s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


20.04

Słuchanie tekstu piosenki "Na podwórku". Rozmowa na temat treści piosenki (grupa starsza i młodsza)
 
Dzieci słuchają tekst w/w piosenki:
 
I.Na podwórku na wsi
jest mieszkańców tyle,
że aż gospodyni 
trudno zliczyć ile.
 
Ref.: Kury, gęsi i perliczki,
i indyki i indyczki.
Jest tu kwoka z kurczętami,
mama kaczka z kaczętami.
Piękny kogut Kukuryk
i kot Mruczek,
i pies Bryś.
Więc od rana słychać wszędzie: kukuryku, kwa, kwa, gę, gę,
hau, hau, miau, miau, gul, gul,gul- 
podwórkowy chór.
 
II.Koń Kasztanek w stajni,
a w oborze krowa,
tam w zagrodzie owce
i brodata koza.
 
III.A tu są króliki:
i duże, i małe,
Łaciate i szare,
i czarne, i białe.
 
Dzieci odpowiadają na pytania dotyczące tekstu piosenki:
 
- Gdzie mieszkają zwierzęta, o których jest mowa w piosence?
- Jakie zwierzęta mieszkają w wiejskiej zagrodzie?
 
Naśladowanie głosów zwierząt (grupa starsza i młodsza)
 
Grupa młodsza.
Dzieci naśladują głosy zwierząt występujących w powyższej piosence.
 
Grupa starsza.
Proszę przygotować ćwiczenia część 4 s. 3- 6.Dzieci wykonują zadania według instrukcji (naśladują głosy zwierząt przedstawionych na zdjęciach, dzielą na sylaby i głoski nazwy zwierząt, rysują szlaczki po śladach, a potem samodzielnie).
 
Ćwiczenia gimnastyczne (grupa starsza i młodsza)
 
"Przestraszone kurczątka" - dziecko jest kurczątkiem, swobodnie porusza się po pokoju, na hasło "Uwaga, kot!" uciekają do kurnika (wyznaczone miejsce w pokoju), wydając odgłosy: pi, pi, pi; hasło: "Nie ma kota " jest sygnałem do ponownego wykonywania ruchów.
 
"Kaczuszki szukają ziarenek" - dziecko jest kaczuszką, chodzi po pokoju małymi krokami, kołysząc się na boki, co pewien czas wykonują skłony tułowia w przód - zbierają ziarenka- i prostują się.
 
"Kogut zasypia" - dziecko w siadzie klęcznym, wykonuje skłon tułowia w dół, z dotknięciem głową kolan - kogut chowa głowę w piórka, potem powoli prostuje się i ustawia głowę prosto.
 
Na grzędzie" - dziecko jest kurką, przechadza się, stawiając nogę za nogą.
 
Na podwórku" - dziecko maszeruje z rytmicznym klaskaniem i powtarzaniem rymowanki: "Na podwórku jest wesoło, wiele zwierząt chodzi w koło. Ko, ko, ko i kwa, kwa, kwa, niech zabawa wiecznie trwa".
 
Odkrywanie litery ż: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Układanie schematów i modeli słów: żubry, Żaneta (grupa starsza)
 
Proszę przygotować ćwiczenia "Litery i liczby".
 
Dzieci wykonują prace w ćwiczeniach s.64 - 68 według podanych instrukcji.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.