s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


01.04

Klasa 2, 01.04.2020

 

Edukacja przyrodnicza

Temat: Krajobraz nizinny.

 

Wyróżniamy następujące rodzaje krajobrazów :

 -krajobraz górski,

- krajobraz nadmorski,

- krajobraz nizinny.

 

Pooglądaj ilustracje znajdujące się w podręczniku

 (podręcznik matematyczno-przyrodniczy strona 26, 27,28).

 

ZAPAMIĘTAJ!

 

Na krajobraz składa się nie tylko przyroda ożywiona (czyli rośliny i zwierzęta), ale również przyroda nieożywiona (czyli skały oraz wytwory człowieka).

 

Obiekty wytworzone przez człowieka to elementy kulturowe

krajobrazu, natomiast obiekty przyrodnicze są wytworem natury.

Elementy naturalne to wszystkie elementy

przyrodnicze krajobrazu, takie jak rośliny, zwierzęta, rzeki, morza, jeziora,

skały, pagórki, góry, wzgórza, a kulturowe to wytwory działalności człowieka,

takie jak zabudowania, zabytki, drogi.

 

Na podstawie informacji uzupełnij tabelkę, przerysuj  ją do zeszytu przedmiotowego. Wyślij na adres nauczyciela.

 

                      Elementy naturalne

                          Elementy kulturowe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Zapiszcie w zeszytach cechy krajobrazu nizinnego.

 

 

 

Cechy krajobrazu nizinnego to :

  1. Szerokie, wolno płynące rzeki
  2. Lasy liściaste, iglaste, mieszane
  3. Powierzchnia terenu płaska lub lekko pofałdowana
  4. Pola uprawne, tereny rolnicze, sady

 

Zadanie domowe:

 

Odszukajcie zdjęć krajobrazów nizinnych w Polsce lub w innych krajach w różnych

źródłach zgromadzonych : w książkach, czasopismach (jeżeli to możliwe również

w Internecie).

 

 

 

 

 

Edukacja polonistyczna:

 

Temat: Utrwalenie pisowni wyrazów z trudnościami ortograficznymi.

 

Przepisz tekst do zeszytu w linię. Uzupełnij brakujące miejsca. Prześlij zdjęcie wykonanej pracy na email nauczyciela.

 

 

W starym lesie rosło olb…ymie d…ewo, w którym była wielka dzi…pla. Mieszkała w niej wiewi…rka R…da Kitka. P…yjaźniła się ze wszystkimi zwierzętami i była bardzo l…biana. Pewnego dnia kicała po lesie i zakopywała o…e…y, robiąc zapasy na zimę. Nagle usłyszała straszny …ałas. Biegło stado saren, za nim dziki, kicały zające, nad koronami d…ew frunęły ptaki. Nagle wiewi…rka zobaczyła dym i płomienie ognia. Ju… miała uciekać, ale przypomniała sobie, …e w norze pod d…ewem śpi bors…k. Szybko podskoczyła do nory, obudziła sąsiada i razem uciekli przed po…arem. Zn…w sprawdziło się przysłowie, …e prawdziwych p…yjaci…ł poznaje się w biedzie.

 

Edukacja plastyczna:

 

Temat: Bocian, zwiastun wiosny.

 

Odgadnij  zagadkę: Co to za ptak do nas na wiosnę przylatuje i gniazda na kominie

buduje? (I. Kornecka)

 

Poszukaj w Internecie odpowiedzi na pytania:

 

    Jakie znacie gatunki bocianów, które przylatują do Polski?

   Gdzie bociany budują swoje gniazda?

  Czym się żywią bociany?

  Kiedy przylatują?

 Kiedy i dokąd odlatują z Polski?

Wskażcie ich drogę do Afryki.

Opiszcie wygląd bociana.

 

Zabaw się z rodzicami.

 

Jesteśmy bocianami – zabawa ruchowa.

 

 

 Dzieci wchodzą w role bocianów. Na hasło dzień – dzieci fruwają i klekoczą, na hasło

noc – stają na jednej nodze.

 

Wykonaj  prace plastyczną, na której będzie bocian. Staraj  się zapełnić całą kartkę. Możesz skorzystać z grafiki przesłanej jako załącznik. Pracę można wykonać dowolną techniką . Im więcej wysiłku włożysz w wykonanie pracy, tym ładniejszy będzie efekt i lepsza ocena. Pracę prześlij  nauczycielowi, nie rób tego zbyt szybko, tylko powoli ja dopracuj. Powodzenia

 

Edukacja informatyczna:

 

Temat: Bocian , grafika w programie Paint.

 

To , co zaprojektowałeś(łaś)   na swojej kartce przenieś  na komputer. W programie Paint wykonaj ilustrację przedstawiającą bociana na łące. Prześlij  ją do oceny.

Link do Bociana: https://drive.google.com/open?id=15Y1Zq6X3Y-SmP3InB7YeIQJkCVLUVe1t

pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.