s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


20-22.04

Informacja dla uczniów klasy 1

 

Data realizacji 20.04.2020

Ed. polonistyczna

Temat: Wprowadzenie dwuznaków „cz, Cz” na podstawie wyrazów Czesław i czekolada.

  1. Otwórz podręcznik polonistyczno-społeczny „Oto ja” dla kl. I  na stronie 46.
  2. Przyjrzyj się głosce „cz”, jest to dwuznak, bo składa się ona z dwóch liter  „c” i „z”.  Zaznacz pętelką w sylabach w ćw. 1 str. 46 dwuznak „cz”. Przeczytaj wszystkie sylaby z „cz”.
  3. 3.      Przeczytaj tekst „Czekoladowy czarownik”, podkreśl wyrazy z dwuznakiem „cz”.  Naucz się pięknie czytać, a otrzymasz ocenę.

Ed. polonistyczna

Temat: Nauka pisania dwuznaków „cz, Cz”.

  1. Wykonaj w ćwiczeniach polonistyczno-społecznych „Oto ja” dla kl. I zadania 1, 2 str. 41
  2. Wykonaj w zeszycie do kaligrafii „Oto ja” dla kl. I zadania 1, 2, 3, 4, 5, 6 str.66 -67

Ed. matematyczna

Temat: Układanie zadań z treścią - wycinanka.

  1. Otwórz ćwiczenia matematyczno – przyrodnicze „Oto ja” dla kl. I  na str. 93. Wyrwij całą stronę, a następnie wytnij rozsypankę, z której ułożysz  zadania z treścią. Każde zadanie jest innego koloru.
  2. Zacznij układanie zadań od koloru: żółty, szary, biały, zielony, niebieski.
  3. Po prawidłowym ułożeniu zadań, wklej zadania do zeszytu.

(Poprawne rozwiązanie:

Zad. 1

W ogródku rosły 4 jabłonie i 5 śliw.

Ile drzew rosło w ogródku?

4+5=9

W ogródku rosło 9 drzew.

Zad. 2

Mama miała 10 zł. Kupiła pieczywo za 8 zł.

Ile pieniędzy jej zostało?

10zł - 8zł = 2zł

Zostało jej 2zł.

Zad. 3

Marek położył na półce 5 modeli samochodów osobowych.

10 modeli samochodów ciężarowych ustawił na dywanie.

Ile wszystkich modeli samochodów ma Marek.

5 + 10 = 15

Marek ma 15 modeli samochodów.

Zad. 4

Na przystanku stało 18 osób.

Autobusem odjechały 4 osoby.

Potem odjechały kolejne 3 osoby.

Ile osób zostało na przystanku?

18 - 4 - 3 = 11

Na przystanku zostało 11 osób.

 Zad. 5

Bartek miał dług do spłacenia.

Musiał siostrze oddać 18 zł.

W ubiegłym tygodniu oddał jej 8 zł.

Dzisiaj dał jej 5 zł.

Ile złotych Bartek musi jeszcze oddać?

18 zł – 8 zł = 10 zł

10 zł – 5 zł = 5 zł

Bartek musi jeszcze oddać 5 zł.

 

Ed. motroyczno-zdrowotna

Temat: Ćwiczenia ogólnorozwojowe z ręcznikiem.

  1. Ćwicz razem z prowadzącym, skorzystaj ze strony internetowej https://www.youtube.com/watch?v=HriJ5zXHDJ4

 

Informacja dla uczniów klasy 1

 

Data realizacji 21.04.2020

Ed. polonistyczna

Temat: Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu – utrwalenie poznanych liter.

  1.  W ćwiczeniach polonistyczno-społecznych wykonaj zadanie 1,2,3 str. 42-43.

Dodatkowa informacja do zadania 2 - zapamiętaj: dwuznak „sz”, „cz” to jedna głoska, ale dwie litery, np. 

Wyraz

Liczba sylab

Liczba głosek

Liczba liter

czapka

2

4

5

szyszka

2

5

7

 

Ed. przyrodnicza

Temat: Ekologia. Święto Ziemi.

  1. Zapoznaj się z informacjami zawartymi w podręczniku matematyczno-przyrodniczym „Oto ja” dla kl.1 na str. 38 zad. 1
  2. Obejrzyj film edukacyjny - Ekologia https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ
  3. Dowiedz się od rodziców, jak można dbać o środowisko (pomocne mogą być zad. 1i 2 str. 39 podr. mat. – przyrodniczy). Przeczytaj CIEKAWOSTKI PRZYRODNIKA i postaraj się zapamiętać nazwy zwierząt i roślin znajdujących się w Polsce pod ochroną.
  4. 4.      Zapamiętaj:

Ekologia to nauka, która zajmuje się ochroną przyrody.

Człowiek, który chroni przyrodę to ekolog.

22 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Ziemi.

Ed. techniczna

Temat: Żółw z surowców wtórnych.

  1. Czy wież, że w Polsce żyją żółwie błotne i objęta są ścisłą ochroną.
  2. Proponuję wykonać żółwia z surowców wtórnych: plastikowej butelki i kartonu.
  3. Przyjrzyj się zdjęciom, wykaż się kreatywnością i zrób żółwia dla siebie.

                               

Mile widziane zdjęcie Twojej pracy.

 Ed. motoryczno –zdrowotna

Temat: Ćwiczenia ogólnorozwojowe na koszulkowej drabince.

  1. Ćwicz razem z prowadzącym https://www.youtube.com/watch?v=qHobgNEjrrQ

 

 

Informacja dla uczniów klasy 1

 

Data realizacji 22.04.2020

Ed. polonistyczna

Temat: Sztuka malowania i rzeźby – uczenie odbioru sztuki, kształtowanie wrażliwości estetycznej.

  1.  Obejrzyj w podręczniku polonistyczno-społeczny na str. 48-49 obrazy i rzeźby, przeczytaj polecenia.
  2. W ćwiczeniach polonistyczno-społecznych wykonaj zadanie 1 str. 44 oraz zad. 1 i 2 str. 45.

Ed. matematyczna

Temat: Odejmowanie trzech liczb typu 14 – 4 – 2.

  1. Wykonaj w ćwiczeniach mat. zad. 1,2,3, 4  str.40.
  2. Przepisz bardzo starannie do zeszytu w kratkę poniższe przykłady i oblicz:

12 – 2 – 3 =                  14 – 4 – 5 =                   13 – 3 – 5 =                12 – 2 – 5 =

14 – 4 – 2 =                  17 – 7 – 4 =                   15 – 5 – 2 =                13 – 3 – 6 =

15 – 5 – 1 =                  18 – 8 – 6 =                   18 – 8 – 3 =                16 – 6 – 2 =

11 – 1 – 5 =                  16 – 6 – 7 =                   15 – 5 – 3 =                19 – 9 – 5 =

Zadanie podlega ocenie.

Ed. motoryczno – zdrowotna

Temat: Ćwiczenia rozciągające.

  1. Ćwicz razem z prowadzącymi https://www.youtube.com/watch?v=QhOmBWBS2_s

 

 

 

 

pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.