s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


22.04

Kolorowanka wodna - Kura i kurczątka (grupa starsza i młodsza)
 
Grupa starsza.
Proszę przygotować z teczki w/w kolorowankę wodną, pędzelek i kubeczek z wodą. Dzieci malują wodą kolorowankę, zostawiają do wyschnięcia.
Dzieci z grupy młodszej malują inną kolorowankę wodną.
 
Zapoznanie z wybranymi przysłowiami, których bohaterami są zwierzęta (grupa starsza i młodsza)
 
Zapoznanie z przysłowiami, wyjaśnienie ich znaczenia.
 
Gdyby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała.
Zapomniał wół, jak cielęciem był.
Koń ma cztery nogi i tak się potyka.
Pasuje jak wół do karety.
Nie kupuj kota w worku.
 
Dodawanie liczb w granicach 10 (grupa starsza i młodsza)
 
Grupa starsza.
Dzieci wykonują zadanie według instrukcji w ćwiczeniach "Litery i liczby" s.69 (czytają zdania, dodają i wpisują odpowiednie liczby). 
 
Grupa młodsza.
Proszę przygotować 10 liczmanów (klocki, maskotki itp.). Dzieci przy pomocy liczmanów wykonują dodawanie w granicach 10.
 
Zabawa ruchowa "Marsz z gazetą" (grupa starsza i młodsza)
 
Proszę przygotować gazetę.
 
- dziecko maszeruje z gazetą przyciskaną brodą do klatki piersiowej
- dziecko maszeruje z gazetą przyciskaną uchem do lewego barku, a następnie do prawego barku
- dziecko maszeruje z gazetą położoną na otwartej prawej dłoni, następnie - na lewej dłoni
- dziecko podskakuje w przód z gazetą trzymaną między kolanami
- dziecko maszeruje z gazetą położoną na głowie.
 

Odszukiwanie śladów zwierząt (grupa starsza)

 

Dzieci wykonują zadania w ćwiczeniach- część 4 s.9 według instrukcji (oglądają obrazek, szukają na nim śladów zwierząt, łączą obrazki zwierząt z ich śladami, czytają nazwy zwierząt, naklejają zdjęcia zwierząt w odpowiednich miejscach)

 

Zwierzęta z wiejskiego podwórka - malowanie farbami na porowatym podłożu (grupa starsza i młodsza)

 

Proszę przygotować: kartkę, białe serwetki, klej, farby plakatowe, pędzelek.

 

Dzieci przyklejają na kartkach pogniecione białe serwetki, wypełniają nimi całą powierzchnię kartki. Malują farbami plakatowymi, na tak przygotowanej fakturze, wybrane zwierzęta. Malują tło farbą w jasnym kolorze.

 

Rozwiązywanie zagadek o zwierzętach wiejskich (grupa starsza i młodsza)

 

Dzieci rozwiązują zagadki:

 

Lubi głośno gdakać,

kiedy zniesie jajko.

Każdy wie, że jest stałą

kurnika mieszkanką.        (kura)

 

Zakręcony ogonek,

śmieszny ryjek ma.

"Chrum, chrum - głośno woła- 

kto jedzenie da?"                        (świnka)

 

Na przykład łaciate,

w oborze mieszkają.

Pasą się na łąkach,

zdrowe mleko dają.  (krowy)

 

Nie pieje, nie gdacze,

tylko głośno kwacze.

Po stawie pływa.

Jak się nazywa?         (kaczka)

 

Grzebień ma na głowie, 

swoim głośnym pianiem

wszystkich wczesnym rankiem

budzi na śniadanie.                     (kogut)

 

Szukamy wiejskich zwierząt (grupa starsza i młodsza)

 

Dzieci szukają w gazetach, książkach wiejskich zwierząt i nazywają je.

 

pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.