadanie…
Idzie ojciec, służba cała,

Patrzą… a tu myszka mała
Polna myszka siedzi sobie

I ząbkami serek skrobie!…

 

 

Data realizacji 24.04.2020

Zaj. komputerowe

Temat: Edukacyjne gry komputerowe – Matzoo.

  1. Wpisz w wyszukiwarkę Matzoo , otwórz stronę, wybierz klasę 1, następnie: matematyka w praktyce, 9. Miesiące i 10. Miesiące -poziom zaawansowany, poćwicz kolejność nazw miesięcy.
  2. Polecam też inne tematy, życzę udanej zabawy.

Ed. polonistyczna

Temat: W muzeum rzeźby. Wprowadzenie dwuznaków „Rz, rz”.

  1. Wskaż dwuznak „Rz, rz” na ilustracji, z jakich liter składa się ten dwuznak, dlaczego nazywamy go dwuznakiem -podręcznik pol.-społ. str. 51
  2. Wyszukaj w czytance dwuznaki „rz” (ćw. 3 i 4 str. 51).
  3. Przeczytaj tekst 5 razy.
  4. Wykonaj w zeszycie do kaligrafii ćw. 1,2,3,4, str. 69

Ed. matematyczna

Temat: Wprowadzenie odejmowania z przekroczeniem progu dziesiątkowego.

  1. Wykonaj w ćwiczeniach mat. zad. 1,2 str.41.
  2. 2.      Przepisz bardzo starannie do zeszytu w kratkę poniższe przykłady i oblicz”, zadanie podlega ocenie.

11 – 2 =                   12 – 3 =                   14 – 8 =               13 – 4 =                   14 – 6 =

12 – 4 =                 13 – 6 =                    12 – 7 =               11 – 7 =                   11 – 8 =

16 – 7 =                 11 – 6 =                    15 – 6 =               15 – 9 =                   13 – 9 =

13 – 5 =                 14 – 5 =                    15 – 7 =               13 – 8 =                   12 – 8 =

Ed. plastyczna

Temat: Kwitnący sad – malowanie farbami plakatowymi i pastą do zębów.

  1. Przygotuj zieloną kartkę ksero, jeśli nie masz to pomaluj białą na zielono.
  2. Namaluj pień drzewa z rozłożystymi gałęziami i gałązkami.
  3. Małym pędzelkiem nałóż zielone plamki przypominające liście.
  4. Następnie przygotuj 7 patyczków do uszu, zwiąż je razem nitką. Powstanie ci pieczątka do malowania kwiatków. Trochę białej pasty wyciśnij na jakąś salaterkę, nabierz patyczkami trochę pasty i odbijaj kwiatki na drzewie. Życzę udanej zabawy. Mile widziane zdjęcie pracy.

 

pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.