06-08.04
Informacja dla uczniów klasy 1
Data realizacji 06.04.2020
Ed. polonistyczna
Temat: Wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „f, F”.
- Wskaż literkę „f,F” na ilustracji, do jakiej litery jest podobna, czym się wyróżnia -podręcznik pol.-społ. str. 40
- Wyszukaj w czytance wszystkie literki „f,F” (ćw. 2 str. 40).
- Przeczytaj tekst 5 razy.
- Napisz literki „f,F” starannie po śladzie oraz narysuj przedmiot, którego nazwa zaczyna się głoską f(2karty ksero z literką f,F ).
- Wykonaj zadanie w ćw. pol.-społ. ćw. 1 i 2 str. 37
Ed. matematyczna
Temat: Ćwiczenia utrwalające dodawanie z przekroczeniem progu dziesiątkowego.
- 1. Przepisz bardzo starannie do zeszytu w kratkę poniższe przykłady i oblicz. Zadanie to podlega ocenie.
8 + 5 = 9 + 6 = 7 + 9 = 8 + 3 =
9 + 8 = 5 + 7 = 8 + 7 = 6 + 9 =
5 + 8 = 3 + 8 = 9 + 5 = 9 + 7 =
6 + 6 = 2 + 9 = 7 + 7 = 4 + 8 =
4 + 7 = 7 + 8 = 8 + 6 = 3 + 9 =
- Spróbuj samodzielnie przeczytać polecenia i rozwiązać zadanie 1,2, str.76
Ed. przyrodnicza
Temat: Obserwowanie przyrody – ogród wiosną.
- Otwórz podręcznik matematyczno – przyrodniczy cz. 2 klasa 1. na str. 34 i 35. Zaproś osobę dorosłą do rozmowy lub starsze rodzeństwo. Przyjrzyj się uważnie ilustracji. Opowiedz, co na niej przedstawiono. Przeczytaj polecenia zawarte w podpunktach i spróbuj ustnie na nie odpowiedzieć. (Podpowiedź: jeż zjada ślimaki, gąsienice i larwy owadów; żaba zjada ślimaki; motyl zapyla rośliny; biedronka zjada mszyce; pszczoła zapyla rośliny, zbiera nektar kwiatów i wytwarza miód, trzmiel zapyla rośliny, dżdżownica spulchnia ziemię, kret jest zwierzęciem chronionym, niszczy i podgryza korzenie roślin, ale zjada szkodniki żyjące w ziemi.)
- Powiedz, jakich narzędzi używa się do pracy w ogrodzie.(łopata, widły, grabie, konewka, taczka, pazurki, sekator).
- Wymień ustnie i zapamiętaj, jakie kwiaty rosną w ogródkach w twojej okolicy i jakie zwierzęta można tam spotkać.
- 4. Na kartce z bloku narysuj zapamiętane zwierzęta i rośliny. Podpisz je, jeśli potrafisz. Praca plastyczna podlega ocenie.
Edukacja motoryczno zdrowotna
Temat: WF w domu – ćwiczymy siłę i sprawność.
- Ćwicz razem z prowadzącymi, link do strony: https://www.youtube.com/watch?v=tJhmUawhHbA
Informacja dla uczniów klasy 1
Data realizacji 07.04.2020
Ed. polonistyczna
Temat: Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu poznanych liter, utrwalenie wielkiej i małej litery „f, F”.
- Wykonaj w zeszycie do kaligrafii ćw. 1,2,3,4,5 str. 62-63.
- Wymyśl samodzielnie 10 wyrazów, w których znajduje się litera f,F i napisz je
starannie! w zeszycie. (Zadanie podlega ocenie.)
- Napisz z pamięci w zeszycie poniższe zdania.
Filip karmi foki.
Franek ma nowe farby.
Faustyna zbiera filmowe figurki.
Ed. polonistyczna
Temat: Swobodne wypowiedzi nt. przedsiębiorczości Faustyny na podstawie tekstu „Koniec z zabawą.”
- Przeczytaj samodzielnie tekst „ Koniec z zabawą”- podręcznik pol.-społ. str. 41
- Odpowiedz ustnie rodzicom na pytania:
- Co chce założyć Faustyna?,
- Gdzie zrobi biuro?
- Co planuje zrobić z zabawkami?
- Co to znaczy być przedsiębiorczym?
3. Ułóż odpowiedź do pytania drugiego i zapisz w zeszycie w linie. (Podpowiedź: Faustyna zrobi biuro w swoim pokoju.)
Ed. matematyczna
Temat: Oto wyzwania – utrwalenie dodawania i odejmowania liczb.
- Wykonaj samodzielnie w ćw. matematyczno-przyr. zadania 1,2,3,4 str.77. (W zadaniu 1. wpisz, że brat jest o 5 lat starszy, a w zadaniu 2., że Tymek kupił kredki za 7 zł, jeżeli masz swój pomysł, możesz wpisać swój.)
- Pomyśl i oblicz zad. 1,2 str. 80 w ćw. matematyczno-przyr.
Ed. motoryczno –zdrowotna:
Temat : Ćwiczenia zwinnościowe w domu.
- Dzisiaj poćwicz o ile to możliwe razem z rodzicem, skorzystaj ze strony internetowej https://www.youtube.com/watch?v=1JE_-hP1omo Życzę udanej zabawy.
Informacja dla uczniów klasy 1
Data realizacji 08.04.2020
Ed. polonistyczna
Temat: Poznajemy zwyczaje wielkanocne.
- Przeczytaj tekst o świętach wielkanocnych - podręcznik pol.-społ. str. 74-75 ćw. 1
- Wykonaj w ćwiczeniach pol.-społ. zad. 1,2,3 str. 78-79
Ed. techniczna
Temat: Wielkanocny zajączek – wykonanie z papieru ozdoby świątecznej.
- Przygotuj: nożyczki, klej, kolorowy papier, rolkę z papieru toaletowego, czarny pisak.
- Pracuj zgodnie z instrukcją:
- przygotuj pasek kolorowego papieru tak, aby starczyło na owinięcie rolki, pasek powinien być szerszy niż sama rolka,
-posmaruj dokładnie klejem całą długość paska,
- oklej rolkę papierem, papier swoją szerokością powinien wystawać poza rolkę, nadmiar papieru zagnij do środka rolki,
- wytnij z podwójnie złożonego papieru parę uszu (ciekawostka! uszy u zająca to słuchy) i parę nóżek (ciekawostka! nogi zająca to skoki),
- wycięte elementy przyklej za pomocą kleju,
- z białego podwójnie złożonego papieru wytnij oczka (ciekawostka! oczy zająca to trzeszcze), następnie czarnym mazakiem domaluj źrenice, gotowe oczka przyklej w górnej części rolki,
- z czarnego papieru wytnij wąsiki i przyklej,
- na środek wąsików przyklej kuleczkę z waty lub dowolny koralik,
- na koniec wykonaj ogon zająca (ciekawostka! ogon zająca to omyk), możesz go zrobić z kulki waty lub małego pomponika, omyk przyklej z tyłu zająca.
3. Zając gotowy, będzie on ozdobą wielkanocnego stołu. Prześlij mi zdjęcie swojego zajączka , a otrzymasz ocenę.
Ed. motoryczno –zdrowotna:
Temat : Kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej z piłką.
- Przygotuj piłkę i ćwicz razem z prowadzącym, skorzystaj ze strony internetowej https://www.youtube.com/watch?v=bujG6YmPjVY