15.04
Ptaki, które powracają do Polski (grupa starsza i młodsza)
Dzieci wskazują na rysunkach, zdjęciach: słowika, wróbla, jaskółki, bociana. Kolorują rysunki ptaków, które powracają wiosną do Polski. Grupa starsza wykonuje zadania w Ćwiczeniach s.65.
Wesoła wilga - praca plastyczna (grupa starsza i młodsza)
Grupa starsza.
Proszę przygotować z teczki kartę 18, klej, nożyczki, kredki.
Dzieci wykonują pracę:
- wycinają z karty rysunek wilgi
- kolorują rysunek
- naklejają obrazek w zaznaczonych miejscach i składają go według instrukcji
- sklejają głowę
- porządkują miejsce pracy.
Grupa młodsza koloruje wybranego ptaka, który powraca do Polski wiosną.
Rozmowa o wiosennych powrotach ptaków (grupa starsza i młodsza)
Dzieci rozwiązują zagadki o ptakach:
Pióra biało - czarne,
buciki czerwone;
uciekają przed nim żabki,
bardzo przestraszone. (bocian)
Wiosną do nas przyleciała
ta ptaszyna czarna, mała.
Murować się nie uczyła,
ale gniazdko ulepiła. (jaskółka)
Już po lesie kuka,
gniazdka sobie szuka.
Jak znajdzie podrzuca jaja,
niech inne je wygrzewają. (kukułka)
Śpiewa wysoka
piosenki do słonka,
głos ma podobny
do drżenia dzwonka. (skowronek)
Rozmowa z dziećmi o tym, co robią ptaki po powrocie:
- co robią ptaki, gdy powrócą do kraju?
- co się dzieje, gdy ptaki zbudują gniazda?
- czy wszystkie ptaki budują gniazda?
Grupa starsza wykonuje pracę w ćwiczeniach według instrukcji.
Łączenie fragmentów obrazków z dołu kart z odpowiednimi pustymi miejscami na dużym obrazku (grupa starsza)
Dzieci wykonują pracę w ćwiczeniach s. 66 według instrukcji.