02.04
Zadania ucznia klasy 2, 02.04.2020
Edukacja społeczna
Temat: Nasza rodzina to największy skarb.
Zastanów się nad pojęciem: rodzina.
Wymień członków swojej rodziny.
Kogo zaliczysz do rodziny bliskiej, a kogo do dalszej.
Wykonaj ćwiczenie 3 ( polonistyczno-społeczne na stronie 45), następnie rozwiąż krzyżówkę na stronie 47 (ćwiczenie polonistyczno-społeczne)
Do zeszytu w linie przepisz i uzupełnij następujące zdania. Pracę wyślij nauczycielowi.
Moja rodzina
Moja mama lubi ...................................... .
Mój tato lubi ........................................... .
W swojej pracy tato ceni .............................. .
W swojej pracy mama ceni .............................. .
Wspólnie wykonujemy ..................................... .
Mój tato wymaga ode mnie, abym ........................................................ .
Moja mama wymaga ode mnie przede wszystkim, abym ............................... .
Najważniejsze zasady w mojej rodzinie to: ........................................................ .
Jestem szczęśliwy, gdy .................................................................................... .
Moja mama jest szczęśliwa, gdy ........................................................................ .
Mój tato jest szczęśliwy, gdy .............................................................................. .
Dla swojej rodziny życzyłbym sobie najbardziej ................................................. .
Marzeniem mojej rodziny jest ............................................................................... .
Edukacja polonistyczna:
Temat: W krainie baśni- Kopciuszek.
Przeczytaj tekst na stronie 26-27 ( podręcznik polonistyczno-społeczny ).
Zapoznaj się ze słownictwem: siostry, wróżki, sługi, królewicz.
Zapoznaj się z komiksem.
Zastanów się do której postaci pasują następujące słowa: pantofelek, różdżka, korona, północ, złośliwość.
Dopasuj słowa do właściwych postaci:
Kopciuszek:
Macocha:
Siostry:
Królewicz:
Wróżka:
złośliwość, mało wymagająca wobec swoich córek
|
dobro, różdżka, dynia, karoca
|
zamek, korona, bal, pantofelek, poszukiwania
|
służy pomocą, pantofelek, bal, północ, karoca
|
kochają swoją mamę, brzydkie, kapryśne
|
Wykonaj ćwiczenie strona 48-49 (polonistyczno-społeczne)
Propozycje:
- Kopciuszek sprząta dom. Sprzątanie domu. Złość macochy. Rozkazy macochy.
- Wróżka wyprawia Kopciuszka na bal. Wizyta wróżki. Czary wróżki.
- Kopciuszek tańczy z królewiczem. Na balu. Taniec z królewiczem.
- Kopciuszek gubi pantofelek. Zgubienie pantofelka. Ucieczka z balu.
- Królewicz poślubia Kopciuszka. Wesele królewicza i Kopciuszka.
Zadanie domowe.
Opowiedz rodzicowi baśń pt „Kopciuszek”.
Odgadnij zagadki, odpowiedzi podaj rodzicowi.
Stoi piękny na górze, otoczony gęstwiną, mieszka w nim cud księżniczka wraz z królewską rodziną.
Jakim to pojazdem ciągniętym przez konie podróżowali niegdyś królowie w koronie?
Młody i piękny w koronie, kiedy urośnie, zasiądzie na tronie.
Bywa dobra albo zła, czarodziejską różdżkę ma.
Jaka to dziewczynka ma roboty wiele i na pięknym balu gubi pantofelek?
Informacja dla uczniów klasy II i III
Czwartek 02.04.2020r.
Ed. Muzyczna
Temat: Wiosenne formy muzyczne – nauka piosenki „Wielkanocna piosenka”.
Poszukaj w Internecie na YouTube piosenkę „Wielkanocna piosenka, którą poznaliśmy. Znasz już zwrotkę, poznaj refren, naucz się śpiewać. Kiedy wrócimy do szkoły zaśpiewasz ją w klasie, a ja cię ocenię.