s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


21-23.04

Zadania dla uczniów kl. III

21.04. wtorek

Ed. przyrodnicza

T: Poznanie ziół i roślin, które wpływają na nasze zdrowie. Właściwości lecznicze herbat ziołowych.

Dzisiaj poznamy rośliny, które mają właściwości lecznicze, pomagają w leczeniu różnych dolegliwości.

  1. W zeszycie do języka polskiego zapisz lekcję. Pod lekcją napisz „Rośliny lecznicze”. Z podręcznika matem.-przyr. s. 37 oraz z ćw. mat.-przyr. s.38-39 wypisz nazwy podanych tam roślin leczniczych.

Następnie zapisz: Rośliny lecznicze wykorzystywane są w postaci suszu, z którego robi się napary herbaciane. Suszy się różne części roślin: liście, pąki, kwiaty, nasiona, owoce, korę drzew, korzenie i kłącza.

 

  1. Sprawdź (zapytaj mamę) jakie herbaty ziołowe są w twoim domu. Napisz w zeszycie ich nazwy oraz w jakich dolegliwościach pomagają.

Przyślij do mnie to zadanie, a ja sprawdzę.

 

Edukacja techniczna

T: Kwiaty z papieru- wiosenny hiacynt.

 

Dzisiaj zrobimy kwiatka z papieru, który podarujecie komuś bliskiemu.

Instrukcja i wykonanie: www.pierwszaklasa.edu.pl – kwiaty z papieru-wiosenne hiacynty.

Wykonaną pracę (zdjęcie) prześlij do mnie do oceny.

 

 

22.04. środa

Ed. informatyczna

 

T: Rośliny lecznicze w Internecie.

Wyszukaj w Internecie informacje dotyczące roślin leczniczych (ćw. 1. S. 38-39 ćw. mat.-przyr.). Wpisz przy każdej roślinie jej właściwości lecznicze (przy jakich dolegliwościach się je stosuje).

Wykonane zadanie prześlij do mnie, a ja je ocenię.

Ed. polonistyczna

T: Rozwijanie klasowej przedsiębiorczości-kiermasz szkolny. Zdania pytające.

 

Ilustracja (ćw. pol.-społ. s. 64) przedstawia kiermasz szkolny.

  1. Przyjrzyj się ilustracji i odpowiedz w zeszycie do j. polskiego na pytania (pytania przepisz lub wydrukuj i wklej, odpowiadaj pełnym zdaniem).

Pytania:

  1. Co przedstawia ilustracja?
  2. 2. Jakie stoiska są na kiermaszu?
  3. Ile dzieci jest na ilustracji?
  4. O czym dzieci rozmawiają (ogólnie)?

Wykonane zadanie prześlij do mnie, a ja sprawdzę i ocenię.

  1. Do każdej scenki na ilustracji dopisz pytanie, aby zachować sens wypowiedzi.
  2. Wykonaj ćw. 1,2,3 s. 65 ćw. „Piszę- zeszyt zadań polonistycznych”.

 

23.04. czwartek

Ed. polonistyczna

T: Utrwalenie pisowni wyrazów z „ę” i „ą”.

Proszę, by do dzisiejszej lekcji każdy miał na biurku słowniczek ortograficzny.

  1. Przypomnimy sobie zasady pisowni wyrazów z „ę” i „ą”.

 

Piszemy „ą” i „ę”

  1. gdy wymieniają się na siebie w innych formach tego samego wyrazu lub w wyrazach pokrewnych

dąb, bo dęby; ręka, bo tych rąk

  1. w końcówkach odmiany wyrazów przez przypadki w liczbie pojedynczej

Idę polną drogą.

  1. na końcu niektórych wyrazów, które są rzeczownikami rodzaju nijakiego

ramię, imię, cielę, zielę

  1. w odmianie większości czasowników, które w bezokoliczniku kończą się na "-ąć"

rozpiął (rozpiąć), usnęła (usnąć)

  1. w zakończeniach tych czasowników przed literami "ł" i "l", mimo, że wymawiamy "o" lub "e"

wziął, minął, pchnęła, chlapnęła

  1. w końcówkach czasowników w 1. osobie liczby pojedynczej i 3. osobie liczby mnogiej (czas teraźniejszy i przyszły)

smażę, pokażę, przeczytają, wychowują

Zasady wydrukuj i wklej do zeszytu z j. polskiego lub je przepisz. ZAPAMIĘTAJ!

  1. Wykonaj ćw. 1 s. 66 ćw. pol.-społ. Sprawdź w słowniku ortograficznym, czy poprawnie napisałeś wyrazy.
  2. Aby wykonać ćw. 2 s. 66 ćw. pol.-społ. musisz dokładnie przeanalizować zasady 5 i 6, które masz w zeszycie.
  3. Wykonaj ćw. 3 s. 66 ćw. pol.-społ. - zasada 2.
  4. Wykonaj ćw. 4 s. 66 ćw. „Piszę – zeszyt zadań polonistycznych” zasada1.

Wejdź na stronę www.dyktanda.pl. -  ćwicz dyktanda z ą i ę.

 

Ed. matematyczna

T: Rozwiązywanie zadań tekstowych- obliczenia pieniężne.

Dzisiaj nauczymy się, jak skracać obliczenia jednakowych liczb trzycyfrowych.

  1. Przeczytaj zad. 1 s. 39 podręcznik matem.-przyr.

Prześledź obliczenia Leny i Olka. Który ze sposobów wybierzesz?

Wybranym sposobem wykonaj w zeszycie do matematyki 1 i 2 zadania Karoliny s. 39.

Przyślij do mnie do sprawdzenia.

  1. Wykonaj ćw. 2 i 2 s. 40 ćw. mat.-przyr. Powodzenia!

 

 

 

 

Zadania dla uczniów klasy II i III

21.04.wtorek

w-f

t:Ćwiczenia ogólnorozwojowe – turbo rozgrzewka.

YouTube „W-f w domu od. 2”

Ćwicz razem z prowadzącym

22.04. środa

w-f

t: Ćwiczenia siłowe i sprawnościowe.

YouTube „W-f w domu od. 3”

23.04. czwartek

w-f

t: ćwiczenia z nietypowym przyborem.

YouTube „W-f w domu – ćwiczenia ogólnorozwojowe z ręcznikiem”

Ed. muzyczna

T: Nauka piosenki „Śpiewam i tańczę”.

  1. Przypomnimy sobie piosenkę z poprzedniego tygodnia „Karateczka”. Przygotuj tekst piosenki, który miałeś nauczyć się czytać. Włącz piosenkę na YouTube i zaśpiewaj głośno. Kiedy wrócimy do szkoły zaśpiewamy ją wspólnie.
  2. Dziś poznamy nową piosenkę. Poszukaj na YouTube „Śpiewam i tańczę”.

Posłuchaj nowej piosenki, jeśli możesz wydrukuj słowa, spróbuj śpiewać razem z dziećmi. Zaśpiewaj kilka razy. Naucz się pięknie czytać słowa tej piosenki. Masz na to tydzień czasu. Tę piosenkę nauczymy się na pamięć, ale dopiero w przyszły czwartek. Śpiewaj ją codziennie, a „tekst sam wejdzie ci do głowy”. Powodzenia!

 

 

pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.