s1

Witamy na stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Kolnicy!

s3

Wycieczka do Warszawy


31.03

Kule i koła - ćwiczenia i zabawy.
 
Dzieci słuchają wiersza Marii Terlikowskiej "Kolorowe koła"(grupa starsza i młodsza)
 
Spójrzcie uważnie dookoła,
wszędzie są kule i koła.
Kół co niemiara, kul co niemiara.
Jest koło! Tarcza zegara.
Wesoło koła turkocą
pod starodawną karocą.
Na drogach świecą się jasno,
błysną i gasną, błysną i gasną.
A tutaj koło przy kole:
wagon, semafor - to kolej.
A kiedy kół jest tak dużo,
po prostu pachnie podróżą.
Kulę każdy nadmucha-
od babci do malucha.
Zrobimy z mydła pianę
i będą bańki mydlane.
Ojej, przepraszam, omyłka.
To już nie bańka  - to piłka.
Tu mamy kulę armatnią,
niemodną wprawdzie ostatnio.
Sypią się kule, kuleczki,
wiśnie a może porzeczki.
Nitka, na nitce kulki.
Czyje korale?- Urszulki.
Balon
to kula z gondolą.
Lecimy!
Państwo pozwolą.
W balonie było przyjemnie,
lecz pora wracać na Ziemię.
Noc właśnie Ziemię otula.
A Ziemia - to co?
Też kula.
 
Rozmowa z dziećmi na temat wiersza:(grupa starsza i młodsza)
- jakie przedmioty w kształcie koła zostały wymienione w wierszu?
- jakie przedmioty w kształcie kuli zostały wymienione w wierszu?
 
Ćwiczenia s.50 (grupa starsza)
 
Wykonanie pracy plastycznej "Deszczowa chmurka"
 
Dzieci słuchają wiersza Ludwika Wiszniewskiego "Marzec"(grupa starsza i młodsza)
 
Przyszedł dzisiaj marzec, 
w białych chmurkach tłumie,
chce pogodą rządzić,
lecz rządzić nie umie!
Pomaga mu zima
i wiosenka młoda.
Rano deszcz ze śniegiem,
w południe pogoda.
Nocą szczypie mrozik,
że trudno wytrzymać.
Sama teraz nie wiem,
wiosna to czy zima?
 
Rozmowa na temat wiersza:(grupa starsza i młodsza)
- czym Charakteryzuje się marcowa pogoda?
 
Przypomnienie wiadomości o chmurach:(grupa starsza i młodsza) chmury są skupiskiem produktów powstałych z pary wodnej, jej skroplenia. Często zawierają krople wody i kryształki lodu. Chmury przenoszone są za pomocą ruchów powietrza. Występują na różnych wysokościach, mają różne kształty i kolory.
 
Wykonanie pracy plastycznej "Deszczowa chmurka":
- grupa starsza: teczka(wyprawka) karta 2; dzieci wykonują pracę według instrukcji
- grupa młodsza: proszę narysować dzieciom chmurki, które potem wyklejają niebieskimi włóczkami, nitkami itp.
 
Rozmowa na temat: Znaczenie wody w życiu człowieka. (grupa starsza i młodsza)
 
Rozmowa na temat wartości wody:
- do czego jest potrzebna woda?
- kto potrzebuje wody?
 
Poznanie obszarów wodnych występujących na świecie (potrzebny będzie globus)
- jak nazywa się ten przedmiot?
- co przedstawia?
- jakie kolory na nim widać?
- jakiego koloru jest najwięcej?
- co on oznacza?
- jak nazywają się takie obszary wody?
 
Wskazywanie morza, jezior rzek na mapie fizycznej Polski.
Dzieci wskazują i nazywają najdłuższe rzeki Polski - Wisłę i Odrę; wodzą palcem po mapie wzdłuż rzek od źródeł do morza).
 
Rozmowa z dziećmi na temat znaczenia wody:
- co by było, gdyby nie było wody?
- czy można bez niej żyć?
- czy woda może ludziom zagrażać?
 
PS. Przypominam rodzicom, że mogą się ze mną kontaktować w razie jakichkolwiek pytań.


pełny HTML | wersja mobilna
[X]

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.