01.04
Klasa 2, 01.04.2020
Edukacja przyrodnicza
Temat: Krajobraz nizinny.
Wyróżniamy następujące rodzaje krajobrazów :
-krajobraz górski,
- krajobraz nadmorski,
- krajobraz nizinny.
Pooglądaj ilustracje znajdujące się w podręczniku
(podręcznik matematyczno-przyrodniczy strona 26, 27,28).
ZAPAMIĘTAJ!
Na krajobraz składa się nie tylko przyroda ożywiona (czyli rośliny i zwierzęta), ale również przyroda nieożywiona (czyli skały oraz wytwory człowieka).
Obiekty wytworzone przez człowieka to elementy kulturowe
krajobrazu, natomiast obiekty przyrodnicze są wytworem natury.
Elementy naturalne to wszystkie elementy
przyrodnicze krajobrazu, takie jak rośliny, zwierzęta, rzeki, morza, jeziora,
skały, pagórki, góry, wzgórza, a kulturowe to wytwory działalności człowieka,
takie jak zabudowania, zabytki, drogi.
Na podstawie informacji uzupełnij tabelkę, przerysuj ją do zeszytu przedmiotowego. Wyślij na adres nauczyciela.
Elementy naturalne |
Elementy kulturowe |
|
|
Zapiszcie w zeszytach cechy krajobrazu nizinnego.
Cechy krajobrazu nizinnego to :
- Szerokie, wolno płynące rzeki
- Lasy liściaste, iglaste, mieszane
- Powierzchnia terenu płaska lub lekko pofałdowana
- Pola uprawne, tereny rolnicze, sady
Zadanie domowe:
Odszukajcie zdjęć krajobrazów nizinnych w Polsce lub w innych krajach w różnych
źródłach zgromadzonych : w książkach, czasopismach (jeżeli to możliwe również
w Internecie).
Edukacja polonistyczna:
Temat: Utrwalenie pisowni wyrazów z trudnościami ortograficznymi.
Przepisz tekst do zeszytu w linię. Uzupełnij brakujące miejsca. Prześlij zdjęcie wykonanej pracy na email nauczyciela.
W starym lesie rosło olb…ymie d…ewo, w którym była wielka dzi…pla. Mieszkała w niej wiewi…rka R…da Kitka. P…yjaźniła się ze wszystkimi zwierzętami i była bardzo l…biana. Pewnego dnia kicała po lesie i zakopywała o…e…y, robiąc zapasy na zimę. Nagle usłyszała straszny …ałas. Biegło stado saren, za nim dziki, kicały zające, nad koronami d…ew frunęły ptaki. Nagle wiewi…rka zobaczyła dym i płomienie ognia. Ju… miała uciekać, ale przypomniała sobie, …e w norze pod d…ewem śpi bors…k. Szybko podskoczyła do nory, obudziła sąsiada i razem uciekli przed po…arem. Zn…w sprawdziło się przysłowie, …e prawdziwych p…yjaci…ł poznaje się w biedzie.
Edukacja plastyczna:
Temat: Bocian, zwiastun wiosny.
Odgadnij zagadkę: Co to za ptak do nas na wiosnę przylatuje i gniazda na kominie
buduje? (I. Kornecka)
Poszukaj w Internecie odpowiedzi na pytania:
Jakie znacie gatunki bocianów, które przylatują do Polski?
Gdzie bociany budują swoje gniazda?
Czym się żywią bociany?
Kiedy przylatują?
Kiedy i dokąd odlatują z Polski?
Wskażcie ich drogę do Afryki.
Opiszcie wygląd bociana.
Zabaw się z rodzicami.
Jesteśmy bocianami – zabawa ruchowa.
Dzieci wchodzą w role bocianów. Na hasło dzień – dzieci fruwają i klekoczą, na hasło
noc – stają na jednej nodze.
Wykonaj prace plastyczną, na której będzie bocian. Staraj się zapełnić całą kartkę. Możesz skorzystać z grafiki przesłanej jako załącznik. Pracę można wykonać dowolną techniką . Im więcej wysiłku włożysz w wykonanie pracy, tym ładniejszy będzie efekt i lepsza ocena. Pracę prześlij nauczycielowi, nie rób tego zbyt szybko, tylko powoli ja dopracuj. Powodzenia
Edukacja informatyczna:
Temat: Bocian , grafika w programie Paint.
To , co zaprojektowałeś(łaś) na swojej kartce przenieś na komputer. W programie Paint wykonaj ilustrację przedstawiającą bociana na łące. Prześlij ją do oceny.
Link do Bociana: https://drive.google.com/open?id=15Y1Zq6X3Y-SmP3InB7YeIQJkCVLUVe1t