s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


06.04

Zadania klasa 2, 06.04.2020

Edukacja polonistyczna: Przymiotniki.

Zastanów się, które z podanych wyrazów są nazwami owoców. Odpowiedź podaj rodzicowi.

zegar, chmury, wiśnie, ogień, agrest, kwiatek, truskawka,
żaba, jabłko, podłoga, poziomki, serce, brzoskwinie

Swoją uwagę skup na wyrazie jabłko.

Przeczytaj tekst:

       Wczoraj zachorowałem. Leżę sobie w łóżku i nudzę się okropnie. Nagle
słyszę dzwonek do drzwi. Myślę kto to? . Poznaję po głosie, że to mój
ukochany dziadek. Od razu wchodzi do mojego pokoju.
- Witaj smyku. Zgadnij co ci przyniosłem?
- Nie wiem odpowiadam słabym głosem.
Dziadek podaje mi torbę pięknych jabłek. Wyjmuję jedno i oglądam je
uważnie. Jest duże i okrągłego kształtu. Jego gładka skórka błyszczy
w promieniach słońca. Całe jabłko jest koloru żółtego, a zdobi je jedynie
czerwony rumieniec. Jabłko zakończone jest cienkim, brązowym ogonkiem.
Sprawia apetyczne wrażenie. Mama umyła jabłko i od razu je zjadłem. Było
słodkie i soczyste. Zaraz poczułem się lepiej.

 

Wyszukaj w opowiadaniu odpowiedzi  do podanych pytań

jabłko (jakie?) .........................................
kształt (jaki?) ...........................................
skórka (jaka?) ..........................................
kolor (jaki?) ..............................................
rumieniec (jaki?) ......................................
ogonek (jaki?) ...........................................
wrażenie (jakie?) ……………………………….

 

Wyrazy które dopisałeś to przymiotniki. Do tej pory poznałeś czasowniki i rzeczowniki. Kolej na przymiotniki.

Przepisz do zeszytu regułkę:

Przymiotnik to nazywa cechy osób, zwierząt, przedmiotów, roślin, miejsc, zjawisk. Odpowiada na pytania: jaki? jaka? jakie?

 

Pod regułką przepisz wcześniej wykonywanie zadanie: ( jabłko słodkie, soczyste itd.)

Wykonaj ćwiczenia na stronie 42-43 ( ćwiczenia polonistyczno-społeczne)

Przeczytaj rodzicom tekst, wskaż w nim przymiotniki.

Karolina wkłada do wazonu czerwoną różę.

Marzena pożyczyła ciekawą książkę o wróżkach. Jagoda je smaczne jabłko. Robert podrzuca

gumową piłeczkę.

 

Obejrzyj blok edukacyjny dla dzieci i karty pracy z przymiotnikami (zasoby Internetu)

https://mala275.blogspot.com/2017/03/przymiotniki-karty-pracy.html

 

Zadanie domowe.

Naucz się ładnie czytać tekst.

Przerysuj krzyżówkę do zeszytu w linie ( załącznik) Praca podlega ocenie.

 

 

Edukacja matematyczna:

 

Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych.

 

Rozwiąż zagadki. Odpowiedzi podaj rodzicom.

 

Zagadki: Jaka to liczba parzysta – między 17 a 19? Która  liczba  jest liczba parzystą– 4 czy 5? Jaka to liczba parzysta jest  mniejsza niż 3 ? Wymień liczby parzyste w przedziale liczb od 5 do 50.

 

Przeczytaj, rozwiąż, odpowiedzi podaj rodzicom:

 

W moim gospodarstwie mam różne zwierzątka: wszystkie oprócz dwóch to kaczuszki,

wszystkie oprócz dwóch to króliki, wszystkie oprócz dwóch to kociątka. Ile zwierząt

jest w moim gospodarstwie?

 

Uwaga! Zadanie nie ma rozwiązania.

 

 

Ile nóg mają razem gęś, gąsior i czwórka gąsiątek?

 

Ile nóg razem ma czteroosobowa rodzina i pies Rożek?

 

 Ile kół mają trzy rowery?

 

Ile nóg razem mają dwa psy i dwoje ich właścicieli?

 

 Ile kół razem mają autobus, dwa samochody osobowe i cztery rowery, w tym jeden trójkołowy rowerek małego Jasia?

 

 

W pewnej rodzinie jest 5 synów, każdy z nich ma siostrę. Ile dzieci jest w rodzinie?

 

Marysia, Asia, Szymon i Tomek zbierali gruszki. Położyli je oddzielnie na stole. Zastanów się

które gruszki są czyje, jeżeli: najwięcej owoców nazbierała Marysia, Asia nazbierała

więcej gruszek niż Szymon, Tomek zebrał o 6 gruszek mniej niż Marysia.

 

 

 

4 gruszki                 6 gruszek                    8 gruszek                    10 gruszek

……………             ……………                  ……………                 …………….

 

 

Edukacja społeczna:

 

Temat: Dom to nasze miejsce na świecie.

 

 

 

Poznajcie zasady , jakie stosujemy w naszych domach.

 

    W naszych domach żyjemy ze sobą w zgodzie, nie kłócimy się, szanujemy się, pomagamy sobie nawzajem, opiekujemy się zwierzętami, dbamy o wszystko, co się w nim znajduje, sprzątamy, odkurzamy, przygotowujemy posiłki, upiększamy, kochamy się, troszczymy się.

 

Przypomnij sobie jakie znasz rodzaje domów dla ludzi.

 

domek jednorodzinny, kamienica, blok, wieżowiec, igloo, szałas, wigwam,

tipi.

Co łączy te wszystkie domy? Czym one się różnią? (materiałem, z którego

zostały wykonane, sposobem budowy, wyglądem, miejscem, w którym się znajdują).

Czy tylko ludzie mają domy?

Z czego zwierzęta budują swoje domy? (ptaki budują gniazda

z gałęzi, patyczków, gliny, słomy, piór; niektóre zwierzęta kopią nory w ziemi; zwierzętom

hodowlanym ludzie budują obory, stajnie, budy).

 

Zadanie domowe:

Do zeszytu przedmiotowego  przepisz zasady, jakie powinny panować w domach. Pod notatką wykonaj obrazek na temat : Mój wymarzony dom. Notatka podlega ocenie, prześlij ją nauczycielowi. Pamiętaj o kształtnym, starannym  pisaniu.


 

https://drive.google.com/open?id=1gmElHOG9mfqkNh6oeaK480oJk5eAvp-o

 

pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.