21-23.04
Zadania dla uczniów kl. III
21.04. wtorek
Ed. przyrodnicza
T: Poznanie ziół i roślin, które wpływają na nasze zdrowie. Właściwości lecznicze herbat ziołowych.
Dzisiaj poznamy rośliny, które mają właściwości lecznicze, pomagają w leczeniu różnych dolegliwości.
- W zeszycie do języka polskiego zapisz lekcję. Pod lekcją napisz „Rośliny lecznicze”. Z podręcznika matem.-przyr. s. 37 oraz z ćw. mat.-przyr. s.38-39 wypisz nazwy podanych tam roślin leczniczych.
Następnie zapisz: Rośliny lecznicze wykorzystywane są w postaci suszu, z którego robi się napary herbaciane. Suszy się różne części roślin: liście, pąki, kwiaty, nasiona, owoce, korę drzew, korzenie i kłącza.
- Sprawdź (zapytaj mamę) jakie herbaty ziołowe są w twoim domu. Napisz w zeszycie ich nazwy oraz w jakich dolegliwościach pomagają.
Przyślij do mnie to zadanie, a ja sprawdzę.
Edukacja techniczna
T: Kwiaty z papieru- wiosenny hiacynt.
Dzisiaj zrobimy kwiatka z papieru, który podarujecie komuś bliskiemu.
Instrukcja i wykonanie: www.pierwszaklasa.edu.pl – kwiaty z papieru-wiosenne hiacynty.
Wykonaną pracę (zdjęcie) prześlij do mnie do oceny.
22.04. środa
Ed. informatyczna
T: Rośliny lecznicze w Internecie.
Wyszukaj w Internecie informacje dotyczące roślin leczniczych (ćw. 1. S. 38-39 ćw. mat.-przyr.). Wpisz przy każdej roślinie jej właściwości lecznicze (przy jakich dolegliwościach się je stosuje).
Wykonane zadanie prześlij do mnie, a ja je ocenię.
Ed. polonistyczna
T: Rozwijanie klasowej przedsiębiorczości-kiermasz szkolny. Zdania pytające.
Ilustracja (ćw. pol.-społ. s. 64) przedstawia kiermasz szkolny.
- Przyjrzyj się ilustracji i odpowiedz w zeszycie do j. polskiego na pytania (pytania przepisz lub wydrukuj i wklej, odpowiadaj pełnym zdaniem).
Pytania:
- Co przedstawia ilustracja?
- 2. Jakie stoiska są na kiermaszu?
- Ile dzieci jest na ilustracji?
- O czym dzieci rozmawiają (ogólnie)?
Wykonane zadanie prześlij do mnie, a ja sprawdzę i ocenię.
- Do każdej scenki na ilustracji dopisz pytanie, aby zachować sens wypowiedzi.
- Wykonaj ćw. 1,2,3 s. 65 ćw. „Piszę- zeszyt zadań polonistycznych”.
23.04. czwartek
Ed. polonistyczna
T: Utrwalenie pisowni wyrazów z „ę” i „ą”.
Proszę, by do dzisiejszej lekcji każdy miał na biurku słowniczek ortograficzny.
- Przypomnimy sobie zasady pisowni wyrazów z „ę” i „ą”.
Piszemy „ą” i „ę”
- gdy wymieniają się na siebie w innych formach tego samego wyrazu lub w wyrazach pokrewnych
dąb, bo dęby; ręka, bo tych rąk
- w końcówkach odmiany wyrazów przez przypadki w liczbie pojedynczej
Idę polną drogą.
- na końcu niektórych wyrazów, które są rzeczownikami rodzaju nijakiego
ramię, imię, cielę, zielę
- w odmianie większości czasowników, które w bezokoliczniku kończą się na "-ąć"
rozpiął (rozpiąć), usnęła (usnąć)
- w zakończeniach tych czasowników przed literami "ł" i "l", mimo, że wymawiamy "o" lub "e"
wziął, minął, pchnęła, chlapnęła
- w końcówkach czasowników w 1. osobie liczby pojedynczej i 3. osobie liczby mnogiej (czas teraźniejszy i przyszły)
smażę, pokażę, przeczytają, wychowują
Zasady wydrukuj i wklej do zeszytu z j. polskiego lub je przepisz. ZAPAMIĘTAJ!
- Wykonaj ćw. 1 s. 66 ćw. pol.-społ. Sprawdź w słowniku ortograficznym, czy poprawnie napisałeś wyrazy.
- Aby wykonać ćw. 2 s. 66 ćw. pol.-społ. musisz dokładnie przeanalizować zasady 5 i 6, które masz w zeszycie.
- Wykonaj ćw. 3 s. 66 ćw. pol.-społ. - zasada 2.
- Wykonaj ćw. 4 s. 66 ćw. „Piszę – zeszyt zadań polonistycznych” zasada1.
Wejdź na stronę www.dyktanda.pl. - ćwicz dyktanda z ą i ę.
Ed. matematyczna
T: Rozwiązywanie zadań tekstowych- obliczenia pieniężne.
Dzisiaj nauczymy się, jak skracać obliczenia jednakowych liczb trzycyfrowych.
- Przeczytaj zad. 1 s. 39 podręcznik matem.-przyr.
Prześledź obliczenia Leny i Olka. Który ze sposobów wybierzesz?
Wybranym sposobem wykonaj w zeszycie do matematyki 1 i 2 zadania Karoliny s. 39.
Przyślij do mnie do sprawdzenia.
- Wykonaj ćw. 2 i 2 s. 40 ćw. mat.-przyr. Powodzenia!
Zadania dla uczniów klasy II i III
21.04.wtorek
w-f
t:Ćwiczenia ogólnorozwojowe – turbo rozgrzewka.
YouTube „W-f w domu od. 2”
Ćwicz razem z prowadzącym
22.04. środa
w-f
t: Ćwiczenia siłowe i sprawnościowe.
YouTube „W-f w domu od. 3”
23.04. czwartek
w-f
t: ćwiczenia z nietypowym przyborem.
YouTube „W-f w domu – ćwiczenia ogólnorozwojowe z ręcznikiem”
Ed. muzyczna
T: Nauka piosenki „Śpiewam i tańczę”.
- Przypomnimy sobie piosenkę z poprzedniego tygodnia „Karateczka”. Przygotuj tekst piosenki, który miałeś nauczyć się czytać. Włącz piosenkę na YouTube i zaśpiewaj głośno. Kiedy wrócimy do szkoły zaśpiewamy ją wspólnie.
- Dziś poznamy nową piosenkę. Poszukaj na YouTube „Śpiewam i tańczę”.
Posłuchaj nowej piosenki, jeśli możesz wydrukuj słowa, spróbuj śpiewać razem z dziećmi. Zaśpiewaj kilka razy. Naucz się pięknie czytać słowa tej piosenki. Masz na to tydzień czasu. Tę piosenkę nauczymy się na pamięć, ale dopiero w przyszły czwartek. Śpiewaj ją codziennie, a „tekst sam wejdzie ci do głowy”. Powodzenia!