21.04
Zadania klasa 2-21.04.2020
Edukacja polonistyczna: Opisujemy wygląd postaci. Gromadzimy potrzebne informacje i piszemy opowiadanie.
Zaprezentuj ruchem treść tego, co będziesz czytać:
Jesteś bardzo senny, zmęczony, brakuje ci sił. Jesteś niespokojny , spieszysz się na autobus, zostało ci kilka sekund do odjazdu. Jesteś zakłopotany, znalazłeś się na innej planecie, rozglądasz się wokół, wszystko cię dziwi i ciekawi. Jesteś zdenerwowany, boisz się, ktoś cię goni, grozi ci, uciekasz.
Dlaczego byłeś zdenerwowany?
Co było tego powodem?
Pamiętaj!
Strach jest czymś najbardziej naturalnym dla człowieka, który jest świadomy zagrożenia. Najważniejsze to nauczyć , jak radzić sobie ze strachem, jak przejąć kontrolę nad własnym lękiem.
Obejrzyj krótki film o odwadze: z serii „Tomek i przyjaciele” https://www.youtube.com/watch?v=PRLsSg0bW_o
Wykonaj krótkie ćwiczenia „dodające odwagi
- wyprostuj się
-odetchnij głęboko
-podskocz wysoko
-porób dziwne, śmieszne miny
-pośpiewaj
Na lęki i strachy przyda się dobry humor.
Czy to była odwaga? – przeczytaj tekst ze zrozumieniem, oceń bohaterów opowiadania
(podr. pol.-społ. s. 34–35).
Przeczytaj fragment książki Patrycji Zarawskiej Asy z naszej klasy.
Co sądzisz o zachowaniu Julka, Maćka i Kuby.
Czy ich zachowanie można nazwać odwagą?
Spróbuj opisać postać. Zwróć uwagę jakie informacje należy zastosować, aby opisać daną postać.
oczy – jakie?,
ubranie – jakie?,
włosy – jakie?,
nos – jaki?,
twarz – jaka?,
sweter – jaki?,
sukienka – jaka?
Wykonaj ćwiczenie pol.-społ. strona 66
Edukacja matematyczna:
Temat: Odejmowanie w zakresie 60.
Wykonaj obliczenia według podanego wzoru (podr. mat.-przyr. s. 39).
Podaj wyniki.
Wyjaśnij co zauważyłeś, odejmując liczbę dwucyfrową od liczby dwucyfrowej.
Wskaż dziesiątki i jedności.
Wykonaj zadania na stronie 39 w podręczniku matematyczno-przyrodniczym.
Oblicz:
45 – 15 =
84 – 24 =
75 – 45 =
67 – 27 =
96 – 46 =
45 – 30 =
67 – 40 =
96 – 50 =
75 – 30 =
84 – 60 =
80 – 24 =
80 – 56 =
Wykonaj zadania na stronie 38 w ćwiczeniu mat.-przyrodniczym.
Rozwiąż zadania tekstowe w podręczniku matematyczno-przyrodniczym na stronie 39.
Edukacja polonistyczna
Temat: Opisujemy wygląd i inne ważne cechy swojego przyjaciela.
Opisz przyjaciela, przyjaciółkę – (ćw. pol.-społ. strona 68–69).
Jak ma na imię?
Ile ma lat?
Gdzie mieszka?
Jaki ma kolor włosów?
Jaki ma kolor oczu?
Kiedy się poznaliście?
Jakie ma marzenie?
Co lubicie robić razem?
Co lubi robić?
Jakie lubi kolory?
Co lubi jeść?
Przeczytaj słowa obietnicy, przepisz tekst do zeszytu w linię. Pod notatką narysuj swojego przyjaciela. Praca podlega ocenie.
Obiecuję: Zaakceptować przyjaciela nawet z jego wadami.
Pomagać, kiedy ma kłopoty.
Być uczciwym i godnym zaufania.
Pożyczać mu chętnie swoje rzeczy.
Nie być zazdrosnym o jego sukcesy.
Nie być złośliwym wobec niego.
Nie okłamywać przyjaciela.
Spróbuj dokończyć powiedzenia o przyjaźni (skorzystaj z informacji zdobytych w Internecie)
Prawdziwych przyjaciół poznaje się w ……………………… .
Przyjaciele naszych przyjaciół są naszymi …………………….. .
Jeden stary przyjaciel jest lepszy od dwóch …………………….. .
Lepiej obywać się bez pieniędzy niż bez ………………………….. .
Kto znalazł przyjaciela ten ……………………………… .
Zapisz je w zeszycie.
Zobacz galerię obrazków z wiadomości- kliknij link
Zadania dla uczniów klasy II i III
21.04.wtorek
w-f
t:Ćwiczenia ogólnorozwojowe – turbo rozgrzewka.
YouTube „W-f w domu od. 2”
Ćwicz razem z prowadzącym
22.04. środa
w-f
t: Ćwiczenia siłowe i sprawnościowe.
YouTube „W-f w domu od. 3”
23.04. czwartek
w-f
t: ćwiczenia z nietypowym przyborem.
YouTube „W-f w domu – ćwiczenia ogólnorozwojowe z ręcznikiem”
Ed. muzyczna
T: Nauka piosenki „Śpiewam i tańczę”.
- Przypomnimy sobie piosenkę z poprzedniego tygodnia „Karateczka”. Przygotuj tekst piosenki, który miałeś nauczyć się czytać. Włącz piosenkę na YouTube i zaśpiewaj głośno. Kiedy wrócimy do szkoły zaśpiewamy ją wspólnie.
- Dziś poznamy nową piosenkę. Poszukaj na YouTube „Śpiewam i tańczę”.
Posłuchaj nowej piosenki, jeśli możesz wydrukuj słowa, spróbuj śpiewać razem z dziećmi. Zaśpiewaj kilka razy. Naucz się pięknie czytać słowa tej piosenki. Masz na to tydzień czasu. Tę piosenkę nauczymy się na pamięć, ale dopiero w przyszły czwartek. Śpiewaj ją codziennie, a „tekst sam wejdzie ci do głowy”. Powodzenia!