s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


06-08.04

Informacja dla uczniów klasy 1

 

Data realizacji 06.04.2020

Ed. polonistyczna

Temat: Wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „f, F”.

  1. Wskaż literkę „f,F” na ilustracji, do jakiej litery jest podobna, czym się wyróżnia -podręcznik pol.-społ. str. 40
  2. Wyszukaj w czytance wszystkie literki „f,F” (ćw. 2 str. 40).
  3. Przeczytaj tekst 5 razy.
  4.  Napisz literki „f,F” starannie po śladzie oraz narysuj przedmiot, którego nazwa zaczyna się głoską f(2karty ksero z literką f,F ).
  5. Wykonaj zadanie w ćw. pol.-społ. ćw. 1 i 2 str. 37

Ed. matematyczna

Temat: Ćwiczenia utrwalające dodawanie z przekroczeniem progu dziesiątkowego.

  1. 1.      Przepisz bardzo starannie do zeszytu w kratkę poniższe przykłady i oblicz. Zadanie to podlega ocenie.

8 + 5 =                    9 + 6 =                   7 + 9 =                     8 + 3 =

9 + 8 =                    5 + 7 =                   8 + 7 =                     6 + 9 =

5 + 8 =                    3 + 8 =                   9 + 5 =                     9 + 7 =

6 + 6 =                    2 + 9 =                   7 + 7 =                     4 + 8 =

4 + 7 =                    7 + 8 =                   8 + 6 =                     3 + 9 = 

  1. Spróbuj samodzielnie przeczytać polecenia i rozwiązać zadanie 1,2, str.76

Ed. przyrodnicza

Temat: Obserwowanie przyrody – ogród wiosną.

  1. Otwórz podręcznik matematyczno – przyrodniczy cz. 2 klasa 1. na str. 34 i 35. Zaproś osobę dorosłą do rozmowy lub starsze rodzeństwo. Przyjrzyj się uważnie ilustracji. Opowiedz, co na niej przedstawiono. Przeczytaj polecenia zawarte w podpunktach i spróbuj ustnie na nie odpowiedzieć. (Podpowiedź: jeż zjada ślimaki, gąsienice i larwy owadów; żaba zjada ślimaki; motyl zapyla rośliny; biedronka zjada mszyce; pszczoła zapyla rośliny, zbiera nektar kwiatów i wytwarza miód, trzmiel zapyla rośliny, dżdżownica spulchnia ziemię, kret jest zwierzęciem chronionym, niszczy i podgryza korzenie roślin, ale zjada szkodniki żyjące w ziemi.)
  2. Powiedz, jakich narzędzi używa się do pracy w ogrodzie.(łopata, widły, grabie, konewka, taczka, pazurki, sekator).
  3. Wymień ustnie i zapamiętaj, jakie kwiaty rosną w ogródkach w twojej okolicy i jakie zwierzęta można tam spotkać.
  4. 4.      Na kartce z bloku narysuj zapamiętane zwierzęta i rośliny. Podpisz je, jeśli potrafisz. Praca plastyczna podlega ocenie.

Edukacja motoryczno zdrowotna

Temat: WF w domu – ćwiczymy siłę i sprawność.

  1. Ćwicz razem z prowadzącymi, link do strony: https://www.youtube.com/watch?v=tJhmUawhHbA

 

Informacja dla uczniów klasy 1

 

Data realizacji 07.04.2020

Ed. polonistyczna

Temat: Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu poznanych liter, utrwalenie wielkiej i małej litery „f, F”.

  1. Wykonaj w zeszycie do kaligrafii ćw. 1,2,3,4,5 str. 62-63.
  2. Wymyśl samodzielnie 10 wyrazów, w których znajduje się litera f,F i napisz je

starannie! w zeszycie. (Zadanie podlega ocenie.)

  1. Napisz z pamięci w zeszycie poniższe zdania.

Filip karmi foki.

Franek ma nowe farby.

Faustyna zbiera filmowe figurki.

Ed. polonistyczna

Temat: Swobodne wypowiedzi nt. przedsiębiorczości Faustyny na podstawie tekstu „Koniec z zabawą.”

  1. Przeczytaj samodzielnie tekst „ Koniec z zabawą”- podręcznik pol.-społ. str. 41
  2. Odpowiedz ustnie rodzicom na pytania:

- Co chce założyć Faustyna?,

- Gdzie zrobi biuro?

- Co planuje zrobić z zabawkami?

- Co to znaczy być przedsiębiorczym?

       3. Ułóż odpowiedź do pytania drugiego i zapisz w zeszycie w linie. (Podpowiedź: Faustyna zrobi biuro w swoim pokoju.)

 

Ed. matematyczna

 

Temat: Oto wyzwania – utrwalenie dodawania i odejmowania liczb.

 

  1. Wykonaj samodzielnie w ćw. matematyczno-przyr. zadania 1,2,3,4 str.77. (W zadaniu 1. wpisz, że brat jest o 5 lat starszy, a w zadaniu 2., że Tymek kupił kredki za 7 zł, jeżeli masz swój pomysł, możesz wpisać swój.)
  2. Pomyśl i oblicz zad. 1,2 str. 80 w ćw. matematyczno-przyr.

 

Ed. motoryczno –zdrowotna:

 

Temat : Ćwiczenia zwinnościowe w domu.

 

  1. Dzisiaj poćwicz o ile to możliwe razem z rodzicem, skorzystaj ze strony internetowej https://www.youtube.com/watch?v=1JE_-hP1omo  Życzę udanej zabawy.

 

Informacja dla uczniów klasy 1

 

Data realizacji 08.04.2020

Ed. polonistyczna

Temat: Poznajemy zwyczaje wielkanocne.

  1. Przeczytaj tekst o świętach wielkanocnych - podręcznik pol.-społ. str. 74-75 ćw. 1
  2. Wykonaj w ćwiczeniach pol.-społ. zad. 1,2,3 str. 78-79

Ed. techniczna

Temat: Wielkanocny zajączek – wykonanie z papieru ozdoby świątecznej.

  1. Przygotuj: nożyczki, klej, kolorowy papier, rolkę z papieru toaletowego, czarny pisak.
  2. Pracuj zgodnie z instrukcją:

- przygotuj pasek kolorowego papieru tak, aby starczyło na owinięcie rolki, pasek powinien być szerszy niż sama rolka,

-posmaruj dokładnie klejem całą długość paska,

- oklej rolkę papierem, papier swoją szerokością powinien wystawać poza rolkę, nadmiar papieru zagnij do środka rolki,

- wytnij z podwójnie złożonego papieru parę uszu (ciekawostka! uszy u zająca to słuchy) i parę nóżek (ciekawostka! nogi zająca to skoki),

- wycięte elementy przyklej za pomocą kleju,

- z białego podwójnie złożonego papieru wytnij oczka (ciekawostka! oczy zająca to trzeszcze), następnie czarnym mazakiem domaluj źrenice, gotowe oczka przyklej w górnej części rolki,

- z czarnego papieru wytnij wąsiki i przyklej,

- na środek wąsików przyklej kuleczkę z waty lub dowolny koralik,

- na koniec wykonaj ogon zająca (ciekawostka! ogon zająca to omyk), możesz go zrobić z kulki waty lub małego pomponika, omyk przyklej z tyłu zająca.

          3.  Zając gotowy, będzie on ozdobą wielkanocnego stołu.  Prześlij mi zdjęcie swojego zajączka , a otrzymasz ocenę.

                                                                            

Ed. motoryczno –zdrowotna:

 

Temat : Kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej z piłką.

 

  1. Przygotuj piłkę i ćwicz razem z prowadzącym, skorzystaj ze strony internetowej https://www.youtube.com/watch?v=bujG6YmPjVY

 

pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.