s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


15-17.04

Informacja dla uczniów klasy 1

 

Data realizacji 15.04.2020

Ed. polonistyczna

Temat: Poszukujemy słów, w których słychać głoskę „sz” lub „cz”.

  1. Poszukaj w swoim otoczeniu przedmiotów, w których słychać głoskę „sz” i „cz”. Następnie weź kartkę z bloku rysunkowego i złóż ją na pół. Po lewej stronie narysuj przedmioty zawierające głoskę „sz”, a po prawej przedmioty zawierające głoskę „cz”.

(sz – szalik, szyszka, szafa, sznurek, szpilka, kosz, kasza, suszarka, szelki, myszka, poduszka, koszulaitp.)

(cz- czpka, czajnik, kaczka, czekolada, klucz, kolczyki, paczka, pieczywo itp.)

  1. Wykonaj w ćw. pol.-społ. zadania 1,2,3 str. 39

Ed. matematyczna

Temat: Ćwiczenia w dodawaniu trzech składników z przekroczeniem progu dziesiątkowego.

  1. Przepisz bardzo starannie do zeszytu w kratkę poniższe przykłady i oblicz:

8 + 6 + 2 =                    9 + 7 + 2 =                   7 + 2 + 4 =                     8 + 3 + 4 =

9 + 2 + 3 =                    5 + 6 + 4 =                   8 + 3 + 2 =                     6 + 9 + 2 =

5 + 7 + 2 =                    3 + 9 + 3 =                   9 + 4 + 4 =                     9 + 5 + 2 =

6 + 8 + 1 =                    4 + 9 + 3 =                   7 + 5 + 6 =                     3 + 8 + 4 =

4 + 9 + 3 =                    9 + 8 + 3 =                   8 + 6 + 3 =                     6 + 9 + 2 = 

 

Ed. motoryczno – zdrowotna.

Temat: Ćwiczenia skocznościowe i koordynacyjne na linii.

  1. Ćwicz razem z prowadzącym, skorzystaj ze strony internetowej https://www.youtube.com/watch?v=SP2W1jIsmvs

 

 

Data realizacji 16.04.2020

Ed. polonistyczna

Temat: Wprowadzenie dwuznaków „sz, Sz” na podstawie wyrazów Szymon i szelki.

  1. Otwórz podręcznik polonistyczno-społeczny „Oto ja” dla kl. I  na stronie 44.
  2. Przyjrzyj się głosce „sz”, jest to dwuznak, bo składa się ona z litery  „s” i „z”.  Zaznacz pętelką w sylabach w ćw. 1 str. 44 dwuznak „sz”. Przeczytaj wszystkie sylaby z „sz”.
  3. 3.      Przeczytaj tekst „Szyba trasa”, podkreśl wyrazy z dwuznakiem „sz”. Uwaga – naucz się pięknie czytać, a otrzymasz ocenę. 

 

Ed. polonistyczna

Temat: Nauka pisania dwuznaków „sz, Sz”.

  1. Wykonaj w ćwiczeniach polonistyczno-społecznych „Oto ja” dla kl. I zadania 1, 2 str. 40
  2. Wykonaj w zeszycie do kaligrafii „Oto ja” dla kl. I zadania 1, 2, 3, 4, 5 str.64 -65

Ed. muzyczna

Temat: Nauka piosenki „Ziemia to wyspa zielona”.

  1. Posłuchaj piosenki pt. „Ziemia to wyspa zielona” na stronie internetowej  https://www.youtube.com/watch?v=-ZQTnkXpcCA
  2. Przeczytaj trzy razy słowa piosenki, następnie pośpiewaj, a w wolnych chwilach utrwalaj słowa piosenki. Po powrocie do szkoły pośpiewamy razem.

Nie warto mieszkać na Marsie, 
nie warto mieszkać na Venus. 
Na Ziemi jest życie ciekawsze, 
powtarzam to każdemu . Ref.

Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona, 
wśród innych dalekich planet. 
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt, 
więc musi być bardzo zadbany. 

Chcę poznać życie delfinów 
i wiedzieć, co piszczy w trawie.
Zachwycać się lotem motyla 
i z kotem móc się bawić. Ref.

Posadźmy kwiatów tysiące. 
Posadźmy krzewy i drzewa, 
niech z nieba uśmiecha się słońce, 
pozwólmy ptakom śpiewać. Ref.

Zaj. rozwijające:

Temat: Zapoznanie z twórczością M. Konopnickiej – przygotowanie do Dnia Patrona Szkoły.

  1. Zapoznaj się z wierszem Stefek Burczymucha, skorzystaj ze strony internetowej:

https://www.youtube.com/watch?v=UIfcOPAploM

  1. Przeczytaj wiersz samodzielnie lub z rodzicem, spróbuj przeczytać go z odpowiednią intonacją.

Maria Konopnicka - Stefek Burczymucha

O większego trudno zucha,
Jak był Stefek Burczymucha,

- Ja nikogo się nie boję!
Choćby niedźwiedź… to dostoję!

Wilki?… Ja ich całą zgraję
Pozabijam i pokraję!

Te hieny, te lamparty
To są dla mnie czyste żarty!

A pantery i tygrysy
Na sztyk wezmę u swej spisy!

Lew!… Cóż lew jest?! – Kociak duży!
Naczytałem się podróży!

I znam tego jegomości,
Co zły tylko, kiedy pości.

Szakal, wilk,?… Straszna nowina!
To jest tylko większa psina!…

Brysia mijam zaś z daleka,
Bo nie lubię, gdy kto szczeka!

Komu zechcę, to dam radę!
Zaraz za ocean jadę

I nie będę Stefkiem chyba,
Jak nie chwycę wieloryba!

I tak przez dzień boży cały
Zuch nasz trąbi swe pochwały,

Aż raz usnął gdzieś na sianie…
Wtem się budzi niespodzianie.

Patrzy, aż tu jakieś zwierzę
Do śniadania mu się bierze.

Jak nie zerwie się na nogi,
Jak nie wrzaśnie z wielkiej trwogi!

Pędzi jakby chart ze smyczy…
- Tygrys, tato! Tygrys! – krzyczy.

- Tygrys?… – ojciec się zapyta.
- Ach, lew może!… Miał kopyta

Straszne! Trzy czy cztery nogi,
Paszczę taką! Przy tym rogi…

- Gdzie to było?
- Tam na sianie.

- Właśnie porwał mi śniadanie…
Idzie ojciec, służba cała,

Patrzą… a tu myszka mała
Polna myszka siedzi sobie

I ząbkami serek skrobie!…

 

Data realizacji 17.04.2020

Zaj. komputerowe

Temat: Nauka przy komputerze – korzystamy z wyszukiwarki Google.

  1. Wpisz w wyszukiwarce Google pojęcie ekologia dla dzieci. Przeczytaj, czym zajmuje się ekologia.
  2. Obejrzyj film „W kontakcie z naturą” https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ

Ed. polonistyczna

Temat: Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu – utrwalenie głoski „sz”.

  1. Przepisz bardzo starannie do zeszytu w linie wyrazy, które podkreśliłeś dzień wcześniej w czytance „Szybka trasa”.

Ułóż samodzielnie i zapisz w zeszycie w linie pięć zdań z wyrazami: szafa, poduszka, szyba, koszyk, kasztan. Uwaga-zadanie podlega ocenie.

( np. Szymon naprawia starą szafę. Mój kotek śpi na poduszce. Szymon zbił szybę w oknie. Faustyna niesie w koszyku jajka. Rafał zbiera w parku kasztany.) Uwaga-zadanie podlega ocenie.

Ed. matematyczna

Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych na dodawanie z przekroczeniem progu dziesiątkowego.

  1. Przepisz treść zadania tekstowego do zeszytu w kratkę i rozwiąż:

Faustyna robi bukiet na stół, ma 7 tulipanów i 8 narcyzów. Ile razem kwiatów ma na bukiet?

Ilustracja:

 

Rozwiązanie: ……………………………………………………..

Odp. Faustyna na bukiet ma razem …….. kwiatów.

  1. Przepisz treść zadania tekstowego do zeszytu w kratkę i rozwiąż:

Rafał dostał od babci 7 jabłek, 5 mandarynek i 2 banany. Ile razem owoców dostał Rafał od babci?

Ilustracja:

 

Rozwiązanie: ……………………………………………………..

Odp. Rafał dostał od babci ………… owoców.

  1. Przepisz treść zadania tekstowego do zeszytu w kratkę i rozwiąż:

Szymon w skarbonce ma dwie monety po 2zł, jedną monetę 5zł, od mamy dostał jeszcze jedną monetę 2zł i dwie po 1zł. Ile złotych ma razem Szymon.

Ilustracja:

 

Rozwiązanie: ……………………………………………………..

Odp. Rafał dostał od babci ………… owoców.

Ed. plastyczna

Temat: Wykonanie ilustracji do piosenki „Ziemia to wyspa zielona” – technika dowolna.

  1. Posłuchaj z zamkniętymi oczami piosenki „Ziemia to wyspa  zielona” i wyobraź sobie o czym opowiada ta piosenka.
  2. Wykonaj techniką dowolną ilustrację do piosenki.
  3. Zachowaj swoją pracę do powrotu do szkoły, wykonamy wspólną wystawę.

 

 

pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.