08.04
Zadania klasa 2, 08.04.2020
Edukacja społeczna
Temat: Lekarstwo na nudę.
Edukacja polonistyczna: Nie warto tracić czasu, czytanie komiksu o wynalezieniu lekarstwa na nudę.
Zapoznaj się z wierszem Brzechwy pt: „Leń” ( zasoby Internetu).
Odpowiedz na pytania : Czego leń nie zrobił:
- NIE poszedł do szkoły,
- NIE odrobił lekcji,
- NIE zasznurował trzewików,
- NIE powiedział „dzień dobry”,
- NIE napoił Azorka,
- NIE nakarmił kanarka,
- NIE zjadł kolacji,
- NIE położył się spać,
- nic NIE robi.
Zastanów się dlaczego lenistwo nie popłaca.
Wykonaj ćwiczenia polonistyczno-społeczne na stronie 58.
Przeczytaj komiks na stronie 30-31 (podręcznik polonistyczno-społeczny) „Tymek i mistrz pomagają królewiczowi”.
Na podstawie przeczytanego tekstu odpowiedz sobie na pytania:
Kiedy się nudzisz?
Dlaczego się nudzisz?
Co zrobić, aby się nie nudzić i nie leniuchować, kiedy pada deszcz?
Co zrobić, aby się nie nudzić i nie leniuchować w czasie wakacji?
Co można robić, aby się nie nudzić:
grać – w piłkę, w teatrze, w grę komputerową, na instrumencie muzycznym, w grę
planszową, w bilard, w kręgle,
czytać – książkę, gazetę, komiks, encyklopedię,
biegać – po boisku, po parku, grając w piłkę,
jeździć – na rowerze, na deskorolce, na wrotkach, na łyżwach, na nartach,
skakać – na trampolinie, ze spadochronem, na skakance,
tańczyć – w zespole ludowym, taniec towarzyski, taniec nowoczesny, balet,
oglądać – telewizję, filmy w kinie, zachód słońca, zwierzęta w zoo, albumy ze
zdjęciami,
śpiewać – w chórze, na lekcji, słuchając radia,
pływać – w basenie, w jeziorze, w morzu, kajakiem, statkiem, w łodzi podwodnej,
chodzić – na spacery, z kijami nordic walking, na spacer z psem.
Powiedz rodzicowi, które formy aktywności są najciekawsze dla ciebie.
Jak myślisz, dlaczego królewiczowi poprawił się humor, kiedy posprzątał swój pokój?
Wnioski związane z nudą:
To, czy potrafimy pokonać nudę zależy od NAS SAMYCH, od
naszej pomysłowości. Nie bądź nudziarzem ! Nie zanudzaj innych !
Działaj!
Edukacja plastyczna, zajęcia rozwijające :
Temat: Koszyczek wielkanocny.
Pooglądaj filmiki edukacyjne w Internecie związane z Wielkanocą. Zaprojektuj własny koszyczek wielkanocny.
(Koszyczek wielkanocny film edukacyjny dla dzieci „W koszyku wielkanocnym”)
Praca nie podlega ocenie, zostaw ją w domu.
Edukacja informatyczna
Temat : Łączenie tekstu z grafiką.
Przypomnij sobie baśń o Kopciuszku.
Na podstawie baśni odpowiedz na pytania( poniżej podano przykładowe odpowiedzi, możesz użyć innych)
O czym opowiada baśń pt. Kopciuszek? (O tym, jak dobroć i pracowitość pomaga Kopciuszkowi poślubić księcia, a zła macocha i jej niedobre córki zostają ukarane).
Jakie postacie występują w baśni? (Kopciuszek, macocha i jej córki, wróżka, książę).
Co najbardziej podoba ci się w tej baśni?
Jak wyglądałaby baśń bez obrazków? (Byłaby smutna i nieciekawa).
Polecenie:
1.Uruchom program Paint
2.W programie Paint narysuj tęczowy szal Kopciuszka
3. Dorysuj na szalu Kopciuszka kolorowe linie używając narzędzia „Krzywa”. Pokoloruj rysunek barwami tęczy. Możesz dorysować również frędzle. Dorysuj własne wzory.
4. Pod obrazkiem dopisz tekst:
Wróżka wyczarowała dla Kopciuszka piękną suknię i karetę,
ale zapomniała o szalu.
Praca podlega ocenie, wyślij na adres email nauczyciela.