s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


15.04

Czytamy nazwy ptaków (grupa starsza)
 
Dzieci wykonują pracę w ćwiczeniach s. 68: czytają nazwy ptaków z pierwszego rzędu, odszukują w drugim i trzecim rzędzie takich samych wyrazów. Kolorowanie ich tak samo jak tych we wzorze. 
 
Rozmowa na temat zwierząt wykluwających się z jajek (grupa starsza i młodsza)
 
Dzieci odpowiadają na pytania:
- jakie zwierzęta wykluwają się z jajeczek? (jaszczurki, ptaki, owady, żaby, ryby)
- czy wszystkie jajeczka są takie same?
- czy wszystkie zwierzęta wykluwają się tak jak ptaki?
 
Wiosenne porządki (grupa starsza i młodsza)
 
Dzieci naśladują wiosenne prace w ogrodzie:
- grabisz suche liście
- przekopujesz grządki
- niesiesz wiadra ze śmieciami
- sadzimy sadzonki
- podlewamy kwiaty.

Ptaki, które powracają do Polski (grupa starsza i młodsza)

 

Dzieci wskazują na rysunkach, zdjęciach: słowika, wróbla, jaskółki, bociana. Kolorują rysunki ptaków, które powracają wiosną do Polski. Grupa starsza wykonuje zadania w Ćwiczeniach s.65.

 

Wesoła wilga - praca plastyczna (grupa starsza i młodsza)

 

Grupa starsza.

Proszę przygotować z teczki kartę 18, klej, nożyczki, kredki.

 

Dzieci wykonują pracę:

- wycinają z karty rysunek wilgi

- kolorują rysunek

- naklejają obrazek w zaznaczonych miejscach i składają go według instrukcji

- sklejają głowę

- porządkują miejsce pracy.

 

Grupa młodsza koloruje wybranego ptaka, który powraca do Polski wiosną.

 

Rozmowa o wiosennych powrotach ptaków (grupa starsza i młodsza)

 

Dzieci rozwiązują zagadki o ptakach:

 

Pióra biało - czarne,

buciki czerwone;

uciekają przed nim żabki,

bardzo przestraszone.          (bocian)

 

Wiosną do nas przyleciała

ta ptaszyna czarna, mała.

Murować się nie uczyła,

ale gniazdko ulepiła.             (jaskółka)

 

Już po lesie kuka,

gniazdka sobie szuka.

Jak znajdzie podrzuca jaja,

niech inne je wygrzewają.     (kukułka)

 

Śpiewa wysoka 

piosenki do słonka,

głos ma podobny

do drżenia dzwonka.             (skowronek)

 

Rozmowa z dziećmi o tym, co robią ptaki po powrocie:

- co robią ptaki, gdy powrócą do kraju?

- co się dzieje, gdy ptaki zbudują gniazda?

- czy wszystkie ptaki budują gniazda?

 

Grupa starsza wykonuje pracę w ćwiczeniach według instrukcji.

 

Łączenie fragmentów obrazków z dołu kart z odpowiednimi pustymi miejscami na dużym obrazku (grupa starsza)

 

Dzieci wykonują pracę w ćwiczeniach s. 66 według instrukcji.

 

pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.