15-17.04
Informacja dla uczniów klasy II i III
15.04. środa
w- f
Wyszukaj na YouTube „w-f w domu” odcinek 1 i ćwicz z prowadzącym.
Informacja dla uczniów klasy III
15.04. środa
Ed. informatyczna
Temat: Moja miejscowość – poznajemy internetowy program Mapy.
Zapoznaj się z programem internetowy Mapy. Znajdź miejscowość, w której mieszkasz oraz inne znane ci miejscowości.
Edukacja polonistyczna
T: Redagowanie zaproszenia.
Dzisiaj nauczymy się redagować zaproszenie.
Aby dobrze napisać zaproszenie musimy znać zasady. Przy pisaniu zaproszenia obowiązuje zasada „pięciu palców”. Każdy palec to pytanie, na które
w zaproszeniu musi znaleźć się odpowiedź.
Pytania:
- 1. Kogo? (kogo zapraszamy)
- 2. Na co? (rodzaj uroczystości, imprezy, spotkania)
- 3. Kiedy? (data, godzina )
- 4. Gdzie? ( dokładne miejsce)
- 5. Kto? (kto zaprasza)
Jeśli pisząc zaproszenie będziecie pamiętać o tej zasadzie zaproszenie zredagujecie prawidłowo.
- Zapiszcie w zeszycie do j. polskiego lekcję. Na środku napiszcie słowo zaproszenie, a pod nim powyższe pytania.
- Wykonaj ćw. 1 s. 56 ćw. pol.-społ.
Zapisz pytania i obok odpowiednie do polecenia informacje.
Teraz samodzielnie napisz zaproszenie. Informacje z części pierwszej ćwiczenia i ilustracja dłoni pomogą ci. Na środku napisz słowo zaproszenie, a pod nim tekst zaproszenia. Ładnie go możesz ozdobić.
Gotowe zaproszenie prześlij do mnie do sprawdzenia i oceny.
Ed. matematyczna
T: Dodawanie i odejmowanie pełnych liczb trzycyfrowych.
- Wykonaj ćw. 1 s. 36 ćw. mat.-przyr.
- Wykonaj ćw. 1 i 2 s. 46 ćw. „Liczę – zeszyt zadań matematycznych.”
Wykonane zadania prześlij do mnie do sprawdzenia i oceny.
Ćwicz dodawanie i odejmowanie w pamięci pełnych liczb trzycyfrowych. Po powrocie do szkoły napiszemy sprawdzian.
Informacja dla uczniów klasy II i III
16.04. czwartek
w-f
Wyszukaj na YouTube „Ćwiczenia dla dzieci- prawidłowa postawa” i ćwicz z prowadzącym.
Ed. muzyczna
T: Tacy silni, tacy zdrowi – nauka piosenki „Karateczka”.
Wyszukaj na YouTube piosenkę „Karateczka”. Zapoznajcie się z nią. Jeśli możecie wydrukujcie słowa i próbujcie śpiewać razem z dziećmi. Nauczcie się bardzo dobrze czytać słowa tej piosenki. ( macie czas do przyszłego czwartku).
Informacja dla uczniów klasy III
16.04. czwartek
Ed. polonistyczna
T: Baśniowy świat – zadania dla baśniowych ekspertów.
Przypomnimy sobie dzisiaj autorów baśni, które czytali lub opowiadali wam rodzice, gdy byliście mali, jak również czytaliście sami, gdy już nauczyliście się czytać.
Trzy nazwiska: Grimm, Perrault (czytaj Perro), Andersen.
- Waszym zadaniem jest przeczytać notki biograficzne o baśniopisarzach ćw. pol.-społ. s. 58-59.
Pod ilustracjami wpisać tytuły baśni (pamiętaj o wielkiej literze i cudzysłowiu).
- Do zeszytu z j. polskiego wpisz Imiona i nazwiska trzech baśniopisarzy. Przy każdym nazwisku napisz z jakiego kraju pochodził i trzy tytuły najbardziej znanych baśni, których był autorem.
- Zapamiętaj te nazwiska i tytuły, których są autorami.
Ed. polonistyczna
T: Liczba pojedyncza i mnoga czasowników, rzeczowników i przymiotników.
Przypomnij sobie poznane części mowy:
Rzeczownik – kto? co?- oznacza nazwy ludzi, roślin, zwierząt, rzeczy.
Czasownik – co robi? Co się z nim dzieje? – nazwy czynności lub stanu
Przymiotnik – jaki? Jaka? Jakie? – oznacza cechy rzeczowników
Te części mowy występują w liczbie pojedynczej lub w liczbie mnogiej.
- Wykonaj ćw. 1, 2, 3 s. 57 ćw. pol.-społ.
- Wykonaj ćw. 4, 5, 6 s. 63 ćw. „Piszę zeszyt zadań polonistycznych”.
Te trzy zadania przyślij do mnie do sprawdzenia.
17.04. piątek
Ed. polonistyczna
T: Jak wyglądałby świat bez marzeń? – rozważania w oparciu o wiersz „Marzenia”.
- Przeczytaj wiersz „Marzenia” s. 35 podręcznik pol.-społ.
- Zastanów się, jakie mogą być marzenia? Ich określenia zapisz – ćw. 1 s. 60 ćw. pol.-społ.
- Jeszcze raz przeczytaj wiersz i wykonaj ćw. 2 i 3 s. 60 ćw. pl.-społ.
- Naucz się pięknie czytać wiersz.
Ed. matematyczna
T: Rozwiązywanie zadań tekstowych na porównywanie różnicowe i ilorazowe.
Zadania tekstowe, które za chwilę będziecie rozwiązywać nie są trudne, ale musicie je dokładnie czytać i analizować. Jeśli nie możecie ich zrozumieć poproście Rodziców.
- Wykonaj ćw. 1 s. 37 ćw. mat.-przyr. zadanie jest jedno, ale pytań jest pięć. Do każdego wykonaj działanie i napisz odpowiedź.
2.Wykonaj ćw. 3 s. 47 „Liczę – zeszyt zadań matematycznych.” To zadanie ma siedem pytań, jest łatwe, zapisz tylko działania, spróbuj samodzielnie.
To zadanie prześlij do mnie do sprawdzenia i oceny.
Ed. przyrodnicza
T: Obserwacja rozwoju rośliny.
Dzisiaj poznamy nieco bliżej kwiat ogrodowy, którego nazwę chyba znacie – mieczyk. Zapytajcie mamę lub babcię, czy mają bulwę mieczyka. Jeśli nie to poszukajcie w Internecie kwiat oraz bulwę mieczyka.
- Następnie przeczytajcie tekst o mieczyku podręcznik mat.-przyr. s. 32.
- Przyjrzyjcie się ilustracji ukazującej wzrastanie mieczyka.
- Porównajcie ilustrację bulwy mieczyka i cebulki hiacynta.
- Zapamiętajcie, że te rośliny są roślinami wieloletnimi, ale po ich przekwitnięciu należy bulwę lub cebulkę wykopać z ziemi, odpowiednio przechować i na wiosnę – mieczyk lub jesienią- hiacynt wsadzić do ziemi, by nam pięknie zakwitły.
- Na podstawie informacji z podręcznika i Internetu uzupełnij tabelę ćw. 1. S. 32 ćw. mat. – przyr.
Wykonane zadanie prześlijcie do mnie do sprawdzenia i oceny.
Edukacja plastyczna klasa 3
Temat: Prezentacja kultury góralskiej i piękna polskich gór.
Rozwiąż krzyżówkę:
|
1. |
|
|
|
|
|
||
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
||
4. |
|
|
|
|
|
|||
1.Jak nazywa się okrągła mapa świata?
2. Jaki kierunek geograficzny jest przeciwieństwem południa?
3. Jaki ptak jest w godle Polski?
4. Jaka jest liczba mnoga wyrazu las
Zapoznaj się z notatką:
Polska to piękny kraj. Na północy znajduje się morze, w którym możemy
chłodzić się w upalne wakacyjne dni. Wzdłuż południowej granicy Polski ciągną
się Karpaty i Sudety. Najwyższym pasmem Karpat są Tatry, w których znajduje
się najwyższy w Polsce szczyt – Rysy. U podnóża tego szczytu błyszczy swą
przezroczystą taflą największe w Tatrach jezioro – Morskie Oko. Tatry, które
zbudowane są głównie z granitu i wapieni, są stromymi i skalistymi górami. Jest
tam wiele jaskiń, np. Mroźna oraz mnóstwo kamienistych potoków.
Na terenie gór rozciąga się Tatrzański Park Narodowy. Roślinnymi osobliwościami
parku są: limba, szarotka alpejska, dziewięćsił bezłodygowy, a wśród
zwierząt: kozice, niedźwiedzie i orły.
Najwyższym pasmem Sudetów są Karkonosze ze szczytem – Śnieżka.
Karkonosze to góry o łagodnych stokach i rozległych grzbietach, które pokryte są
rumowiskami skalnymi. Żyje tu wiele gatunków zwierząt i roślin, więc aby je
chronić utworzono Karkonoski Park Narodowy.
Taniec na Podhalu obejmuje dwa rodzaje: góralski i zbójnicki. Podczas uroczystości tańczono także polki. Tańce góralskie są przede wszystkim męskie i ukazują męską siłę oraz zręczność. Obecnie taniec góralski i zbójnicki przenikają się i wiele kroków z tańca zbójnickiego przeszło do góralskiego.
Strój góralski jest kolejnym elementem kultury regionu Podhala. Tradycyjny męski strój góralski składa się z płóciennej koszuli, portek z lampasami, serdaka bez rękawów, odświętnej kamizelki, grubego pasa, filcowego kapelusza, cuchy, czyli płaszcza, w kolorze białym lub czarnym. Damski strój góralski to koszula, spódnica, kwiecisty gorset, na nogach skórzane kierpce, korale, zimą futro z owczych skórek. Obecnie w stroju góralskim można zauważyć zmiany, zawiera on bowiem elementy stroju krakowskiego.
Sztuka góralska to przede wszystkim rzeźba, snycerstwo (sztuka zdobienia w drewnie), haft i malarstwo na szkle.
Muzyka góralska jest kolejnym elementem kultury tego regionu Tatr. Wynika ona z życia codziennego górali. Opowiada o tym, co jest góralom najbliższe i dla nich najcenniejsze: o miłości do gór. To śmieszne przyśpiewki, piosenki o zbójnikach, przyśpiewki weselne, piosenki z okazji świąt, np. dożynek. Muzyka góralska z pokolenia na pokolenie przekazywana była na żywo, bez zapisu nutowego.
W muzyce Podhala struktury muzyczne, czyli tzw. nuty, dzieli się na:
- przeznaczone do tańca – ozwodne,
- do śpiewania melodii pasterskich – wierchowe,
- śpiewane i grane w szybkim tempie – krzesane,
- o tańca zbójnickiego – marszowe.
Na podstawie zgromadzonych powyżej informacji wykonaj ilustrację przedstawiającą piękno polskich gór ( dowolna technika). Praca podlega ocenie. Wyślij ja na następujący adres (violkap@interia.eu)
Na wykonanie pracy masz tylko tydzień.
UCZNIOWIE, KTÓRZY NIE WYSŁALI DO TEJ PORY ZDJĘCIA Z WYKONANIA POPRZEDNIEJ PRACY OTRZYMAJĄ OCENĘ NIEDOSTATECZNĄ ( ZA BRAK PRACY).
Zobacz galerię obrazków z wiadomości- kliknij link