s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


15-17.04

Informacja dla uczniów klasy II i III

15.04. środa

w- f

Wyszukaj na YouTube „w-f w domu” odcinek 1 i ćwicz z prowadzącym.

Informacja dla uczniów klasy  III

15.04. środa

Ed. informatyczna

Temat: Moja miejscowość – poznajemy internetowy program Mapy.

Zapoznaj się z programem internetowy Mapy. Znajdź miejscowość, w której mieszkasz oraz inne znane ci miejscowości.

Edukacja polonistyczna

T: Redagowanie zaproszenia.

Dzisiaj nauczymy się redagować zaproszenie.

Aby dobrze napisać zaproszenie musimy znać zasady. Przy pisaniu zaproszenia obowiązuje zasada „pięciu palców”. Każdy palec to pytanie, na które
w zaproszeniu musi znaleźć się odpowiedź.

Pytania:

  1. 1.     Kogo? (kogo zapraszamy)
  2. 2.     Na co? (rodzaj uroczystości, imprezy, spotkania)
  3. 3.     Kiedy? (data, godzina )
  4. 4.     Gdzie? ( dokładne miejsce)
  5. 5.     Kto?    (kto zaprasza)

Jeśli pisząc zaproszenie będziecie pamiętać o tej zasadzie zaproszenie zredagujecie prawidłowo.

  1. Zapiszcie w zeszycie do j. polskiego lekcję.  Na środku napiszcie słowo zaproszenie, a pod nim powyższe pytania.
  2. Wykonaj ćw. 1 s. 56 ćw. pol.-społ.

Zapisz pytania i obok odpowiednie do polecenia informacje.

Teraz samodzielnie napisz zaproszenie. Informacje z części pierwszej ćwiczenia i ilustracja dłoni pomogą ci. Na środku napisz słowo zaproszenie, a pod nim tekst zaproszenia. Ładnie go możesz ozdobić.

 

Gotowe zaproszenie prześlij do mnie do sprawdzenia i oceny.

 

Ed. matematyczna

T: Dodawanie i odejmowanie pełnych liczb trzycyfrowych.

 

  1. Wykonaj ćw. 1 s. 36 ćw. mat.-przyr.
  2. Wykonaj ćw. 1 i 2 s. 46 ćw. „Liczę – zeszyt zadań matematycznych.”

Wykonane zadania prześlij do mnie do sprawdzenia i oceny.

Ćwicz dodawanie i odejmowanie w pamięci pełnych liczb trzycyfrowych. Po powrocie do szkoły napiszemy sprawdzian.

 

 

 

Informacja dla uczniów klasy II i III

16.04. czwartek

w-f

Wyszukaj na YouTube „Ćwiczenia dla dzieci- prawidłowa postawa” i ćwicz z prowadzącym.

Ed. muzyczna

T: Tacy silni, tacy zdrowi – nauka piosenki „Karateczka”.

Wyszukaj na YouTube piosenkę „Karateczka”. Zapoznajcie się z nią. Jeśli możecie wydrukujcie słowa i próbujcie śpiewać razem z dziećmi. Nauczcie się bardzo dobrze czytać słowa tej piosenki. ( macie czas do przyszłego czwartku).

 

Informacja dla uczniów klasy  III

16.04. czwartek

Ed. polonistyczna

T: Baśniowy świat – zadania dla baśniowych ekspertów.

Przypomnimy sobie dzisiaj autorów baśni, które czytali lub opowiadali wam rodzice, gdy byliście mali, jak również czytaliście sami, gdy już nauczyliście się czytać.

Trzy nazwiska: Grimm, Perrault (czytaj Perro), Andersen.

  1. Waszym zadaniem jest przeczytać notki biograficzne o baśniopisarzach ćw. pol.-społ. s. 58-59.

Pod ilustracjami wpisać tytuły baśni (pamiętaj o wielkiej literze i cudzysłowiu).

  1. Do zeszytu z j. polskiego wpisz Imiona i nazwiska trzech baśniopisarzy. Przy każdym nazwisku napisz z jakiego kraju pochodził i trzy tytuły najbardziej znanych baśni, których był autorem.
  2. Zapamiętaj te nazwiska i tytuły, których są autorami.

Ed. polonistyczna

T: Liczba pojedyncza i mnoga czasowników, rzeczowników i przymiotników.

Przypomnij sobie poznane części mowy:

Rzeczownik – kto? co?- oznacza nazwy ludzi, roślin, zwierząt, rzeczy.

Czasownik – co robi? Co się z nim dzieje? – nazwy czynności lub stanu

Przymiotnik – jaki? Jaka? Jakie? – oznacza cechy  rzeczowników

Te części mowy występują w liczbie pojedynczej lub w liczbie mnogiej.

  1. Wykonaj ćw. 1, 2, 3 s. 57 ćw. pol.-społ.
  2. Wykonaj ćw. 4, 5, 6 s. 63 ćw. „Piszę zeszyt zadań polonistycznych”.
    Te trzy zadania przyślij do mnie do sprawdzenia.

 

 

17.04. piątek

Ed. polonistyczna

T: Jak wyglądałby świat bez marzeń? – rozważania w oparciu o wiersz „Marzenia”.

  1. Przeczytaj wiersz „Marzenia” s. 35 podręcznik pol.-społ.
  2. Zastanów się, jakie mogą być marzenia? Ich określenia zapisz – ćw. 1 s. 60 ćw. pol.-społ.
  3. Jeszcze raz przeczytaj wiersz i wykonaj ćw. 2 i 3 s. 60 ćw. pl.-społ.
  4. Naucz się pięknie czytać wiersz.

 

Ed. matematyczna

T: Rozwiązywanie zadań tekstowych na porównywanie różnicowe i ilorazowe.

Zadania tekstowe, które za chwilę będziecie rozwiązywać nie są trudne, ale musicie je dokładnie czytać i analizować. Jeśli nie możecie ich zrozumieć poproście Rodziców.

  1. Wykonaj ćw. 1 s. 37 ćw. mat.-przyr. zadanie jest jedno, ale pytań jest pięć. Do każdego wykonaj działanie i napisz odpowiedź.

2.Wykonaj ćw. 3 s. 47 „Liczę – zeszyt zadań matematycznych.” To zadanie ma siedem pytań, jest łatwe, zapisz tylko działania, spróbuj samodzielnie.

To zadanie prześlij do mnie do sprawdzenia i oceny.

 

Ed. przyrodnicza

T: Obserwacja rozwoju rośliny.

Dzisiaj poznamy nieco bliżej kwiat ogrodowy, którego nazwę chyba znacie – mieczyk. Zapytajcie mamę lub babcię, czy mają bulwę mieczyka. Jeśli nie to poszukajcie w Internecie kwiat oraz bulwę mieczyka.

  1. Następnie przeczytajcie tekst o mieczyku podręcznik mat.-przyr. s. 32.
  2. Przyjrzyjcie się ilustracji ukazującej wzrastanie mieczyka.
  3. Porównajcie ilustrację bulwy mieczyka i cebulki hiacynta.
  4. Zapamiętajcie, że te rośliny są roślinami wieloletnimi, ale po ich przekwitnięciu należy bulwę lub cebulkę wykopać z ziemi, odpowiednio przechować i na wiosnę – mieczyk lub jesienią- hiacynt wsadzić do ziemi, by nam pięknie zakwitły.
  5. Na podstawie informacji z podręcznika i Internetu uzupełnij tabelę ćw. 1. S. 32 ćw. mat. – przyr.

Wykonane zadanie prześlijcie do mnie do sprawdzenia i oceny.

 

Edukacja plastyczna klasa 3

Temat: Prezentacja kultury góralskiej i piękna polskich gór.

 

Rozwiąż krzyżówkę:

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

                 

 

 

 

 

 

 

1.Jak nazywa się okrągła mapa świata?

2. Jaki kierunek geograficzny jest przeciwieństwem południa?

3. Jaki ptak jest w godle Polski?

4. Jaka jest liczba mnoga wyrazu las

 

Zapoznaj się z notatką:

 

Polska to piękny kraj. Na północy znajduje się morze, w którym możemy

chłodzić się w upalne wakacyjne dni. Wzdłuż południowej granicy Polski ciągną

się Karpaty i Sudety. Najwyższym pasmem Karpat Tatry, w których znajduje

się najwyższy w Polsce szczyt – Rysy. U podnóża tego szczytu błyszczy swą

przezroczystą taflą największe w Tatrach jezioro – Morskie Oko. Tatry, które

zbudowane są głównie z granitu i wapieni, są stromymi i skalistymi górami. Jest

tam wiele jaskiń, np. Mroźna oraz mnóstwo kamienistych potoków.

Na terenie gór rozciąga się Tatrzański Park Narodowy. Roślinnymi osobliwościami

parku są: limba, szarotka alpejska, dziewięćsił bezłodygowy, a wśród

zwierząt: kozice, niedźwiedzie i orły.

Najwyższym pasmem Sudetów Karkonosze ze szczytem – Śnieżka.

Karkonosze to góry o łagodnych stokach i rozległych grzbietach, które pokryte są

rumowiskami skalnymi. Żyje tu wiele gatunków zwierząt i roślin, więc aby je

chronić utworzono Karkonoski Park Narodowy.

 

Taniec na Podhalu obejmuje dwa rodzaje: góralski i zbójnicki. Podczas uroczystości tańczono także polki. Tańce góralskie są przede wszystkim męskie i ukazują męską siłę oraz zręczność. Obecnie taniec góralski i zbójnicki przenikają się i wiele kroków z tańca zbójnickiego przeszło do góralskiego. 

Strój góralski jest kolejnym elementem kultury regionu Podhala. Tradycyjny męski strój góralski składa się z płóciennej koszuli, portek z lampasami, serdaka bez rękawów, odświętnej kamizelki, grubego pasa, filcowego kapelusza, cuchy, czyli płaszcza, w kolorze białym lub czarnym. Damski strój góralski to koszula, spódnica, kwiecisty gorset, na nogach skórzane kierpce, korale, zimą futro z owczych skórek. Obecnie w stroju góralskim można zauważyć zmiany, zawiera on bowiem elementy stroju krakowskiego. 

Sztuka góralska to przede wszystkim rzeźba, snycerstwo (sztuka zdobienia w drewnie), haft i malarstwo na szkle.

Muzyka góralska jest kolejnym elementem kultury tego regionu Tatr. Wynika ona z życia codziennego górali. Opowiada o tym, co jest góralom najbliższe i dla nich najcenniejsze: o miłości do gór. To śmieszne przyśpiewki, piosenki o zbójnikach, przyśpiewki weselne, piosenki z okazji świąt, np. dożynek. Muzyka góralska z pokolenia na pokolenie przekazywana była na żywo, bez zapisu nutowego. 
W muzyce Podhala struktury muzyczne, czyli tzw. nuty, dzieli się na: 

  • przeznaczone do tańca – ozwodne, 
  • do śpiewania melodii pasterskich – wierchowe, 
  • śpiewane i grane w szybkim tempie – krzesane, 
  • o tańca zbójnickiego – marszowe. 

 

Na podstawie zgromadzonych powyżej informacji wykonaj ilustrację przedstawiającą piękno polskich gór ( dowolna technika).  Praca podlega ocenie. Wyślij ja na następujący adres (violkap@interia.eu)

Na wykonanie pracy masz tylko tydzień.

 

UCZNIOWIE, KTÓRZY NIE WYSŁALI DO TEJ PORY ZDJĘCIA Z WYKONANIA POPRZEDNIEJ PRACY OTRZYMAJĄ OCENĘ NIEDOSTATECZNĄ ( ZA BRAK PRACY).
Zobacz galerię obrazków z wiadomości- kliknij link

pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.