s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


01.04

Prima - aprilis- zabawy.(grupa starsza i młodsza)
 
Odczytanie i wyjaśnienie dzieciom rymowanki: 
 
Prima - aprilis,
bo się pomylisz.
 
Odczytanie informacji dzieciom: prima aprilis jest tradycją wykonywania bezpiecznych żartów np. mamo pada śnieg, gdy świeci słońce, tato masz dziurawe spodnie, gdy są całe itp. Wykonywanie takich żartów z dziećmi.
 
Zabawa badawcza- Jaka jest pogoda? (grupa starsza i młodsza)
 
Rozmowa z dziećmi na temat aktualnej pogody:
- czy dzisiaj jest ciepło?
- czy niebo jest zachmurzone?
- czy pada deszcz (śnieg)?
- czy wiatr jest silny, czy słaby?
 
Badanie zjawisk parowania wody:
Proszę wlać na talerzyk trochę wody i położyć w ciepłym miejscu. Dzieci obserwują, co się stało i wysuwają wniosek: woda wyparowała pod wpływem ciepła (mogą tworzyć się chmury; chmury powstają , gdy para wodna styka się z zimnym powietrzem. Woda paruje z rzek, jezior, mórz, oceanów, zwierząt, ludzi zmieniając się w maleńkie kropelki, które rozprzestrzeniają się w powietrzu. Unoszą się coraz wyżej, a tam wysoko jest chłodniej. Kropelki łączą się ze sobą tworząc chmury.)
 
Rozmowa z dziećmi na temat chmur (przypomnienie)
- czy chmury mają takie same kształty
- czy chmury mają takie same kolory?
 
Badanie zjawisk skraplania wody:(Ćwiczenie wykonuje osoba dorosła, a dzieci obserwują!)
Proszę zagotować wodę, nad gotującą się wodą położyć talerz. Dzieci obserwują, co się stało i dochodzą do wniosku, że para wodna się skropliła (może padać deszcz a w czasie zimy niska temperatura spraw, że zamiast deszczu pada śnieg).
 
Rozmowa z dziećmi na temat deszczu:
- jak wyglądają chmury, gdy pada deszcz?
- jaki może być deszcz?
- jakie znacie rodzaje deszczu?(mżawka, kapuśniaczek, ulewa, nawałnica)
 
Badanie zjawisk zamarzania wody:
Proszę wlać do pojemniczka wodę i włożyć do zamrażarki. Później dzieci obserwują i wysuwają wniosek, że woda zamarzła (może powstawać lód na rzekach, jeziorkach)
 
Badanie zjawisk topnienia lodu:
Wyciągnięty lód proszę w ciepłym miejscu zostawić w pojemniczku. Dzieci obserwują, co się stało i wysuwają wniosek, że lód stopniał i powstała woda (lód, śnieg pod wpływem ciepła topnieje)
 
Rozmowa z dziećmi na temat wiatru:
- po czym poznajemy, że wieje wiatr?
- czy wiatr zawsze jest zimny? 
 
Dzieci słuchają informacji na temat wiatru:
wiatr może wiać bardzo delikatnie, ale i gwałtownie. Mamy bryzę - lekki wiatr od morza, wichurę - wiatr wiejący bardzo silnie, huragan, który wyrywa drzewa z korzeniami, tornado - najniebezpieczniejsze zjawisko, pojawia się w postaci trąby powietrznej poruszającej się z wielką szybkością i niszczącej wszystko na swojej drodze.
 
Rozmowa na temat temperatury powietrza:
- kiedy najczęściej jest ciepło na dworze?
- za pomocą czego możemy określić, czy jest ciepło, czy zimno?
- do czego służy termometr?
Dzieci oglądają termometr zaokienny.
 
Rozmowa z dziećmi podsumowująca:
- co to jest pogoda?
- jakie znacie elementy pogody?
- czy w tym samym czasie, np. w całej Polsce, jest taka sama pogoda?
- dlaczego ludzie często narzekają na pogodę?
- co oznacza określenie: dobra pogoda?
- kto zajmuje się badaniem pogody?
 
Odkrywanie litery ł: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Układanie schematów i model słów: łodyga, Łatka.(grupa starsza)
 
Dzieci pracują z ćwiczeniami niebieskimi s. 46 -49 (polecenia są podane)
 
Proszę przygotować dzieciom literki do ułożenia wyrazów: łodyga, Łatka (można litery wydrukować, kto ma drukarkę, można wyciąć z gazet, można napisać pismem drukowanym). Dzieci układają przygotowane litery w podane wyrazy i naklejają na kartce.
 
Zabawa matematyczna - Wiosna na łące (grupa starsza i młodsza)
 
Dzieci młodsze układają liczmany (mogą być klocki, patyczki, zabawki itp.) i udzielają odpowiedzi (z pomocą osoby dorosłej)
 
Dzieci starsze układają i piszą działania.
 
Zadanie 1:
Pewnego dnia zakwitły na łące 2 stokrotki; następnego dnia zakwitły jeszcze 3. Ile stokrotek zakwitło na łące?
 
Zadanie 2:
Na łące rosło 8 stokrotek. Dzieci zerwały 4 stokrotki. Ile stokrotek zostało?
 
Zadanie 3:
W słoneczny dzień nad łąką fruwały 4 motylki cytrynki. Za chwilę przyleciało jeszcze 6 motylków. Ile motylków fruwa teraz nad łąką?
 

01.04.2020

Materiał multimedialny:

  1. Strona edukacyjna Matzoo:

Zabawa w rozróżnianiu kolorów – kliknij podany kolor

Link  https://www.matzoo.pl/zerowka

Dopasuj kolory - kliknij pary w tych samych kolorach

Link https://www.matzoo.pl/zerowka/dopasuj-kolory_46_346

 
Zadanie 4:
Na kwiatach siedziało 10 motylków cytrynków. 3 motylki odfrunęły. Ile motylków zostało na kwiatach?
 
Wykonanie zadań w ćwiczeniach według instrukcji s.55 (grupa starsza).
 
Życzę udanej pracy. Pozdrowienia dla Państwa i dzieci.
pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.