03.04
Odkrywanie litery j: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Układanie schematów i modeli słów: jajka, Jagoda (grupa starsza)
Dzieci z grupy starszej wykonują zadania według instrukcji w niebieskich ćwiczeniach s.52- 55 (dzielą wyrazy na sylaby i głoski, zaznaczają na niebiesko litery: j, J; czytają krótkie teksty, rozwiązują krzyżówkę, piszą po śladach, a potem samodzielnie litery: j, J)
Proszę przygotować dzieciom litery do wyrazów: jajka, Jagoda (można wydrukować, wyciąć z gazet, napisać). Dzieci układają podane wyrazy i przyklejają na kartce.
Słuchanie fragmentu wiersza Apolinarego Nosalskiego "O dwunastu braciach- kwiecień" (grupa starsza i młodsza)
Dzieci słuchają fragmentu wiersza:
Kwiecień nie czeka,
bardzo się spieszy,
aby na drzewach
listki rozwiesić,
pierwsze warzywa
zasiać w ogrodzie,
po czym z uśmiechem
od nas odchodzi.
Dzieci odpowiadają na pytania dotyczące treści wiersza:
- o jakim miesiącu jest wiersz?
- co robi kwiecień?
- wymień nazwy wszystkich miesięcy (grupa starsza)
Ćwiczenia poranne (grupa starsza i młodsza)
Dzieci wykonują ćwiczenia do podanego wczoraj wierszyka "Prawa noga...."
Rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji (grupa starsza i młodsza)
Dzieciom z grupy młodszej proszę przygotować liczmany (np. klocki, zabawki, patyczki itp.). Dzieci będą układać liczmany do treści zadań i podawać wyniki.
Dzieci z grupy starszej układają i piszą na kartkach działania do zadań.
Zadanie 1:
Na drzewie siedziało 7 wróbli. Potem przyleciały jeszcze 3. Ile wróbli siedzi teraz na drzewie?
Zadanie 2:
Na drzewie było 8 gołębi. Przejeżdżający samochód wystraszył je i wszystkie odleciały. Ile gołębi pozostało na drzewie?
Zadania dla dzieci z grupy starszej-niebieskie ćwiczenia s. 56-57 (Zapisywanie obliczeń do sytuacji przedstawionych na obrazkach. Czytanie zadań. Wykonywanie do nich ilustracji i zapisywanie obliczeń.)
Szanowni Państwo! Przepraszam, ponieważ przy pracy z literką ł pomyliłam się ze stronami zadań w ćwiczeniach. Pozdrawiam i życzę zdrowia. Wychowawca.